1400-11-14 13:50
835
0
78454

بازتاب حضور شهرداری گرگان در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته به مدت 4 روز در محل نمایشگاه های دائمی تهران برگزار شد و شهرداری گرگان نیز تلاش کرد با معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری به ویژه در حوزه صنعت گردشگری زمینه را برای ورود و حضور سرمایه گذار بخش خصوصی و هلدینگ های اقتصادی در این شهر فراهم کند.

به گزارش گلستان ما، پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته به مدت 4 روز در محل نمایشگاه های دائمی تهران برگزار شد و شهرداری گرگان نیز تلاش کرد با معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری به ویژه در حوزه صنعت گردشگری زمینه را برای ورود و حضور سرمایه گذار بخش خصوصی و هلدینگ های اقتصادی در این شهر فراهم کند.

مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نیز در جریان این حضور ضمن معرفی طرح های گردشگری شهر گرگان و گفتگوی سازنده با مدیران شهرداری سایر شهرهای کشور، مذاکراتی با سرمایه گذاران داخلی در راستای تعاملات و همکاری های فی مابین و مشارکت در پروژه های گردشگری به عمل آوردند.

بستر برای حضور سرمایه گذاران فراهم است
محمدرضا سبطی شهردار گرگان درخصوص حضور شهرداری گرگان در نمایشگاه بین المللی گردشگری، اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته، شهرداری گرگان با همراهی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این نمایشگاه حضور پیدا کرد و هدف اصلی از این حضور معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های شهر گرگان و طبیعت بکر و زیبای آن بود تا از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استفاده شود.
 
سبطی با اشاره به پروژه‌های شاخص شهر، تصریح کرد: بسترهای لازم برای حضور و مشارکت سرمایه‌گذار در پروژه‌های شهری گرگان ازجمله پروژه شهربازی مدرن، احداث هتل ۱۶ طبقه و مجموعه تجاری در جوار شهربازی فراهم است.

وی تاکید کرد: شهرداری گرگان به شدت از حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در چهارچوب قوانین جاری کشور استقبال می‌کند و در حال‌ حاضر نیز بستر حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شاخص شهر گرگان مهیا است.

گرگان باید به شهر مقصد گردشگری تبدیل شود
صفرعلی پایین محلی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز که یکی از بازدیدکنندگان از این نمایشگاه بود اظهار کرد: حضور ۱۵ نمایشگاه گردشگری در محل نمایشگاه دائمی تهران بهترین فرصت به منظور معرفی توانمندی ها و پتانسیل های شهر گرگان بوده است.

وی ادامه داد: گرگان با دارا بودن جاذبه های طبیعی از جمله پارک های جنگلی النگدره، ناهارخوران و تپه هزارپیچ و همچنین تنوع اقلیم جغرافیایی ظرفیت بسیار خوبی برای تبدیل شدن به شهر مقصد گردشگری دارد.

شهر گرگان جاذبه های گردشگری فراوانی دارد
مهران کاظم نژاد عضو شورای اسلامی شهر گرگان هم در خصوص این نمایشگاه گفت: گردشگری موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می شود و حضور موثر در نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیت های گردشگری شهر گرگان ایجاد می کند.

به گفته وی، شهر گرگان جاذبه های فراوانی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد و شناساندن این جاذبه ها می تواند به ورود سرمایه گذاران و مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی و گردشگری بیانجامد.

از حضور موثر شهرداری گرگان تشکر می کنم 
حمیدرضا آقاملایی عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز بیان کرد: حضور شهرداری گرگان در نمایشگاه گردشگری عاملی جهت آشنایی مخاطبان با ظرفیت های شهر گرگان و موجب ایجاد تعاملات سازنده و موثر با متولیان امر گردشگری است.

وی با تمجید از حضور موثر شهرداری گرگان گفت: از شهرداری گرگان در خصوص ارائه منسجم و با کیفیت ظرفیت های گردشگری در قالب های متنوع کلیپ، مستند، خبر و ... صمیمانه سپاسگزارم.

باید از ظرفیت سرمایه گذاران در پروژه های عمرانی استفاده کرد

حجت مقسم عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این خصوص بیان کرد: شهر گرگان ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی و اقلیمی بسیار خوبی دارد که هرکدام از این مزیت ها، مؤلفه های بسیار ارزشمندی برای جذب گردشگر و سرمایه گذار هستند.

وی ادامه داد: با منابع مالی محدود شهرداری نمی توان تمامی پروژه های بزرگ را به سرانجام رساند و یقیناً باید از مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کرد.

به گفته مقسم، حضور اعضای شورای شهر و مدیران در غرفه شهرداری گرگان در نمایشگاه بین المللی گردشگری به منظور مذاکره با سرمایه گذاران و معرفی قابلیت های گردشگری از جمله شهربازی و بازار هفت شهر بوده است.

