1393-05-19 13:38
1398
0
826

اولین یادواره شهدای آزاده گلستان برگزار می شود

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت : اولین مراسم تجلیل از چهار شهید گرانقدر آزاده استان گلستان در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار خواهد شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان ، محمدعلی طالع زاری معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان اظهارکرد: نکوداشت و تجلیل از چهار شهید گرانقدر آزاده (2شهید از کردکوی ،1شهید از گنبد،1شهید از علی آبادکتول ) در دوران اسارت در اردوگاههای دژخیمان بعثی مورد شکنجه قرار گرفتند و شهید شدند برای تجلیل از این شهدا مراسم بزرگداشت در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با هماهنگی حوزه هنری برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 450 یادواره شهداء در سطح استان برگزار شده است ، خاطر نشان کرد: حداکثر هزینه یادواره شهداء، کمکهای مردمی است و در واقع بزرگترین کار فرهنگی در زمینه ایثار شهادت ، بزرگزاری یادواره های شهداء در کشور است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید ابراز داشت: با استفاده از بازنگری و استفاده از متدهای روز و جذب جوانان و نوجوانان، مانند مراسم تعزیه خوانی که خود نوعی نوآوری و خلاقیت است، می توانیم در فرهنگ سازی موثر باشیم . والبته بیش از هزار سال این کار در ایران صورت می گیرد که باعث شده یاد قیام امام حسین(ع) زنده بماند.

طالع زارع با اشاره به اهمیت یادواره ها در نمایش مبارزات و مقدسات یک کشورگفت:ما اگر می خواهیم که این یادبودها و یادواره ها زنده بماند باید از این نوع آوری ها و خلاقیت ها استفاده کنیم حتی تجربه بین المللی را هم می بینیم که همه کشورهای درگیر جنگ از قهرمانان و جنگجویان خود تجلیل بعمل می آورند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید با اشاره به این که یادوارها صنفی نیستند و بر برعهده قشر خاص ، ارگان خاص و یا عده خاصی نیست، تصریح کرد: یادواره شهدا مردمی است و باید به صورت مردمی باقی بماند و باید در مجامع مردمی برگزار کنیم.

وی در پایان با اشاره وبه نقش روحانیت در زمان هشت سال دفاع مقدس و اهمیت حضور روحانیت در مناطق جنگی گفت: ما امسال اولین یادواره شهداء روحانی دراستان گلستان را برگزار خواهیم کرد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.