1403-03-24 11:49
283
0
90356
فیلم؛

آغاز گازرسانی به پنج روستای مرزی گنبدکاووس

آیین بهره‌برداری از گازرسانی به پنج روستای آق‌بند، اوچ‌قویی، نارلی‌داغ، پشه‌لر و قره‌دانگ بخش مرزی داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، آیین بهره‌برداری از گازرسانی به پنج روستای آق‌بند، اوچ‌قویی، نارلی‌داغ، پشه‌لر و قره‌دانگ بخش مرزی داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس که به‌صورت متمرکز در روستای قره‌دانگ با حضور استاندار گلستان، مسئولان محلی و جمعی از اهالی منطقه برگزار شد.

در این مراسم، مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: برای گازرسانی به اهالی این روستاها که حدود سه هزار نفر جمعیت دارند، افزون بر ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

علی طالبی اظهار داشت: این پروژه بخشی از تلاش‌های گسترده‌ای است که برای تأمین نیازهای انرژی مناطق روستایی و دورافتاده استان انجام شده است. وی افزود: برای بهره‌مندی اهالی این روستاها، شرکت گاز گلستان حدود هزار علمک گاز نصب کرده و تاکنون ۷۰۰ اشتراک واگذار شده است. وی تصریح کرد که با اجرای این پروژه، خانوارهای این روستاها از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و این امر نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی آنان دارد.

علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان، نیز در این مراسم گفت: با تلاش دولت سیزدهم و تا هفته دولت امسال، ۱۰۰ درصد روستاهای این استان از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: این دستاورد مهم نتیجه تلاش‌های مستمر و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و مسئولان محلی است.

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت گازرسانی در توسعه مناطق روستایی و افزایش رفاه عمومی، بیان کرد که در دولت سیزدهم ۹۹ درصد زیرساخت‌ها در حوزه گازرسانی و راه‌های ارتباطی انجام شده است.

زنگانه در ادامه سخنان خود با تأکید بر اهمیت توسعه پایدار و متوازن در استان، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم برنامه‌های گسترده‌ای برای بهبود زیرساخت‌های اساسی و ارتقای کیفیت زندگی در مناطق محروم و روستایی دارد.

وی اظهار داشت: اجرای پروژه‌های گازرسانی به روستاهای مختلف استان نه تنها موجب کاهش هزینه‌های سوخت و انرژی خانوارها می‌شود، بلکه به حفاظت از محیط زیست و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی کمک می‌کند.

استاندار گلستان با تشکر از تلاش‌های شرکت گاز استان و همکاری مردم محلی، افزود: این پروژه نمونه‌ای از تعهد دولت به تأمین رفاه و آسایش شهروندان است. وی ابراز امیدواری کرد که با ادامه این تلاش‌ها و همکاری‌ها، بتوان شاهد توسعه و پیشرفت بیشتر در مناطق روستایی استان گلستان بود.

در پایان مراسم، جمعی از اهالی روستای قره‌دانگ از مسئولان و دست‌اندرکاران پروژه گازرسانی تشکر کردند و ابراز خرسندی نمودند که با بهره‌مندی از نعمت گاز طبیعی، مشکلات گذشته‌شان در زمینه تأمین سوخت حل شده است. آنان همچنین خواستار ادامه حمایت‌ها و توجه دولت به مسائل و نیازهای روستاهای منطقه شدند.

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.