1400-01-17 09:25
2485
1
74013
ظهر امروز انجام شد؛

اعتراض معلمان دانشسرایی به رای دیوان عدالت اداری/ مدیرکل آموزش و پرورش گلستان: قانونی پیگیری می کنیم

معلمان گلستانی اینبار در اعتراض به نقض حکم دیوان عدالت اداری از قانونی بودن «احتساب فاصله فراغت از تحصیل تا استخدام فارغ‌التحصیلان دانشسراها» از سوی وزارت آموزش و پرورش اعتراض کردند.

به گزارش گلستان ما؛ هفتم فروردین ماه امسال، وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای در سایت این وزارت خانه، از قانونی بودن «احتساب فاصله فراغت از تحصیل تا استخدام فارغ‌التحصیلان دانشسراها»در آخرین سالهای خدمت این معلمان ، خبر داد.

جمعی از معلمان با تشکیل گروههای مجازی در سراسر کشور از طرق قانونی پیگیر این ظلم از سوی مسئولین وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم شدند.

به گفته این معلمان،تعداد زیادی از معلمان رسمی آموزش و پرورش که در سال‌های ۶۹ تا ۷۴ بر اساس قانون متعهدین خدمت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۶۹ جذب دانشسراهای تربیت معلم  شده اند و با ثبت تعهد محضری به این عنوان مقرر شد که پس از ۴ سال آموزش با احتساب سنوات دانش‌آموزی در آموزش و پرورش استخدام  شوند اما متأسفانه در آن سال‌ها آموزش و پرورش زیر بار تعهد خویش نرفت و نهایتاً سال ۷۷ به صورت رسمی وارد آموزش و پرورش شدند.

در سال ۸۸ بر اساس رأی وحدت رویه دیوان عدالت اداری سنوات وقفه پس از فارغ‌التحصیلی با پرداخت حقوق به آموزش و پرورش ایجاب و با اصلاح احکام کارگزینی این کار انجام شد آموزش وپرورش کسورات این چند سال فاصله خدمتی محاسبه کرد و پرداخت شده است.

 این معلمان می افزایند؛ اکنون که در سال آخر خدمت قرار دارند معاونت قضایی دیوان عدالت اداری اقدام به نقض رأی وحدت رویه سال ۸۸ کرده است و براین اساس صندوق بازنشستگی و وزارت آموزش و پرورش از پذیرش سنوات وقفه پس از فارغ‌التحصیلی امتناع می‌کند.

با اعلام قبلی این معلمان، در صورت عدم احقاق حق قانونی، معلمان اعتراض خود را از طریق تجمع در جلوی وزارت آموزش و پرورش یا مجلس شورای اسلامی به شکل قانونی انجام خواهند داد.

ظهرامروز حدود ۸۰ معلم  با حضور درجلوی درب آموزش و پرورش گلستان اعتراض خود را به گوش مسئولان آموزش و پرورش رساندند.

رضا جامی یکی از این معلمان دانشسرایی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این اجحاف در حق معلمان دانش سرایی شده است که الان در آستانه بازشستگی هستند اما بنا به اعلام آموزش و پرورش ، معلمان مذکورهم سنوات چند سال را بازگردانده شود و هم ۲ تا چهارسال اضافه خدمت کنند .

وی ادامه داد: در کل کشور حدود ۴هزار معلم مشمول رای جدید دیوان عدالت اداری می شوند.

این معلم گلستانی تصریح کرد: دیوان عدالت اداری در سال ۸۷-۸۸ رای به نفع معلمان دانشسرایی داده است اما نمی دانیم چرا در آخرین روزهای عمر دولت می خواهند صدای اعتراض این قشر را در بیاورند .

چندی پیش زمان سفر رئیس مجلس به گلستان نامه اعتراض معلمان فارغ التحصیل از دانشسراهای تربیت معلم به قانون عدم احتساب فاصله فراغت از تحصیل تا استخدام فارغ‌التحصیلان دانشسراها که مشخص نیست دولتمردان دولت دوازدهم با چه مستندی پیگیر آن هستند به وی، تحویل شد تا موضوع از طریق مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری شود .

حدود ۷۰۰ معلم دانش سرایی در استان گلستان مشمول این قانون می شوند که در سالهای پایانی فعالیت خود هستند.

آموزش و پرورش گلستان پیگیری های قانونی را دنبال می کند

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: معلمان دانش سرایی در سالهای خدمتشان بعد از فارغ التحصیلی وقفه خدمتی یک الی ۴ ساله دارند و با توجه به اینکه در آن زمان آموزش و پرورش ردیف استخدامی نداشته  و بکارگیری نشدند.

احسان گوهری راد افزود: در رای دیوان عدالت اداری این موضوع به صورت جدا جداصحبت  شده است و سنوات ،بازنشستگی و احکامشان براساس آن صادر شده است

وی اضافه کرد: اکنون دیوان عدالت اداری آمده این فاصله خدمتی را برای دانشسرایی ها که قبلا لحاظ می شد حذف کرده و بعنوان فاصله سنوات به حساب نمی آید  و سازمان بازنشستگی نیز براساس این رای آنها را بازنشسته نمی کند .

گوهری راد با بیان اینکه معلمان باید راه قانون را پیش بگیرند و باید از سوی وزارت آموزش و پرورش به رای اعتراض شود و چون در بخش عمومی مصوب شده یا باید رای جدید صادر شود و یا استفساریه ای از سوی دیوان عدالت اداری صادر شود .

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: حدود ۷۰۰ معلم گلستانی مشمول این قانون می شوندو آموزش و پرورش استان موارد قانونی، اطلاعات خود را برای وزارت  خانه ارسال کرده و پیگیریهای خودرا از راه قانونی دنبال دنبال می کند.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.