1399-07-30 08:35
743
0
71140

توزیع بذر سیاه‌دانه برای ۵۰۰ هکتار از اراضی گلستان

مدیر مرکز خدمات تخصصی تولید و فراوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گلستان گفت: تاکنون بذر سیاه‌دانه موردنیاز برای کشت در بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان توزیع شده است.

به گزارش گلستان ما،مصطفی حمیدی  اظهار کرد: سیاه‌دانه یک گیاه دارویی است که در برخی از نقاط ایران به‌صورت خودرو رشد می‌کند و در برخی نقاط دیگر، به‌صورت زراعی کشت و کار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیاه‌دانه مصارف گسترده‌ای در صنایع غذایی و دارویی دارد، افزود: سیاه‌دانه اثر ضد میکروبی، ضد سرطان، ضد حساسیت و ضد دیابت دارد.

حمیدی با اشاره به توزیع بذر برای بیش از ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در استان، گفت: این بذور در شهرستان‌های گرگان، کردکوی، علی آبادکتول، مینودشت، گنبدکاووس، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه توزیع شده است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گلستان خاطرنشان کرد: بذر توزیع شده در استان رقم پاکوتاه بوده که زودرس است و دارای عملکرد مطلوبی است. با توجه به شرایط آب و هوایی استان، پیش‌بینی عملکرد رقم پاکوتاه بین ۷۰۰ کیلوگرم تا یک تن در هر هکتار است.

وی با بیان اینکه تاریخ کشت مناسب این گیاه آبان ماه و نیمه اول آذر است، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به تاریخ کشت این محصول، کشاورزان می‌توانند جهت دریافت راهنمایی‌های فنی و مشاوره کشت به مرکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی استان گلستان واقع در گرگان، خیابان شهید بهشتی، نبش بهشت نهم مراجعه کنند.

حمیدی بیان کرد: این گیاه به هوای سرد حساس بوده و کشت آن در مناطقی که سرمای طولانی‌مدت زیر صفر درجه دارند، به‌صورت بهاره انجام می‌گیرد ولی در سایر نقاط کشت آن به‌صورت پاییزه است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایسنا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.