1401-08-04 07:25
629
0
81990
فعال رسانه ای استان گلستان:

حقوق شهروندان گرگانی در چاله های شهر گم شد

فعال رسانه ای استان گلستان گفت: از مدتهاست که حقوق شهروندان گرگانی زیر سایه آسفالت فرسوده و چاله های متعدد در سطح این شهر گم شده است.

به گزارش گلستان ما؛ محمدرضا بهرامی فعال رسانه ای استان گفت: از مدتهاست که حقوق شهروندان گرگانی زیر سایه آسفالت فرسوده و چاله های متعدد در سطح این شهر گم شده و شاید به جرات به توان گفت این مسئله یکی از اساسی ترین اشکالات وارده بر مدیریت شهری گرگان است که انتظار می رود متولیان امر، شهرداری و شورای شهر به شکل جدی و با اتخاذ برنامه هایی اصولی به دنبال رفع آن باشند.

وی اظهار داشت: این روزها مشکلات مربوط به آسفالت خیابان ها و معابر گرگان از جمله مسیر پرتردد چهارراه گلها به سمت میدان مدرس و یا میدان مادر به سمت کوی دانشگاه و...که مدت زیادی از کندن و پر کردن آن می گذرد علاوه بر تاثیر منفی در جلوه بصری شهر، معضلاتی همچون جمع شدن آب درحین بارش باران، ایجاد دست انداز برای خودروها، زمین خوردن سالخوردگان و ... را به دنبال دارد که باعث گلایه، آزار و نارضایتی بسیاری از اهالی گرگان شده است.

فعال رسانه ای استان تصریح کرد: یا مسئولین ما در شهر تردد نمی کنند یا که چشم خود را بسته اند که این وضعیت را نمی بینند. جاده های پینه بسته و چاله چوله های کوچه ها و کنده کاریهای خیابان های گرگان مدتهاست به تصویری ثابت در ذهن شهروندان تبدیل شده است؛ اما هیچ کس برای تغییر دادن این تصویر ناپسند اقدامی اصولی انجام نمی‌دهد.

بهرامی گفت: البته دور از انصاف است که در اين خصوص تنها شهرداری را مقصر بدانیم بلكه ساير دستگاه های خدمات رسان نظیر آب، برق، گاز و مخابرات و... نيز بايد هنگام حفاری ها به تعهدات خود پايبند باشند و محل های كنده كاری شده را به شكل مناسب و اصولی پر كنند.

شهروند گرگانی در ادامه صحبت خاطر نشان کرد: بی شک شهروندان، قدردان زحمات و تلاش های مدیریت شهری و متولیان امر بوده و هستند و این را هم منکر نمی شوند که هر از چندگاهی مسئولین شهری اقدام به ترمیم، بازسازی برخی از این چاله چوله های در سطح شهر گرگان می کنند؛ اما میزان این چاله چوله ها با میزان ترمیم های که انجام می شود قابل قیاس نیست و در برخی از مناطق شهر گرگان هستند خیابانهایی که آسفالت آن خیابان، به کلی نابوده شده است.

وی تاكيد كرد: ترميم چاله های ايجاد شده بايد در سريعترين زمان صورت بگيرد چراكه با جمع شدن روان آب ها، وسعت و عمق چاله ها بيشتر و بيشتر شده و علاوه بر زشت كردن چهره خيابان ها و معابر، برای رانندگان و شهروندان نيز دردسر ساز شده است...

ایشان اظهار داشت: بعضا این مسئله برای شهروندان جای تعجب و پرسش هست که چرا تصمیمات این چنینی مثل کنده کاریها و اقدام به ترمیم آسفالت و پر کردن چاله چوله ها به هنگامه بازگشایی مدارس و فصول بارندگی و یا روزهای پرتردد اتفاق می افتد؛ آیا واقعا چاره ای جز این نیست!

فعال رسانه ای استان بیان کرد: انتظار می رفت مدیران شهری در روز های تابستان که عبور مرور مردم به شکل بی سابقه ای کاهش یافته و مدارس و دانشگاه ها تعطیل بود فکر اساسی برای این چاله چوله های مرکز استان گلستان می کردند.

بهرامی افزود: کم‌توجهی به اصول اساسی در زیرسازی معابر و خیابان‌ها و عدم نظارت کافی بر کیفیت آسفالت‌ مورد استفاده در مناطق مختلف شهر گرگان باعث هدر رفت بیت المال می شود و همانطور که گفته شد مشکلاتی را برای شهروندان گرگانی به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: بدون تعارف، در برخی از خیابان ها شهر گرگان مسئولین شهری اقدام به ترمیم آسفالت و پر کردن چاله چوله ها کردند که بیشتر شبیه ماست مالی کردن است تا ترمیم، چون فقط یک لایه نازک از آسفالت ریخته شده تا چاله پوشانده شود، که بعد از گذشت مدت کوتاهی دوباره تخریب می شود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.