1399-07-01 14:28
823
0
70487

افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در گلستان

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گلستان در گرگان افتتاح شد.

به گزارش گلستان ما، سیدعزیز موسوی در آیین افتتاح این دبیرخانه گفت: در سال ۹۶ طرحی به‌عنوان الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی توسط وزارت کار بر اساس مطالعه طرح مشاغل خانگی در چندین کشور دنیا و مشورت با مجامع دانشگاهی کشور، تدوین شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان بیان کرد: بعد از بررسی اشکالات طرح الگو، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شکل گرفت و در سال ۹۸ قرارداد اجرای این طرح بین وزارت کار، معاونت امور زنان ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی به امضاء رسید. در قالب این طرح برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد که سهمیه استان گلستان از این تعداد ۲۳۰۰ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی در سه فاز اصلی شناسایی، آموزش و توانمندسازی و اتصال به بازار دنبال می‌شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان خاطرنشان کرد: در قالب این طرح، برندها و پیشران‌های استانی شناسایی و حمایت خواهند شد و افراد متقاضی که توانمند شده و آموزش دیده‌اند، به این پیشران‌ها و برندها متصل می‌شوند.

موسوی یادآور شد: در روزهای اولیه شیوع کرونا که نیاز به گان بیمارستانی در استان زیاد بود، از ظرفیت زنان سرپرست خانوار برای تولید ۵۰۰۰ گان استفاده شد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار مشاغل خانگی در حل بسیاری از مشکلات اشتغال، گفت: اگر مشکل اشتغال حال شود، معضلات اجتماعی و فرهنگی زیادی را در جامعه شاهد نخواهیم بود.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان بیان کرد: متقاضیان برای استفاده از این طرح می‌توانند تا تاریخ ششم مهرماه با مراجعه به سامانه inhb.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز در این آیین گفت: عمده‌ترین مشکلات مشاغل خرد و خانگی بحث اتصال به بازار و فروش محصول است که در این راستا اقدامات خوبی توسط جهاد دانشگاهی و دیگر متولیان این حوزه صورت گرفته است.

موسی بی‌باک، بومی بودن، عدم بیمه کارفرمایی و عدم اشتغال تمام‌ وقت را از شرایط متقاضیان در این طرح برشمرد و گفت: مهم‌ترین ویژگی این طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توجه به بازار است.

وی با اشاره به اینکه صرفاً با پرداخت تسهیلات، اشتغال ایجاد نمی‌شود، گفت: پرداخت تسهیلات در قالب این طرح هدفمند خواهد بود.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال گلستان بیان کرد: از مجموع ۳۲۰ رسته مشاغل خانگی، ۳۰ درصد بیشترین استقبال را دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.