1398-09-02 19:42
1219
0
66402
دبیر علمی جشنواره ققنوس گلستان خبر داد؛

برگزاری جشنواره هنری ققنوس در 14 رشته به میزبانی گلستان/ زمینه‌های شغلی آثار برتر فراهم می‌شود

دبیر علمی جشنواره ققنوس استان گلستان گفت: پنجمین جشنواره ققنوس به مزبانی استان گلستان در 14 رشته و با هدف ارتقاء هنر متعهد برگزار می‌شود.

به گزارش گلستان ما، هوشنگ جاوید عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان در خصوص اهداف جشنواره هنری ققنوس اظهار کرد: این جشنواره با رویکرد ارتقاء هنر متعهد برگزار خواهد ‌شد و اینکه هنر متعهد به درستی شناسانده شود.

وی با اشاره به اینکه هنر علمی از نگاه جهان بینی اسلامی بسیار بااهمیت است، افزود: تلاش داریم با برگزاری جشنواره ققنوس استعدادهای متعهد را شناسایی کنیم.

دبیر علمی جشنواره ققنوس استان گلستان با بیان اینکه جشنواره ققنوس از مهرماه فراخوان شد، گفت: دانشجویان علاقمند به عرصه هنر می‌توانند در سرفصل‌های پیش‌بینی شده آثار خود را تا 30 دی ماه جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

جاوید با بیان اینکه نیروهای فراوانی در دانشگاه‌ها وجود دارد، افزود: جوانانی که در این مرز و بوم رشد و نمو کردند هر کدام نگاه خاصی به هنر دارند این جشنواره فضای خوبی فراهم کرده تا استعدادهای خوب شناسایی شوند.

وی با اشاره به میزبانی مازندران در برگزاری جشنواره ققنوس بیان کرد: 16 هزار اثر هنری از دانشگاه‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره مازندران ارسال شد که آثار برتر معرفی و مورد حمایت قرار گرفتند.

دبیر جشنواره هنری ققنوس استان گلستان در خصوص رشته‌های 14 گانه تعیین شده جشنواره گفت: موضوعات جشنواره به صورت عمومی و آزاد است، و دانشجویان بر اساس علاقمندی و استعدادی که در هر بخش دارند می‌توانند در آن شرکت کنند.

جاوید موضوعات مختلف جشنواره را در محورهای «ادبیات شعر کلاسیک»، «شهر نو»، «داستان کوتاه و بلند»، «هنرهای تجسمی پوستر»، «عکس»، «کاریکاتور»، «خوشنویسی و نقاشی»، «ادبیات نمایشی»، «فیلم کوتاه انیمیشن»، «تئاتر صحنه‌ای و خیابانی»، «استندآپ کمدی»، «موسیقی اعم از سنتی، مقامی، تلفیقی»، «مداحی اعم از مراثی و مولودی خوانی»، «پژوهش‌های هنری» اعلام کرد.

وی بیان کرد: علاوه بر دانشجویان هنر، دانشجویان رشته‌های پزشکی و فنی و مهندسی به هنر علاقه دارند در میان آنها نخبگانی هستند که می‌توانند آثار خود را به جشنواره ارائه کنند.

دبیر جشنواره هنری ققنوس استان گلستان با اشاره به اینکه کشف استعدادهای هنری دانشجویان معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی از مهمترین اهداف جشنواره است، گفت: ترویج روحیه انقلابی و حماسی بین دانشجویان یکی دیگر از اهداف جشنواره است.

جاوید گفت: برای هنرهای تجسمی که شامل پوستر، عکس، کاریکاتور، خوشنویسی و نقاشی است، موضوعات سبک بومی و محلی، آئین‌های فراموش شده، تناقضات سبک زندگی مدرن، عدالت اجتماعی، تعریف شهید، دفاع مقدس، حمایت از مقاومت یمن، صلوات خاصه پیش بینی شده است.

به گفته وی شرکت کنندگان در بخش ادبیات نیز می‌توانند در زمینه شعر کلاسیک، شعر نو، داستان کوتاه و بلند با محورهای عدالت خواهی، آسیب های اجتماعی و مشکلات صنفی دانشجویی آثار خود را ارائه کنند.

جاوید در خصوص محورهای بخش موسیقی بیان کرد: آوازهای مناطق محلی، مبارزه با استکبار، شهید و شهادت، عشق متعالی به ائمه اطهار (ع)، عرفان اجتماعی، مقاومت یمن از مهمترین محورهای این بخش است.

وی با بیان اینکه مداحی‌ها در دو بخش است، گفت: آثار در ابعاد سیاسی و عرفانی، قیام عاشورا، مدافعان حرم، اعیاد ائمه اطهار (ع) قابل ارائه است در بخش پژوهش‌های هنری نیز شرکت‌کنندگان می‌توانند در زمینه تاریخ هنر انقلاب اسلامی، نظریات شهید آوینی در هنر، تجربیات نوین هنری در تاریخ انقلاب اسلامی، نقد و بررسی کتب معنوی، اقتصاد هنر از جمله آن است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.