1400-05-01 11:04
677
0
75468

آغاز اجرای برنامه ۵ ساله سازگاری با کم آبی در استان گلستان/ صرفه جوئی ۱۲۰ میلیون مترمکعبی در مصرف آب

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: با اجرای سه طرح ۵ ساله، ۱۲۰ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی می شود.

به گزارش گلستان ما؛ جواد تیموری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به تصویب و اجرای برنامه جامع سازگاری با کم آبی در استان گفت: با اجرای این برنامه‌ها در مدت ۵ سال بیش از ۱۲۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی و سطحی در استان صرفه‌جویی می‌شود.

وی افزود: در حوزه آب‌های زیرزمینی 9 برنامه پیش بینی شده که برهمین اساس در مدت 5 سال باید حدود ۲ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شود تا بتوان ۱۸ میلیون مترمکعب، مصرف آب زیرزمینی را کاهش داد.

تیموری ادامه داد: تعیین تکلیف 12 هزار حلقه چاه فاقد پروانه، اصلاح و تعدیل پروانه‌ 11 هزار حلقه چاه آب کشاورزی و نصب 14 هزار دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب از دیگر اقداماتی است که در برنامه جامع سازگاری با کم آبی در استان عملی خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان تصریح کرد: با انجام سه طرح مذکور در مدت 5 سال حدود 71 میلیون مترمکعب آب در بخش زیرزمینی صرفه جویی می‌شود.

وی گفت: در حوزه آب‌های سطحی نیز دو برنامه پیش بینی شده که شامل بهبود شبکه‌های آبیاری زهکشی در حوضه قره سو و زرین گل به مساحت 8 هزار هکتار و مطالعه و اجرای مدیریت مشارکت‌های مردمی با ایجاد 15 تشکل آب‌بران است که در نهایت 3 میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های سطحی صرفه جویی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.