1403-01-01 00:05
233
0
89235
معراجی‌ها؛

از حوزه علمیه تا شهادت در جبهه‌های حق

اسماعیل قرنجیک از شهدای هشت سال دفاع مقدس است. او پس از پایان دوره ابتدایی برای یادگیری علوم قرآنی به حوزه علمیه شهر رفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»، شهید اسماعیل قرنجیک، در روز هفدهم مرداد سال ۱۳۵۱ ه. ش. در شهر بندر ترکمن در خانواده‌ای مؤمن فرزندی متولد شد که نامش را اسماعیل انتخاب کردند.
 اسماعیل از همان دوران کودکی با قرآن و نماز انس گرفت. به‌گونه‌ای که علاقه زیادی به خواندن نماز و سوره‌های قرآن کریم داشت.
 پس از اتمام تحصیلات دوره ابتدایی به حوزه علمیه شهر رفت و به تحصیل علوم قرآنی مشغول شد و علم و عمل را باتقوا، انسانیت و محبت همراه ساخت و در حد توان خود به دیگران کند. همیشه باروی خندان با مردم برخورد می‌کرد و سعی داشت نماز خود را در مسجد به‌جا آورد.

 شهادت
 بعد از تحصیلات حوزوی از طرف ارتش لشکر ۳۰ پیاده گرگان به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و به‌عنوان تک‌تیرانداز در جبهه‌های جنوب در مقابل دشمن بعثی عراق هم‌دوش دیگر جوانمردان به نبرد پرداخت. تا اینکه بعد از مبارزات بسیار از ناحیه دست‌وپا مجروح شد و بعد از بهبودی نسبی سرانجام در مورخه سی‌ام تیرماه ۱۳۷۱ به علت انفجار نارنجک به فیض شهادت نایل شد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.