1398-08-25 17:14
1452
0
66303
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خبر داد؛

آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ۵۰۰۰ مددجوی گلستانی

شش‌ماهه نخست امسال ۵۰۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان از برنامه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع اعتیاد این نهاد بهره‌مند شدند.

به گزارش گلستان ما، اسکندر اسکندری، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: در شش‌ماهه نخست امسال ۵۰۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان از برنامه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع اعتیاد، در قالب کلاس و کارگاه‌های آموزشی، مشاوره، همایش، اردو و نمایشگاه بهره‌مند شدند.

وی افزود: رویکرد فرهنگی و ارائه برنامه‌های متناسب با نیازهای مددجویان یکی از مباحثی است که طی سال‌های اخیر در کمیته امداد بسیار موردتوجه قرارگرفته و این نهاد علاوه بر حمایت‌های مالی به دنبال توانمندسازی فکری و فرهنگی مددجویان در حوزه‌های مختلف است.

اسکندری بابیان اینکه آموزش‌های فرهنگی مطابق با باورهای دینی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی در قالب گروه‌های آموزشی مشخص‌شده به جامعه هدف تحت حمایت ارائه می‌شود، گفت: مباحث و برنامه‌های آموزشی کمیته امداد برای جامعه هدف زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دختران و پسران در آستانه ازدواج، کودکان، دانش آموزان، مستعدان اجرای طرح اشتغال و خودکفایی، همسران جوان، طلاب و دانشجویان و سالمندان ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر ازجمله آسیب‌های اجتماعی است که به عنوان یک معضل ملی و جهانی مطرح بوده عوامل متعددی در بروز، شیوع و گسترش آن در بین نوجوانان و جوانان نقش دارند که شامل عوامل فردی، اجتماعی، محیطی، اقتصادی و روانی است و تمامی اقشار و سطوح جامعه در معرض خطر و آسیب آن قرار دارند.

وی با اشاره به آموزش پیشگیری از اعتیاد ۳۴۰۰ مددجوی گلستانی در شش ماه نخست امسال افزود: مباحث آموزشی ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت درزمینهٔ ی آسیب‌های اجتماعی، سبک‌های فرزند پروری، مهارت‌های فردی، مهارت‌های زندگی و پیشگیری از اعتیاد بوده است.

وی با اشاره به اهمیت تعمیق و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی خانواده‌های تحت حمایت و هنجار سازی رفتار اجتماعی آنان باارزش‌های دینی و انقلابی بیان کرد: طی شش‌ماهه نخست امسال ۱۳ هزار و ۱۸۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان از برنامه‌های ۴۰۰ طرح فلاح بهره‌مند شدند.

گفتنی است، طرح فلاح کمیته امداد با محور اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و با کمک روحانیون و بانوان طلبه در بین خانواده‌های مددجو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.