1400-09-30 11:09
796
0
77655
قابل توجه مسوولان بهداشتی؛

دعوت کافه داران گرگانی از " امیکرون"/ سلامت مردم قربانی سودهای هنگفت!

هر چه به شب یلدا نزدیک تر می شویم متاسفانه تبلیغات برگزاری شب نشینی های یلدایی در کافی شاپ های گرگانی فضای مجازی کاربران غرق در خود کرده و متاسفانه برخی بلاگرهای فعال در این عرصه چشم خود را برای برگزاری این گونه شب نشینی های غیر بهداشتی می بندند و مردم را در این شرایط دعوت به حضور در کافه های گرگان می کنند.

به گزارش گلستان ما، چندی است که با ورود جدی دولت سیزدهم به مسئله واکسیناسیون عمومی و در دسترس قرار گرفتن واکسن کرونا برای گروه های مختلف سنی آمار خوشحال کننده نزولی کرونا بر نقشه های کرونایی کشور نقش بسته است.

کرونایی که در گذشته ثابت کرده هر گاه از آن غافل شوی قطعا غافل گیر می شوی و برای جبران نیز باید هزینه های هنگفتی مانند از دست دادن جان عزیزان و یا در بستر بودن بیماری برای مدتی طولانی را به جان بخری.

اما مسئله ای که از ابتدای شیوع بیماری کرونا در سطح جهان مورد تاکید و توجه همگان قرار گرفت بحث فرهنگ عمومی مردم در کنار روند واکسیناسیون بود چرا که هر چقدر هم روند واکسیناسیون خوب باشد اما میزان رعایت پروتکل های بهداشتی پایین باشد نمی توان در مقابل این ویروس سرکش مقاومت کرد.

اکنون گلستان با وضعیت ثبات کرونایی رو به رو شده و باعث شده نقشه کرونایی استان رخت آبی بر تن کند و این روزها خانواده های بیشتری بتوانند عزیزان خود را در کنار خود حس کنند و کمتر خانواده ای در غم از دست دادن عزیز خود در گلستان باشد.

جنگ ویروس های ناشناخته یا تازه به دنیا رسیده اکنون وارد مرحله جدیدی شده و علاوه بر اینکه هر روز سویه جدیدی از کرونا در نقاط مختلف دنیا کشف می شود این روزها امیکرون بر سر زبان ها افتاده است.

امیکرونی که چند روز قبل بود مسوولان ایرانی از شناسایی اولین بیمار آن خبر دادند و باز هم زنگ خطرهای شیوع بیماری جدیدی در کشور به صدا در آمد و باعث شد تا هشدارهای غافل شدن از روند نزولی رعایت پروتکل های کرونایی به گوش درآید.

روز شنبه بود که استاندار گلستان در جلسه ستاد کرونا گلستان در خصوص شب نشینی های شب یلدا هشدار جدی داد و این احتمال بوجود آمد که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری های متعدد شب نشینی ها می تواند رنگ رخت آبی نقشه کرونایی گلستان را تغییر دهد.

هر چه به شب یلدا نزدیک تر می شویم متاسفانه تبلیغات برگزاری شب نشینی های یلدایی در کافی شاپ های گرگانی فضای مجازی کاربران را غرق در خود کرده و متاسفانه برخی بلاگرهای فعال در این عرصه چشم خود را برای برگزاری این گونه شب نشینی های غیر بهداشتی می بندند و مردم را در این شرایط دعوت به حضور در کافه های گرگان می کنند.

نقش دستگاه های بهداشتی و نظارتی بر عملکرد این کافی شاپ ها و تاثیر پذیری این دورهمی ها بر افزایش بیماران غیر قابل انکار است و این انتظار از برخی مسوولان می رود در این روزها که فرشتگان سفید پوش در خط مقدم کمی با خیالی آسوده تر کار می کنند بر عملکرد برخی سوداگران ثروت که در مقابل سلامت مردم چشم پوشی می کنند نظارت بیشتری داشته باشند و مانع از برگزاری بدون مجوز و نظارت بهداشتی برخی کافه و رستوران داران گرگانی در این شب شوند.

نکته جالب دیگری که این دعوتنامه های مجازی دارد این است هزینه های چشمگیری را برای حضور در مراسم های کاملا عادی مطرح می کنند و سوال دیگری که مطرح می شود آیا برگزاری اینگونه مراسم ها نمی تواند هزینه مشخصی داشته باشد و نشان از نظارت قوی بر روی عملکرد صنفی بخشی از گروه ها داشته باشد؟

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.