1402-03-06 21:14
577
0
85110
مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس خبر داد:

بهره‌مندی 25 درصد روستاهای مرزی گنبد از آب شرب

مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس با اشاره به آبرسانی سیار به اهالی ۱۴ روستای واقع در بخش مرزی داشلی‌برون این شهرستان، گفت: میزان بهره‌مندی ساکنان این روستاها از آب آشامیدنی سالم ۲۵ درصد است.

به گزارش گلستان ما؛ حسین سعیدی راد گفت: آبرسانی سیار به اهالی ۱۴ روستای بخش داشلی برون و یک روستای بخش مرکزی گنبدکاووس با پنج تانکر انجام می‌شود که سهم هر نفر در روز ۱۰ لیتر است.

وی با پایین دانستن توزیع این مقدار آب آشامیدنی به ۱۵ روستای فاقد آب گنبدکاووس افزود: این شهرستان برای بهبود آبرسانی به روستاهای فاقد آب بالاخص نواحی مرزی به حدااقل ۱۰ تانکر آبرسانی نیاز دارد.

سعیدی راد با اشاره به سفر ۱۳ اردیبهشت امسال میثم جعفرزاده مشاور وزیر و رییس جهاد آبرسانی وزارت نیرو از روستاهای بخش داشلی برون گنبدکاووس، اضافه کرد: وی در این سفر قول اختصاص سه دستگاه تانکر آبرسانی به این شهرستان ظرف یک ماه آینده را داد که پیگیری‌های لازم برای تحویل آن درحال انجام است.

وی با نامناسب دانستن وضعیت آب آشامیدنی در مناطق روستایی گنبدکاووس بالاخص نواحی مرزی آن گفت: شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم در مناطق روستایی این شهرستان ۵۷ درصد و میانگین این شاخص در استان گلستان ۷۲ درصد است.

مدیر آمور آب و فاضلاب گنبدکاووس به طرح آبرسانی نوار مرزی گنبدکاووس در قالب مجتمع آبرسانی فجر این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۱ شروع شده و تاکنون فقط ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۹۱ روستا و ۲ شهر "اینچه برون و کُرند" از آب آشامیدنی پایدار برخوردار خواهند شد.

سعیدی راد ادامه داد: منبع اصلی تامین آب مجتمع آبرسانی فجر گنبدکاووس از سد درحال ساخت "نرماب چهل چای" مینودشت پیش بینی شده که هنوز به بهره برداری نرسیده با این حال برای تکمیل این مجتمع که در قالب ۶ فاز طراحی شده است به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گفته وی، همچنین تکمیل فاز ۵ و ۶ مجتمع آبرسانی فجر گنبدکاووس که تامین آب آشامیدنی ۱۵ روستای فاقد آب یا کم آب بخش داشلی برون این شهرستان را شامل می‌شود به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

سعیدی راد باتاکید برضرورت اهتمام جدی مسوولان گلستان جهت آبرسانی به روستاهای فاقد آب گنبدکاووس بالاخص دربخش مرزی داشلی برون، از قرارگاه آبرسانی امام حسن مجتبی (ع) بسیج سپاه استان خواست تا روستاهای این شهرستان را در اولویت آبرسانی قرار دهند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.