1398-07-23 15:28
3783
0
65902

خردسال ترین شهید گلستان را بشناسید

نام شهید «محمد تقی معززی» به عنوان خردسال‌ترین شهید استان گلستان، همانند خورشیدی تابان برای همیشه در تاریخ این مرزو بوم خواهد درخشید.

به گزارش گلستان ما؛ شهید «محمد تقی معززی» طفل سه ساله‌ای بود که که در سانحه هواپیمایی «قره‌باغ» با شلیک موشک زمین به هوا به همراه خانواده به شهادت رسید.

شهید محمدتقی معززی بیســتم فروردین 1369 در شهرســتان تهــران به دنیا آمد، پدرش محمدرضا «شهادت» 1372 و مادرش زهرا قلیپوراردکانی «شهادت» 1372 نام داشــت.

بیست و ششم اسفند 1372 در «قره‌باغ ارمنســتان» بر اثر اصابت موشک زمین به هوا به هواپیمای C-130 به شهادت رسید، مزار او در گلزار شهدای امامزاده روستای «ساورکلاته» تابعه شهرستان علی‌آبادکتول قرار دارد، خواهرش سارا نیز به شهادت رسیده است.

 شهید خردسال محمد تقی معززی طفل سه ساله‌ای بود که نامش برگرفته شده از عموی شهیدش می باشد، از همه زندگیش می‌توان واژگان زیر را بازگو کرد.

محمد تقی در فروردین سال 1369 طلوع  و در اسفند سال 1372 به همراه پدر و مادر و خواهرش غروب کرد، گویی تقدیر الهی این گونه رقم خورده بود که او نیز همانند طفل شیرخوار امام حسین «ع»، «علی‌اصغر» پرپر شود تا خونش بیدادگر وجدان‌های خفته و روشنگر فضای تاریک ظلم، بیداد و جفاگری باشد.

 نام شهید محمد تقی معززی به عنوان خردسال‌ترین شهید استان گلستان، همانند خورشیدی تابان برای همیشه در تاریخ این مرزو بوم خواهد درخشید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.