1400-09-21 20:23
790
0
77503

دستگیری 3 حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی آب‌پران شهرستان گالیکش

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گالیکش از شناسایی و دستگیری 3 نفر از حفاران غیرمجاز توسط نیروهای پایگاه عملیاتی یگان حفاظت مرکز و شمال شرق استان در منطقه تاریخی آب‌پران این شهرستان خبر داد.

 به گزارش گلستان ما؛ محمد رزاقی گفت: برابر اخبار واصله از میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حفاری غیرمجاز توسط سودجویان مواریث ‌فرهنگی به‌منظور کشف اموال تاریخی-فرهنگی در منطقه تاریخی آب‌پران شهرستان گالیکش، پس از چندین شبانه‌روز اقدامات عملیاتی و شناسایی، اکیپی از مأموران یگان حفاظت پایگاه عملیاتی مرکز و شمال شرق استان با همراهی فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، به منطقه اعزام شدند.
 
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گالیکش خاطرنشان کرد: مأموران اعزامی پس از کسب نیابت قضایی و در کمینی چندساعته و شناسایی منطقه و جوانب امر، با عملیات غافلگیرانه وارد منطقه حفاری شدند و سه نفر از حفاران غیرمجاز را حین ارتکاب جرم به همراه ادوات حفاری غیرمجاز دستگیر کردند. این افراد برای سیر مراحل قانونی تحویل نیروی انتظامی شهرستان گالیکش شدند.
 
او بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت مناطق تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد؛ ازاین‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس 32241557-017 در میان بگذارند.
 
منطقه تاریخی آب‌پران مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد واقع در بخش مرکزی دهستان نیلکوه شهرستان گالیکش با شماره 14075 در سال 1384 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.