1400-06-09 15:25
1006
0
75943
وعده های خیالی شهربازی مدرن؛

برگزاری جلسه کمیسیون گردشگری در محل پروژه شهربازی گرگان/ سخن برخی اعضای شورا با عملشان مساوی نیست

گفتنی است برخی از اعضای شورای شهر که بارها پیگیر پروژه های کلان شهرداری بوده اند در جلسه امروز دو تن از آن ها حتی در محل پروژه حاضر نشدند تا از نزدیک پیگیر روند باشند و دو تن دیگر نیز حاضر به حضور کامل در جلسه نشدند و حتی پس از گذشت دقایقی جلسه را ترک کرده و به امورات دیگر پرداختند.

به گزارش گلستان ما، سومین جلسه کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای شهر گرگان با نظر بصیرنیا رییس این کمیسیون و با حضور برخی از اعضای شورا برای بررسی روند پروژه شهربازی گرگان در محل کارگاهی این پروژه برگزار شد.

درد و دل پیمانکار شهربازی با اعضای شورای شهر 

جلسات برخی از کمیسیون ها پس از صحن علنی نهمین جلسه همچنان کمی ملتهب برگزار می شود اما به نظر می رسد اعضای شورا سعی دارند دیگر به این موضوع دامن نزنند تا بتوانند بدون سیاسی کاری منافع مردم را قربانی برخی تصمیم های نابجا نکنند.

در این جلسه که پس از تصمیم روز شنبه شهرداری و شورای شهر گرگان مبنی بر تحویل 55 میلیارد تومان از املاک شهرداری به قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان برگزارشد، نماینده پیمانکار در این پروژه خاطرنشان کرد: یک سالی که درگیر این پروژه هستیم مشکلاتی را می بینیم که شورای شهر می تواند کمکخوبی در این راستا به ما کند.

وی افزود: با توجه به این که شهرداری نهادی خاص است کمی درگیر بروکراسی اداری است ما در ابتدا به شهردار سابق گرگان پیشنهاد دادیم این پروژه با این حجم 24 ماهه باشد اما اصرار به 18 ماه داشت که این مدت برای این پروژه بزرگ می طلبد همه مجموعه های استان به ما کمک کنند.

نماینده پیمانکار پروژه شهربازی مدرن گرگان تصریح کرد: در شهرداری مشکلاتی داریم که امیدواریم با شورای جدید مشکلات حل شود برای مثال ما صورت وضعیت ها را که ارسال می کنیم در قسمتی که آقای رضاییان مسوول هستند 4 ماه طول می کشد که اگر بخواهند برای ثبت یک کاغذ 4 ماه وقت بگذرانند این پروژه 18 سال طول خواهد کشید.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت جدید شهری روند رو به بهبود رفته ادامه داد: اوضاع از قبل کمی بهتر شده ما متوسط ماهی 7 میلیارد کار می کنیم و این ظرفیت را داریم تا کار خود را به بالای 20 میلیارد تومان برسانیم به شرطی که مدیریت جدید شورای شهر و شهرداری همراهی بیشتری با پیمانکار داشته باشند.

نماینده پیمانکار پروژه شهربازی مدرن گرگان با بیان اینکه گردن ما از مو باریک تر است، بیان کرد: مشکلات درون شهرداری اجازه نمی دهد این کار سرعت بیشتری به خود بگیرد برای مثال همین الان فقط 20 میلیارد که مطابق تامین مالی پروژه نیست، اگر مصوب شود مبلغ های بیشتری از سوی شهرداری به پیمانکار برسد کار سرعت بیشتری را به خود خواهد گرفت.

وی در خصوص پروژه سورتمه که از سوی مدیریت قبلی وعده داده شده بود تا پایان تیرماه نصب شود نیز عنوان کرد: هنوز کارهای عمرانی سورتمه مانده است که نیاز به زمان و تامین مالی بیشتر داریم تا کار سرعت و روال بیشتری به خود بگیرد پس قطعا تا زمان وعدع داده شده این پروژه عملیاتی نخواهد شد.

برای پروژه های شهرداری روز شمار نصب شود

رییس شورای شهر گرگان نیز ابراز کرد: باید برای پروژه های شهرداری تابلو روز شمار نصب شود و مردم بدانند پروژه ها در چه روزی افتتاح می شود.

صفرعلی پایین محلی یاد آورشد:  مردم وقتی لذت می برند که ببینند برای آن ها کار شده، اگر این تابلوها نباشد مردم قطعا ناراحت خواهند بود برای مثال زمین مجتمع فرهنگی یازده سال افتاده، ما خودمان سه هزار متر زمین داده ایم هر کس رد می شود نگاه مثبتی به این پروژه ندارد.

وی افزود: متافانه هر کجا جلسه ای می رویم پیمانکاران گلایه دارند اما پیمانکاران شهرداری گرگان بدانند ما در کنار آن ها خواهیم بود و تلاش داریم تا برند شورای ششم گردشگری باشد تا بتوانیم از مزایای آن برای شهر استفاده کنیم.

6 میلیارد به صورت نقدی به پیمانکار شهرداری بدهکار هستیم

مجید سعیدی شهر دار گرگان نیز گفت: در پروژه شهربازی مدرن 6 میلیارد پرداخت نقدی عقب هستیم اما سعی داریم با تامین منابع این عقب ماندگی را جبران کنیم تا بهبود سرعت پروژه را شاهد باشیم.

برنامه های بزرگی برای توسعه گردشگری در گرگان داریم

علی اکبر بصیرنیا رییس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای شهر گرگان نیز ابراز کرد: قرار بود طبق قرارداد 18 ماهه این پروژه به اتمام برسد که طبق زمان بندی در حال حاضر باید بیش از 50 درصد باشد اما کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا این پروژه را به سرعت اصلی و ریل خود برگردانیم تا مردم نسبت به مدیریت شهری امیدوار تر شوند به همین جهت لازم است تا همه ارکان مدیریتی شهر همراه باشند و بدانیم این پروژه ها سرمایه گذاری است نه هزینه به مین جهت ما برنامه های بسیاری برای توسعه گردشگری در شهر تدارک دیده ایم.

سخنان با رفتار برابر نیست

گفتنی است برخی از اعضای شورای شهر در جلسات علنی گذشته و در اذهان عمومی بارها پیگیر پروژه های کلان شهرداری بوده اند اما در جلسه امروز دو تن از آن ها حتی در محل پپروژه حاضر نشدند تا از نزدیک پیگیر روند پروژه باشند و دو تن دیگر نیز حاضر به حضور در جلسه نشدند و حتی پس از گذشت دقایقی جلسه را ترک کرده و به امورات دیگر پرداختند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.