1400-12-26 11:39
601
0
79189
در ادامه تلاش های دادگستری صورت گرفت؛

تخریب یک ساختمان 6 طبقه در زیارت گرگان

در ادامه تلاش های دادگستری برای توقف ساخت و سازهای غیرمجاز ؛ تخریب یک ساختمان 6 طبقه در زیارت گرگان آغاز شد .

به گزارش گلستان ما؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: علیرغم بارها اخطار و صدور توقف کار ، مالک این ساختمان همچنان به ساخت و ساز در دل جنگلهای هیرکانی در زیارت گرگان ادامه داد و امروز در راستای تبصره  2 ماده 10 حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی،  کار  تخریب این بنای 6 طبقه آغاز شد .
محمود اسپانلو افزود: این بنا در دل ِ جنگل و در سراشیبی قرار دارد و دسترسی به آن با لودر و بیل مکانیکی فراهم نیست و به همین علت کار تخریب این سازه بتنی با استفاده از پیکور و پتک آغاز شده و تاکنون سقف دو طبقه آن تخریب شده است .
دادستان  مرکز استان، با بیان این که تخریب این بنا چون دستی انجام می شود احتمالا زمانبَر خواهد بود گفت: کیفیت بالای مصالح و بتون به کاررفته در بناهای غیرمجاز ساخته شده در زیارت، علت کُندی تخریب این بناهاست و به همین علت امور اراضی استان در حال مذاکره با یک شرکت برای بررسی راهکارهای سریع و کم خطر تخریب این بناهاست.
محمود اسپانلو افزود: در ایام نوروز که احتمال ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری وجود دارد ایست و بازرسی در روستاهای ییلاقی استان به ویژه زیارت برای جلوگیری از انتقال مصالح بیشتر می شود و همچنین گشت های نظارتی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی و روستاهای ییلاقی استان فعال می شود .
دادستان اسپانلو  بار دیگر با تاکید بر این که دستگاه قضایی در تخریب بناهای غیرمجاز کوتاه نمی اید گفت: دستگاه های متولی مانند امور اراضی ، آب منطقه ای و منابع طبیعی  هم اگر در انجام وظیفه خود در  جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز کوتاهی کنند ، با پرونده ترک فعل مواجه خواهند شد .
محمود اسپانلو گفت: هم اکنون نیز در دادسرای مرکز استان برای 4 تَن از مدیران  سابق و فعلی دستگاه های متولی که در پیشگیری  و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز کوتاهی کرده اند ، پرونده تشکیل شده و در مرحله  تحقیقات و رسیدگی است .
امسال  254 مورد ساخت و ساز غیرمجاز که در 130  هزار مترمربع از  زمین های کشاورزی استان ساخته شده بود ، تخریب شد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.