1399-10-30 19:27
534
0
72730
در خصوص حذف بند (ی) تبصره ۱۲ قانون بودجه احکام فارغ التحصیلان؛

بیانیه جمعی از تشکل ها و نومعلمان استان گلستان خطاب به مجمع نمایندگان استان

جمعی از تشکل ها و نومعلمان استان گلستان خطاب به مجمع نمایندگان استان در خصوص حذف ناعادلانه بند(ی) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۸ از احکام فارغ‌التحصیلان سال ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش گلستان ما؛ بیانیه جمعی از تشکل ها و نومعلمان استان گلستان خطاب به مجمع نمایندگان استان در خصوص حذف ناعادلانه بند (ی) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۸ از احکام فارغ‌التحصیلان سال ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان در اختیار این پیاگاه خبری تحلیلی قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: به استحضار می رساند در بند (ی) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۸ مصوب هیات وزیران تصریح شده است: افزایش حقوق گروه‌های حقوق بگیر از قبیل: هیأت‌های علمی، قضات، کارکنان کشوری و لشکری و بازنشستگان آن‌ها شاغل در کلیه دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی و بازنشستگان آن‌ها به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری و حکم حقوق، بدون تغییر باقی بماند، از ابتدای سال ۱۳۹۸ حقوق یا عناوین مشابه مشمولین این بند به میزان ماهانه چهار میلیون (۴.۰۰۰.۰۰۰) ریال افزایش می یابد. علاوه بر این افزایش، ضریب ریالی سالانه مشمول این بند نسبت به سال ۱۳۹۷ به میزان تا ده درصد (۱۰%) افزایش می یابد.

در بخش دیگری از این بیانیه ذکر شده است؛ این بند در خصوص تمام کارمندان دولت و افرادی که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری می شده اند از جمله دانشجو معلمان ورودی ۹۴ و ۹۵ دانشگاه فرهنگیان اعمال شد. اما بعد از مدتی وزارت آموزش و پرورش با ارسال نگارشی به شماره ۷-۴-۵-۱ اعلام کرد که مبلغ این بند در احکام حقوقی دانشجو معلمان در قالب دیگری با عنوان تفاوت حداقل دریافتی در حکم آنها صادر شود. البته برخی مسئولین آموزش و پرورش در اعتراض به حذف این بند اعلام کردند از آنجایی که حقوق دانشجو معلمان براساس کارآموزی پرداخت می شود، لذا بند (ی) به آنها تعلق نمی‌گیرد. استدلالی که باز هم خلاف نامه ۴۰۰۰۰/۱۰۰ دیوان محاسبات کشور می‌باشد. در ضمن کلیه دانشجو معلمان حداقل حقوق کارمندان دولت را دریافت کرده و کسورات آنها نیز از ابتدا همانند سایر کارکنان بوده است.

همچنین در ادامه آمده است: از آنجایی که ورودی های ۹۴ و ۹۵ دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۸ جزو کارکنان رسمی دولت بوده اند، پس از حذف بند (ی) از احکام دانشجو معلمان، این بند باید بعد از فارغ التحصیلی و صدور احکام استخدام قطعی به حقوق آنها در قالب قبلی اضافه گردد که متاسفانه در احکام جدید از اعمال آن به دلایلی نامشخص خودداری و استنکاف ورزیده به طوری که پایه حقوقی آنها با وجود مدرک کارشناسی و ۴ سال سنوات خدمتی قابل قبول طبق ماده ۶ و ۷ متعهدین خدمت، با ورودی های جدید این دانشگاه یکسان است. در ضمن یادآوری می‌شود در صورت عدم پیگیری، این مشکل برای سایر فارغ‌التحصیلان آینده این دانشگاه نیز پیش خواهد آمد.

در پایانه این بیانیه ذکر شده است؛ لازم به ذکر می‌باشد که به غیر از فارغ‌التحصیلان شهریور ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان بخش زیادی از پرسنل وزارت آ.پ و سایر کارکنان دولت بند (ی) را به طور کامل دریافت می‌کنند که مصداق بارز تبعیض و نقض ماده ۸۹ قانون مدیریت خدمات کشوری، بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی، ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور و تصویب‌نامه ۸۷۲۴/ت۵۶۴۸۵ه مورخ ۹۸/۱/۳۱ هیات وزیران است. لذا از مجمع نمایندگان استان گلستان درخواست می شود با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در بیان اهمیت این دانشگاه و معیشت آنها اقدامات لازم را در جهت رسیدن این قشر جوان فرهنگی به حق و حقوق خویش مبذول فرمایند.

۱- انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان گرگان
۲- جامعه اسلامی دانشگاه فرهنگیان گرگان
۳- شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان گرگان
۴- جمعی از فارغ‌التحصیلان ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.