1400-05-11 11:11
944
0
75591
گلستان در محاصره کرونا؛

دلتای همه گیر، تخت های بیمارستان ها را تمام کرد/بستری ها بیشتر ار ترخیصی ها

تخت های بیمارستان های استان گلستان ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی را ندارد و بستری ها بیشتر از ترخیصی ها شده اند.

به گزارش گلستان ما؛ صدای آژیر قرمز کرونا در گلستان گوش همه را کر کرده و بیمارستان ها مملو از بیمارشده است.

روند ابتلا به کرونا در گلستان به صورت تصاعدی در حال افزایش است و ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده است.

تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی وجود ندارد و همه دوباره به خانه اول بازگشتند اما این دفعه دیگر برای کادر درمان رمقی نمانده است.

به دلیل گرفتار شدن با این بیماری  و سپری کردن دوران قرنطینه  به چند درمانگاه در مرکز استان گلستان سرزدیم.

دلتا؛ گلستان را درنوردید

همه مملو از جمعیت که بدون استثنا با علایم کرونای دلتا برای درمان مراجعه کرده اند؛ تب، سردرد ، تنگی نفسفق بی حالی و سرفه هایی که گاهی اصلا قطع نمی شود.

بیماران در حیاط درمانگاه ها نشسته اند و بقیه یا در حال گرفتن دارو و یا منتظر برای تزریقات هستند. سرم و آمپول های تقویتی و  غیره...در دست بیماران و همراهان آنها است.

تست پی سی آر هم به وفور گرفته می شد و این روند تا شب ادامه داشت؛ در آزمایشگاه های خصوصی نیز بیشتر مراجعات برای تست آنتی بادی و پی سی آر است.

با مراجعه به مطب چند تن پزشکان نیز اوضاع به همین منوال می گذشت و کیسه های دارو با سرم های زیاد و شربت و قرص خود نمایی می کرد.

مطب هایی که شاید تا چند وقت پیش تا ساعت 9 شب بسته می شد الان باید تا 12 شب به مردم خدمات پزشکی بدهند  زیرا بیمارستان ها دیگر ظرفیت پذیرش ندارند.

بعد از مراکز درمانی به سمت پاساژها و مراکز خرید رفتیم، همه جا باز بود، مصوبه ستاد کرونا البته دوهفته مشاغل را تعطیل کرد و نامه اصناف هم به مغازه داران ارسال شد اما صاحبان مشاغل می گویند اگر تعطیل کنیم دیگر نمی توانیم سرپا شویم و کمرمان زیر بار قرض و بدهکاری می شکند .

دورهمی ها هم به راه است، تعطیلی پنج شنبه هم برای کارمندان هم نور علی نور شده، از چهارشنبه به مسافرت می روند، همه جا که باز است  و ورود خروج در شهرها نیز کنترل نمی شود.

یکهزار و ۶۰۰ کرونایی در مراکز درمانی گلستان

دانشگاه علوم پزشکی گلستان  امروز اعلام کرده که هزار و ۶۵۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند .

از این تعداد ۱۷۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۵۶ بیمار نیز از طریق دستگاه ونتیلاتور به زندگی خود ادامه می‌دهند.

کادر درمان هم می گوید؛ اوضاع از اسفند 98 بدتر شده و در این ایام فجایعی را دیده اندکه در هیچ فیلم ترسناکی قابل توصیف نیست، گناه  تمام این ها شاید به گردن ماهایی است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنیم و برای تبریک گفتن به دیدن آنها می‌رویم.

اوضاع تزریق واکسن هم در گلستان روند خوبی دارد، با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسن هم اکثر افراد مراجعه کننده از پوشش واکسناسیون و سرعت بالای خدمات دهی رضایت داشتند.

اما برخی بیماران دیابتی هم به خبرنگار ما گفته اند که از این مرکز به آن مرکز سرگردانند و به آنان واکسن تزریق نمی کنند و می گویند اما که هنوز به آنها ابلاغ نشده است.

سرعت گرفتن تزریق واکسن در گلستان

در میان اخبار ناخوشایند اماعلی باقری مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان  خبر خوشی از سرعت گرفتن واکسیناسیون در استان گلستان می دهد که تاکنون ۲۱۳ هزار و ۳۶ دوز واکسن در استان تزریق شده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۷۱ هزار و ۸۲۸ دوز مربوط به مرحله اول واکسن کرونا بوده و ۴۱ هزار و ۲۰۸ گلستانی هم دوز دوم را دریافت کردند.

باقری بیان کرد: تاکنون ۱۵ هزار و ۷۹۹ دوز واکسن کووایران برکت در استان تزریق شده است.

باقری ادامه داد: هم اکنون افراد متولد ۱۳۴۵ به ما قبل امکان دریافت واکسن دارند و علاوه بر آن در شرق استان هم تهمیداتی فراهم شده تا افراد ۵۰ سال به بالا واکسن دریافت کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان اضافه کرد: افرادی که واجد شرایط دریافت واکسن هستند بعد از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت می‌توانند به مراکز واکسیناسیون در سطح استان مراجعه کنند.

متأسفانه مسئولیت اجتماعی‌ که تک تک افراد در قبال یکدیگر ندارند به فراموشی سپرده شده ف هرچند مشکلات اقتصادی مزید بر علت می شود اما  جان افراد نباید فدای یک لحظه خوشی شود زیرا در صورت سلامتی است که می توان بار دیگر لحظات زیبای خوشبختی را بوجود آورد  پس همه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به حقوق یکیدگر پایبند باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.