1401-03-07 12:26
489
0
80216
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان مطرح کرد؛  

«مواد مخدر» عامل اصلی بحران‌های اجتماعی/ کمپ‌های اعتیاد جوابگوی شمار معتادان گلستان نیست

طالبی با اشاره به شعار «همه با هم نه به اعتیاد، یاری گر هم باشیم»، گفت: جبهه خطرناکی در حوزه مواد مخدر رو به روی ما است، اکثر آسیب‌های اجتماعی مربوط به مواد مخدر می‌باشد.

به گزارش گلستان ما؛ مهدی طالبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در مسیر جهاد تبیین همه ما وظیفه داریم، در مقابل خون سه هزار و ۸۰۰ شهید  و ۱۲ هزار جانبازی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر جان خود را تقدیم کردند چه کردیم و آیا توانستیم در این مسیر موفق عمل کنیم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  گلستان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر دنیا به‌شمار می رود و در همسایگی کشور ما ۸۵ درصد مواد مخدر دنیا تولید می‌شود.

 طالبی بیان کرد: بعد از ۲۰ سال رهبر طالبان مجدد تولید و توزیع تریاک را ممنوع اعلام کرده و این مسئله مثل سال دو هزار باعث افزایش برخی از مواد روانگردان می‌شود.

 وی گفت: از هر ۱۰ کیلو تریاک یک کیلو هروئین استحصال می شود ولی قیمت تریاک افزاش یافته ولی قیمت هروئین و قیمت مواد مخدر صنعتی تغییری نداشته است.

 طالبی خاطرنشان کرد: این مسئله شائبه را به وجود می‌آورد پشت این ماجرا تغییر ذائقه مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی است و چرا افغانستان تولید مواد صنعتی را ممنوع اعلام نمی‌کند.

 این مقام مسئول افزود: ۵۵ درصد طلاق‌های کشور و ۳۵ درصد شرارت‌ها و ۶۵ کودک آزاری‌ها و همسرآزاری‌ها با مواد مخدر مرتبط است و در کنار آن ۴۰ درصد زندانیان و ۲۰ درصد از قاتلان ما با مواد مخدر سرو کار دارند.

 طالبی یادآور شد: به صورت میانگین پنج سال بعد یک خانواده متوجه می‌شوند در منزل فردی مصرف کننده مواد مخدر دارند و در خط مقدم جبهه مبارزه با مواد مخدر باید در بحث پیشگیری و آگاه سازی اقدام کنیم.  

وی تاکید کرد:  کمپ ماده ۱۶ استان گلستان تنها ظرفیت ۱۰۰ نفر را دارد و متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده  ظرفیت ماده ۱۶ استان افزایش نیافته است.

 رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  گلستان ابراز داشت:  با استفاده از ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد توانستیم ۶۵۰ نفر معتاد متجاهر را جمع کردیم و نگهداری این افراد نیازمند حمایت دیگر نهادها و مسئولان دارد.

 طالبی گفت:  فضای لازم را برای این موضوع نداریم و باید خیرین به ما کمک کنند تا بتوانیم چاره‌ای برای آن بیندیشیم.  وی یادآور شد:  با شعار "همه با هم نه به اعتیاد، یاری گر هم باشیم" به مواد مخدر وارد شدیم و باید قبول کنیم که جبهه خطرناکی در حوزه مواد مخدر رو به روی  ما است.  

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.