نتایج این حضور در ماه های آینده مشخص می شود
علی اکبر بصیرنیا عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز در خصوص این نمایشگاه بیان کرد: نمایشگاه گردشگری تهران که همه ساله برگزار می شود فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های گردشگری و جذب سرمایه گذار را فراهم می کند و شهرداری گرگان هر اندازه بتواند با قدرت و توان بیشتری در چنین نمایشگاه هایی ظاهر و حاضر شود نتایج و ثمرات بهتری درپی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه توانستیم با سرمایه گذاران داخلی در خصوص پروژه بزرگ شهربازی مدرن و همچنین با سرمایه گذار گرگانی مقیم تهران برای احداث پروژه تله کابین گفتگو کنیم و امیدوارم نتیجه این مذاکرات را طی ماه های آینده ببینیم.

هم افزایی شورا و شهرداری قابل توجه بود
زهرا نورا عضو شورای اسلامی شهر گرگان هم بیان داشت: یکی از نکات قابل توجه در نمایشگاه حضور چشمگیر بانوان در حوزه های مرتبط با امر گردشگری و صنایع دستی در بخش‌های مختلف بود و همچنین حضور اقوام مختلف و نمایش آداب و رسوم و ظرفیت های توسعه صنعت گردشگری در جای جای میهن پهناور و عزیزمان برای بازدیدکنندگان به ویژه مهمانان خارجی نمایشگاه بسیار جذاب بود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های خوبی که در خلال برگزاری نمایشگاه امسال رقم خورد این نکته بود که شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان با همراهی و هم افزایی دقیق گفتگوهای بسیار خوب و سازنده ای با مدیران کشوری و سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف انجام دادند و قطعاً اثرات و ثمرات این مذاکرات در آینده نزدیک به بار می نشیند.

قابلیت های شهر گرگان به گردشگران معرفی شود
حسن افروشه مشاور پارلمانی شهردار گرگان نیز در خصوص این نمایشگاه اظهار داشت: شهر گرگان در بخش گردشگری با توجه به منابع طبیعی بکر و ظرفیت های خاص اقلیمی و دسترسی های متنوع حمل و نقلی و همچنین حضور اقوام مختلف در این شهر دارای قابلیت های اساسی است که می بایست بیش از پیش به هموطنان و گردشگران خارجی معرفی شود.

وی با بیان اینکه هر قدر حضور در نمایشگاه جدی و با برنامه باشد دستاوردهای بهتری را به دنبال خواهد داشت، گفت: شهرداری گرگان با این رویکرد در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ورود پیدا کرد و در خصوص جذب سرمایه‌گذار برای توسعه و رونق گردشگری با همراهی اعضای محترم شورای اسلامی شهر گرگان مذاکرات و اقدامات بسیار خوبی انجام گردید.

نمایشگاه فرصتی مناسب برای جذب سرمایه گذار بود
مجید طاهری معاون شهرسازی شهرداری گرگان نیز تصریح کرد: حضور فعال شهرداری گرگان در نمایشگاه گردشگری تهران موجب بهره مندی از ظرفیت های سرمایه گذاری شده و با توجه به وجود ظرفیت های چشمگیر در حوزه های بافت تاریخی و پروژه های عمرانی از جمله شهربازی مدرن، بازار هفت شهر، تله کابین، شهر گرگان را می توان به منزله مقصد گردشگری معرفی و مقدمات حضور سرمایه گذار را فراهم کرد.

به گفته طاهری، برپایی چنین نمایشگاهی که بازتاب ملی و بین المللی نیز دارد فرصت بسیار مناسبی برای جذب سرمایه گذار بوده است.

حضور شهرداری گرگان پررنگ و فعال بود
در پایان مهدی مهاجر رئیس اداره سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری گرگان به اهمیت این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: استان گلستان به عنوان نگارستان ایران و گرگان را می¬توان مهد گردشگری این نگارستان دانست، شهرداری گرگان با حضور در نمایشگاه گردشگری در معرفی هر چه بهتر جاذبه های شهر گرگان تلاش زیادی کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباط نزدیک و مستقیم معرفی گردشگری و جذب سرمایه گذار، شهرداری گرگان امسال در حوزه سرمایه گذاری حضور پررنگ و فعالی داشت.

به گفته مهاجر، مدیران و مسئولان با معرفی پروژه های گردشگری به سرمایه گذاران از جمله شهربازی مدرن با سرمایه گذاران جهت مشارکت در اجرای پروژه ها مذاکره و از گردشگران جهت بازدید از جاذبه های گردشگری دعوت به عمل آوردند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.