1403-04-23 07:00
190
0
90675
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان تأکید کرد:

تقویت باورهای دینی با رویکرد ایستادگی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در محرم امسال تلاش ما این است که با همکاری هیئت‌های مذهبی و گروه‌های مذهبی باورهای دینی را با محور مقاومت بیش از گذشته تقویت کنیم.

 حجت‌الاسلام رضا دیلم در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، علی خلیلی،  گفت: امسال محرم متفاوت‌تری را آغاز کردیم و با حضور مردم دلداده سید شهدا ۴۰ عنوان برنامه تدارک‌دیده‌شده که در بیش از یک هزار مسجد سطح استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: از محرم و قیام عاشورا درس‌های بزرگی را آموختیم و یکی از درس‌های عاشورا مقاومت و ایستادگی در برابر استکبارستیزی و مجاهدت و شهادت است، امروز در جهان ایران اسلامی را محور مقاومت و ایستادگی می‌شناسند و جبهه مقاومت جهانی شده و مقاومت غزه و فلسطین به گوش جهانیان رسیده است.

دیلم بیان کرد: امسال تلاش کردیم با هیئت‌های مذهبی و گروه‌های مذهبی و دینی با این رویکرد باورهای دینی را در حوزه مقاومت بیش از گذشته تقویت کنیم، همایش «احلی من العسل» با محوریت قاسم بن الحسن (ع) یکی از شخصیت‌ها کربلا امروز جهانی شده است، فتح و فتوح انقلاب اسلامی جوانان انقلابی است که همین راه را پیش گرفتند و ما اینها را باید مورد راست آزمایی قرار دهیم.

وی افزود: امیدواریم با حضور جوانان و نوجوانان قدم‌هایی بتوانیم در سطح استان برداریم و با حضور جوانان بستر سیر تحولی را فراهم کنیم و افتخار ما داشتن این جوانان بصیر و شجاع و دشمن‌شناس است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: الگوپذیری و تاسی مادران از مکتب حسینی و شیرخواره امام حسین (ع) امروز جهانی شده است و در این راستا همایش شیرخوارگان حسینی به نام و یاد سیدالشهدا و به تاسی از آن و نوزاده شیرخواره‌اش برگزار می‌شود.

دیلم بیان کرد: مقدس‌ترین کانون‌ها در اسلام ناب خانواده است و خانواده رکن تعلیم‌وتربیت است و یکی از ارکان خانواده مادران هستند، نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است به‌طوری‌که حضرت امام (ره) فرمود زنان رهبران نهضت اجتماعی هستند.

وی تأکید کرد: یک اتفاق بزرگی رقم امروز رقم خورده و آن الگوپذیری و تاسی مادران این مرزوبوم از شخصیت‌های بزرگ کربلا است که باعث شده همایش شیرخوارگان جهانی شود.

انتهای خبر/
 
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.