1403-05-06 12:48
134
0
90840
برای اطفای حریق احتمالی؛

۵۶۰ نیروی منابع طبیعی گلستان آماده‌باش شدند

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از آماده‌باش ۵۶۰ نفر از نیروهای این یگان برای جلوگیری و مقابله با حریق احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی این استان شمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» عیسی گلبینی‌مفرد از آماده‌باش ۵۶۰ نفر از نیروهای این یگان برای جلوگیری و مقابله با حریق احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی این استان شمالی خبر داد و گفت: ۴۰ نفر از این نیروها، نیروی آموزش‌دیده و به‌عنوان «دیده‌بان حریق» مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: به سبب افزایش کم‌سابقه دمای هوا طی روزهای گذشته و چند روز آینده و احتمال وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی گلستان، تمامی نیروهای منابع طبیعی در آماده‌باش کامل قرار دارند.
 وی از اطفای هشت فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی سه شهرستان «مراوه‌تپه، کلاله و گالیکش» واقع در شرق گلستان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و اضافه کرد: بیشتر این حریق‌ها در مقیاس کوچک بود و با حضور به‌موقع نیروهای منابع طبیعی در کوتاه‌ترین زمان خاموش شدند.
گلبینی‌مفرد به سطح خسارت هشت حریق فوق اشاره نکرد؛ اما بیان داشت: متأسفانه با وجود تذکر و هشدارهای داده شده، آتش‌زدن عمدی کاه و کلش باقی‌مانده در مزارع کشاورزی از عوامل اصلی وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی گلستان است.
 وی همچنین از مردم گلستان و مسافران عبوری درخواست کرد تا در روزهای گرم پیش رو حتی‌المقدور از حضور در عرصه‌های جنگلی و مرتعی این استان و روشن‌کردن حریق در آن به‌شدت خودداری کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.