1398-10-28 09:46
649
0
67169
تحلیلی بر سخنان رهبر معظم انقلاب :

ایران در آستانه ابرقدرت شدن

حال تصور کنید ایران علاوه بر این پشتوانه معنوی که از او یک ابرقدت بی مانند در جهان ساخته، مجهز به اقتصاد قدرتمندی شود که امکانات فراوانی را برایش به ارمغان آورد ،دیگر چه کشوریست که یارای مقابله با این تنها ابرقدرت آینده جهان را داشته باشد؟!

به گزارش گلستان ما ؛ نکات فراوانی را می توان از بیانات امام خامنه ای دریافت کرد، اما آنچه بیشتر از هر چیزی در این صحبت ها با توجه به بازتاب رسانه ای آن توجه جهان را به خود جلب کرده است؛ یوم الله خواندن این روز، ضربه سختی که آمریکا از ایران در ماجرای انهدام پایگاه موشکی اش خورده است، درکنار آن عدم توان پاسخ گویی این ابرقدرت پوشالی و همچنین دلقک خواندن رئیس جمهور این ابرقدرت توسط رهبر عالی ایران است.

اگر نگاهی به گذشته نه چندان دور خود بیندازیم، دلیل حیرت جهانیان را از این اتفاق مهم درک خواهیم کرد؛ کشوری که کمتر از نیم قرن پیش جولانگاه مستکبران جهانی بوده است، در طی 41 سال اخیر از زیر سلطه ابرقدرت های جهان بیرون آمده و اندک اندک جایگاه خویش را در معادلات جهانی به رخ جهانیان کشیده است.

نکته اصلی و حائز اهمیت که در بازتاب رسانه های دنیا هم دیده می شود، منشأ قدرت ایران است که برخلاف سایر ابر قدرت ها متکی بر تجهیزات جنگی و یا سرمایه های مالی نیست، این قدرت نشأت گرفته از یک نیروی ماورایی است، نیرویی که نه تنها مردم ایران را برای حمایت از نظام حاکم به میدان می آورد بلکه در سایر کشورها نیز با استفاده از همین نیروی ماورایی فرمانروایی کرده و انسان های بیشماری را جذب اهداف و آرمان های خود می کند، از این روست که یوم الله خواندن رهبر عالی ایران بازتاب جهانی می یابد.

این تحیر از این روست که دنیا نیز واقف است، ارائه ایدئولوژی های متفاوت در کشورهای مختلف هرگز نتوانسته تا این حد برای هیچ کشوری در داخل و خارج از مرزها چنین پشتوانه معنوی مستحکمی را فراهم آورد.

با اینکه دولتی مثل آمریکا توانسته توسط ابزار قدرتمند رسانه ای، ارتش، تجهیزات و پایگاه های نظامی بیشمارش در جای جای جهان جایگاهی برای خود به هم بزند، این کشور درمقابل ایرانی که از نظر تجهیزات، امکانات و قدرت رسانه هرگز با آمریکا برابری نمی کند، حرفی برای گفتن ندارد!

حال تصور کنید ایران علاوه بر این پشتوانه معنوی که از او یک ابرقدت بی مانند در جهان ساخته، مجهز به اقتصاد قدرتمندی شود که امکانات فراوانی را برایش به ارمغان آورد. دیگر چه کشوریست که یارای مقابله با این تنها ابرقدرت آینده جهان را داشته باشد؟!

از این رو بود که امام خامنه ای فرموند باید قوی شویم که دیگر هیچ کس جرأت تهدید ما را هم نداشته باشد و به خصوص به قدرت اقتصادی اشاره کردند، مسئله ای که سال هاست یکی از ارکان اصلی صحبت های ایشان بوده است.

کشور ما باید تا جایی پیش رود که به قول شاعر ارزشمند سرزمین مان شهریار در موردش بتوان گفت: آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری!
و این آینده ی روشن این سرزمین است که به زودی اتفاق خواهد افتاد!  

به قلم هدهد

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.