1399-02-22 15:31
1444
0
68597
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

220 نفر در مراکز درمانی گلستان بستری هستند/ بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی در گرگان و گنبد فعلا امکان پذیر نیست

عبدالرضا فاضل گفت: شهرهای بزرگ استان مانند گرگان و گنبدکاووس تا سه هفته آینده در وضعیت زرد قرار دارند و در این مناطق نمی توان برای بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی اقدام کرد.

به گزارش گلستان ما، عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان امروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی در استان گلستان 85 درصد کاهش پیدا کرده است افزود: اکنون 220 نفر در مراکز درمانی گلستان بستری هستند اما در روزهای اوج کرونا یک هزار و 260 بیمار در مراکز درمانی گلستان بستری بودند.

وی افزود: در حال حاضر 56 بیمار گلستانی در آی.سی.یو بستری هستند و براساس برآورد پزشکان احتمالاً حدود 80 درصد از این بیماران هفته آینده به بخش منتقل می شوند.

فاضل با بیان اینکه ارزیابی های ما هفتگی است، افزود: در شرایط فعلی مراوه تپه، گالیکش، گمیشان و رامیان در شرایط سفید قرار دارند، گرچه وضعیت سفید به معنای نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: در حال حاضر 10شهرستان دیگر استان گلستان در وضعیت زرد قرار دارند و برآورد ما این است در این هفته دو شهرستان دیگر نیز به وضعیت سفید بازگردند اما شهرهای بزرگ مانند گرگان و گنبدکاووس تا سه هفته آینده در وضعیت زرد قرار دارند و در این مناطق نمی توان برای بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی اقدام کرد.

وی متذکر شد: در ستاد ملی کرونا با حضور مقام معظم رهبری در خصوص بازگشایی اماکن مذهبی و مساجد تصمیم جدیدی گرفته می شود و پس از ارزیابی های انجام شده، نتیجه طی 48ساعت آینده توسط وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد.

فاضل با بیان اینکه به جز آزادشهر مراکز درمانی سایر شهرستانهای گلستان بیمار کرونایی پذیرش می کنند گفت:بیماران مشکوک به کرونا در آزادشهر به بیمارستان گنبدکاووس مراجعه می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین گفت: تست پی.سی.آر مورد تأیید وزارت بهداشت در سراسر مراکز دولتی استانها در حال انجام است و در حال حاضر 2هزار و 800تست برای آزمایش تشخیص کرونا ارسال شده و از این میزان نتیجه تست کرونای یک هزار و 300گلستانی مثبت بوده است و از این تعداد 320نفر بر اثر کرونا فوت کردند.

وی گفت: بر اساس آزمایش انجام شده از 220 بیمار مشکوک به کرونا که در گلستان بستری هستند نتیجه تست کرونای حدود 40 درصد بیماران بستری مثبت اعلام شده است.

فاضل خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک نوع تست دیگر به نام تست سرولوژیکی نیز در قالب کیت در مراکز خصوصی گلستان ارائه می شود اما هنوز تأییدیه قطعی برای انجام این تست در مراکز دولتی صادر نشده است و افرادی که به کرونا مبتلا شدند و بدن آنها در برابر این ویروس ایمن شده باشد در این تست مشخص می شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.