1400-09-09 04:26
1211
0
77317

احیای نواخت با ساز رباب در موسیقی سیستانی توسط هنرمند گلستانی+تصاویر

جواد جامی از هنرمندان مطرح سیستانی در استان گلستان است که نواخت با ساز رباب در موسیقی سیستانی را احیا کرد، این هنرمند حالا برای انتشار دومین آلبوم خود در انتظار اسپانسر است.

.به گزارش گلستان ما، استان گلستان به خاطر طبیعت زیبایش، مورد توجه اهل هنر و موسیقی بوده و اهل ذوق را به وجد می آورد و استعدادهای بالقوه هنرمندان را بالفعل می کند.

قوم سیستانی هم مانند همه اقوام ایرانی از دیرباز هم موسیقی با سابقه و قوام یافته داشته اند و هم اساتید خوش نام و بزرگی را به جامعه هنر ارائه داده اند.

 جواد جامی، از هنرمندان جوانی است که تولد و رشدش در طبیعت زیبای شرق گلستان شکل گرفته و قوامش را در کلاسهای مختلف و محضر اساتید گوناگون هنر تثبیت کرده است.

وی متولد سال 1352 هجری شمسی در شهرستان کلاله است. 9 کار انجام شده استاد جواد جامی هنرمند گلستانی «ورپریده»، «کمون سال»، «نصف شو بو»، «شابیومه»، «گل نار»، «چله»، «کلاله»، «بیبگل سیستو» و ت«وفنگ شادی» از جمله آثار این هنرمند گلستانی است.

وی در خصوص آثارش می گوید: یک آلبوم از آثار بنده منتشر شده و مجوز از وزارت ارشاد اسلامی گرفته است.

kaman

در خصوص قطعه شابیومه می شود توضیح دهید؟
جامی در این خصوص گفت: در این اثر ما تلاش کردیم کل مراسم ازدواج در قوم سیستانی از حنابندان تا پایان عروسی را به زبان موسیقی تصویر سازی کنیم.

وی ادامه داد: این اثر با ترانه استاد محمد گل شهریاری و تنظیم زیبای استاد ملوندی و نوازندگی ایشان و البته آهنگ سازی بنده به مردم ارائه شد که خوشبختانه مورد استقبال مردم هم قرار گرفت.

جامی در خصوص ورودش به عرصه هنر گفت: اولین تلاشهایم در موسیقی از دوره راهنمایی آغاز شد و به صورت حرفه ای از سال 1395 در موسیقی فعالیت کردم.

جامی ادامه داد: در سال 75 از محضر استاد عبدالرزاق بهره بردم و بعد در کلاسهای استاد گلریز ، استاد نوبخش و استاد محمود کریمی بیشترین بهره را بردم و در کلاس سولفر در خدمت استاد بهرنگ شگرف کار کردم.

این هنرمند سیستانی اضافه کرد: از سال 95 هم وارد موسیقی حرفه ای فولک سیستانی شدم و اولین مشوق بنده در موسیقی سنتی فولک، آقایان پیام سیستانی و جناب بدیل رخشانی بودند و در آموزشهای مقام های سیستانی هم از آموزش های استاد محمود رضا شیخ بهره بردم.

از او در خصوص انتشار آلبومش هم گفت: اولین آلبوم موسیقی بنده با عنوان کمان سال در سال 1398 از وزارت ارشاد مجوز گرفت و در کتابخانه ملی هم ثبت شد.

وی در خصوص انتشار و آلبوم دوم هم گفت: پیگیر هستم و اگر اسپانسر برای کار پیدا شود، این آلبوم به زودی منتشر خواهد شد.

برخی از کارهای این هنرمند سیستانی در صدا و سیمای سیستان و بلوچستان هم پخش شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.