1399-08-01 23:06
354
0
71173
با حضور رئیس کمیته امداد انجام شد:

تحویل ۲۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان استان گلستان

با حضور رئیس کمیته امداد، ۲۵۰۰ واحد مسکن به مددجویان استان گلستان واگذار شد.

به گزارش گلستان ما، سیدمرتضی بختیاری در مراسم افتتاح ۲۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان در استان گلستان گفت: ماموریت اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان با تاکید بر ایجاد اشتغال و  تامین مسکن است.

وی با اشاره به وقوع سیل در استان گلستان در سال گذشته افزود: در سیل فروردین ۹۸ حدود  پنج هزار واحد مسکونی خانواده‌های تحت حمایت دچار آسیب شد که تعمیرات آن به اتمام رسیده است.

بختیاری به تخریب ۱۰۰ درصدی ۲۵۴۴ واحد مسکونی مددجویان در سیل اشاره کرد و ادامه داد: تمام این واحدها امروز با همکاری کمیته امداد، بنیاد مسکن و خیران به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ساخت ۴۴ هزار واحد مسکن ویژه مددجویان و محرومان در سفرهای استانی به همراه رئیس سازمان برنامه و بودجه آغاز شده است، تاکید کرد: بخشی از این تعهدات به اتمام رسیده و تحویل مددجویان شده است و مابقی تا اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیش از ۱۱ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در سیل دچار آسیب و خسارت شدند

عیسی بابایی،مدیر کل کمیته امداد استان گلستان در این مراسم گفت: از ۷۵۰۰ واحد مسکونی تخریبی در سیل گلستان ۲ هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی نیاز به ساخت و ۴ هزار و ۹۷۰ واحد مسکونی  نیازمند تعمیرات بوده که با اختصاص  ۲۲۵ میلیارد تومان مساعدت از محل کمیته امداد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اعطای  تسهیلات به بهره برداری رسید.

وی افزود: در سفر سال ۹۸ نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور به گلستان،  ساخت ۳ هزار مسکن محرومان کلنگ زنی شد که ۱۵۰۰ واحدآن به مددجویان تحت حمایت این نهاد اختصاص یافت که با توجه به روند پیشرفت ساخت  آن،امیدواریم در بهمن ماه امسال شاهد بهره برداری ۱۵۰۰ واحد مسکونی باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: بیش از ۱۱ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در سیل گلستان دچار آسیب و خسارت شدند و به همت امدادگران و خیران از حمایت های نقدی و غیر نقدی این نهاد بهره مند شدند.

وی افزود: با توچه به خسارت های وارده در سیل سال گذشته ۵ هزار خانوار دیگر تحت  حمایت این نهاد انقلابی قرار گرفته تا از خدمات کمیته امداد بهره مند شوند.

بابایی با قدردانی از حمایت های دکتر حق شناس استاندار گلستان در پیگیری بازسازی مسکن مددجویان آسیب دیده از سیل عنوان کرد:این نهاد در نخستین روزهای وقوع سیل با بازدید میدانی به شناسایی مددجویان آسیب دیده پرداخت وبا ثبت نام در سامانه مسکن سیل زدگان،مساعدت مالی و بلاعوض،تسهیل مراحل اداری و پروانه ساخت و نقشه کشی واحدهای مسکونی تمامی تلاش خود را در تسریع روند بازسازی نیازمندان به کار گرفت.

وی تصریح کرد: از تعداد ۲ هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی احداثی در استان که در سیل تخریب شده بودند تعداد ۴۱۵ واحد مسکونی در شهرستان گنبدکاووس ساخته  و تعداد ۸۱۶ واحد مسکونی مربوط به  این شهرستان تعمیر و بازسازی شد.

گفتنی است، در مراسم آیین متمرکز استانی بهره‌برداری از ۲۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان گلستانی، کلید ۶ واحد مسکونی احداث شده در روستای "ایشانلر" توسط سید مرتضی بختیاری،رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به مددجویان تحت حمایت این نهاد اهدا شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.