1403-04-26 08:47
241
0
90706
در بیش از ۵۰ نقطه انجام شد؛

دسته‌روی و سوگواری حسینی در گلستان

معاون تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در روز عاشورا در بیش از ۵۰ نقطه استان گلستان مراسم دسته‌روی و سینه‌زنی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما گفت: در روایتی داریم که امام صادق (ع) در وصف حضرت عباس(ع) فرمودند که من امام صادق(ع) شهادت می‌دهم که اهل تسلیم، تصدیق، وفا و نصیحت بودی، حضرت عباس(ع) در برابر امام خود تسلیم بود.

معاون تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: علمدار کربلا با تمام وجود مطیع امام خود بود و خواسته امام را بر خواسته خود ترجیح می داد و خواسته های خود منطبق می‌کرد و همه شاهد بودیم که زیر بار مرام‌نامه با ظلم نرفت.

دیلمی بیان کرد: ابوالفضل‌العباس(ع) با جان و دل تمام فرامین امام را می‌پذیرفت و به آن عمل می‌کرد‌.

وی با اشاره به مقام وفاداری حضرت عباس(ع) بیان کرد: با وجود اینکه عباس(ع) تشنه کام بود ولی وقتی به شریعه العباس می‌رسد لب به آب نمی‌زند و تشنه بر می‌گردد و دست رد به امان نامه دشمن می زند.

معاون تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد: تا آخرین لحظه در برابر دشمن ایستادگی می‌کند و به بهترین شکل دستورات امام زمان خود را با خلوص نیت اجرا می‌کند.

دیلمی با اشاره به سوگواره‌های حسینی سطح استان بیان کرد: اوج عزت و کرامت تشکل‌های انقلابی در سراسر استان در روز عاشورا و تاسوعا این است که در بیش از ۵۰ نقطه دسته‌روی و مراسم تجمع انجام می‌شود.

وی افزود: در بیش از یک هزار مسجد مراسم وضع و خطابه و عزاداری و نوه و مداحی برگزار می شود و برنامه متمرکز در شهر گرگان در روز عاشورا ۹ صبح در چهار راه میدان برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد: مراسم دسته‌روی به سمت امامزادگان طبق سنوات هر ساله اجرا می‌شود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.