1400-09-11 12:48
1050
0
77348
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان:

بازی «برد-برد» راهبران شغلی و مددجویان کمیته امداد گلستان/ ماهانه 36 میلیارد تومان به مددجویان گلستان پرداخت می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان با اشاره به اجرای طرح راهبری شغلی گفت: در این طرح از کسانی که وضعیت مالی خوبی دارند، دارای مهارت هستند و نسبت به بازار شناخت خوبی دارند از این ظرفیت استفاده می‌کنیم و با لینک کردن مددجویان با راهبر شغلی، بازار فروش پررونق می‌شود و یک بازی برد- برد دوطرفه است.

به گزارش گلستان ما، عیسی بابایی ظهر امروز با حضور در دفتر این پایگاه خبری با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان جزو سیاست‌های جدی کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش اشتغال است، اظهار کرد: رویکرد ما این است که خانواده‌های زیرپوشش به اشتغال برسند و درآمد باثبات کسب کنند.

وی با تاکید بر اینکه این نهاد حمایتی صرفا به اعطای تسهیلات به مددجویان بسنده نکرده است، افزود: کسب مهارت شاه کلید اشتغالزایی است و ما در راستای هدایت مددجو و مشاوره شغلی نیز به مددجویان خدمات می‌دهیم، اگر مددجو مهارت نداشته باشد با تفاهم‌نامه‌ای که با فنی و حرفه‌ای منعقد کردیم که با آموزش‌های لازم به مهارت برسند و در صورت ایحاد اشتغال به مددجویان تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان با اشاره به اینکه در راستای اعطای تسهیلات به مددجویان آسیب شناسی لازم صورت گرفته است، گفت: در زمینه ضمانت مددجویان مشکلی که وجود داشت این بود که بانک‌های عامل در زمینه ضمانت، چارچوب خاص داشتند و در این زمینه صندوق ضمانت امداد برای رفع مشکل زنان سرپرست خانوار که هیچ ضامن ندارند ورود کرد.

بابایی با بیان اینکه بسیاری از مددجویان در حوزه دریافت تسهیلات اشتغال به سمت کمیته امداد نمی‌آیند، ابراز کرد: در گذشته اینطور بود هر کسی که تسهیلات می‌گرفت مستمری‌اش قطع می‌شد، اما در شرایط فعلی تاکید داریم کسانی که توانمندی دارند اما برای ایجاد اشتغال از تسهیلات استفاده نکنند مستمری آنها قطع میشود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از اشتغال مددجویان در اولویت است، گفت: مددجویان اطمینان داشته باشند که با دریافت تسهیلات به هیچ وجه مستمری آنها قطع نخواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان با اشاره به اینکه کمیته امداد برای اعطای تسهیلات هیچ مشکلی ندارد، ابراز کرد: مددجویانی داریم که با کسب مهارت توانستند به مرحله‌ای برسند که هزار فرزند یتیم را حمایت کنند.

بابایی بیان کرد: اعطای تسهیلات اشتغال باعث می‌شود تا میزان بیکاری کم شود، آسیب‌های اجتماعی به حاشیه رانده شود، بنده معتقد هستم کسانی که نیازمند هستند و به امداد مراجعه می‌کنند تا جایی که وجود دارد به شرط ایجاد اشتغال به انها تسهیلات داده شود.

وی در خصوص اجرای طرح کاریابی و کارفرمایی بیان کرد: بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها به نیری متخصص نیاز دارند، کمیته امداد به شرکت مربوطه تعهد میدهد که مددجو پس از آموزش مشغول به کار شود و آن شرکت از بسته تشویقی برخوردار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان؛ راهبری شغلی را از دیگر طرح‌های کمیته امداد برشمرد و گفت: در این طرح از کسانی که وضعیت مالی خوبی دارند اما دارای مهارت هستند و نسبت به بازار شناخت دارند از این ظرفیت استفاده می‌کنیم و با لینک کردن مددجویان با راهبر شغلی، بازار فروش مددجو نیز پررونق می‌شود.

بابایی ادامه داد: در طرح مذکور؛ راهبر شغلی بهترین مواد اولیه را در اختیار مددجو قرار می‌دهد، نظارت لازم را نیز دارد و در بازارهای بین المللی تولیدات مددجویان را به فروش میرساند که این طرح در حقیقت بازی برد-برد راهبر شغلی و مددجویان کمیته امداد است.

وی گفت: مددجویان در زمینه گیاهان دارویی، عروسک سازی، صنایع دستی و ... با کمترین هزینه تولیداتی دارند، تسهیلات می‌گیرند و در این میان راهبر شغلی هدایت آنها را انجام می‌دهد و درآمد مددجو به بالاترین میزان می‌رسد.

به گفته بابایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان، ماهانه 36 میلیارد تومان مستمری به مددجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.