1399-04-16 11:00
811
0
69293
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان مطرح کرد؛

خستگی مزمن کادر درمان گلستان/ مردم کرونا را جدی بگیرند

عبدالرضا فاضل با بیان این که بیش از چهار ماه گلستان درگیر کرونا است، گفت: این عمل سبب خستگی مزمن کادر درمان شده و باید ورودی به بیمارستان ها کاهش یابد.

به گزارش گلستان ما، عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهارکرد: از آغاز شیوع کرونا از اسفندماه تاکنون بیش از چهار ماه گذشته و بسیاری از کادر درمان استان دچار خستگی مزمن شده اند.

وی با بیان این که این خستگی روحی و ذهنی روی فعالیت آنها تأثیر می‌گذارد، افزود: آنها باید در یک شیفت چند ساعته ماسک زده و گان بپوشند و این کار خستگی کادر درمان را مضاعف می‌کند.

فاضل در خصوص امکانات زیرساختی و تأمین تجهیزات درمانی، گفت: مهم‌ترین مشکلی ما در گلستان تأمین اکسیژن است و چند راه برای تأمین آن وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: نخست، خرید دستگاه اکسیژن ساز بوده که قیمت هر دستگاه حدود دو میلیارد تومان است و مصوبه خرید چهار دستگاه اکسیژن ساز گرفته شد.

وی اضافه کرد: دومین راه استفاده از تانک اکسیژن مایع بوده که پرکردن تانک کار سختی است.

فاضل به سومین روش تأمین اکسیژن اشاره کرد و گفت: سومین راه استفاده از کپسول بوده که حمل و نقل ۲۰۰ کپسول ۴۰ لیتری برای خدمه در یک شیفت، کار مشقت انگیزی است.

فاضل ادامه داد: با مشقت و سختی در بیمارستان‌ها خدمت ارائه می‌دهیم و اگر واقعاً ورودی بیماری را کنترل نکنیم خستگی مزمن روی روند درمان تأثیر می‌گذارد.

وی گفت: شاید با شروع فصل پاییز که شیوع بالای بیماری پیش‌بینی شده، آن انرژی و اشتیاقی که کادر درمان در اسفندماه داشتن را دیگر شاهد نباشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.