1401-08-09 08:14
491
0
82052
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد

آخرین وضعیت ساخت مسکن ملی در گلستان/ آغاز عملیات اجرایی 3000 واحد مسکونی

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: 16هزار نفر در گلستان متقاضی مسکن ملی بودند که سه هزار نفر از این تعداد وجه اولیه را تاکنون واریز کردند.

به گزارش گلستان ما؛  مهدی ملک در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: یک سال از طرح نهضت مسکن سپری شده و در استان 175 هکتار اراضی در اختیار داشتیم و طبق برنامه ابلاغی نیاز به یک هزار و 800 هکتار زمین داریم که این میزان به 800 هکتار نیز قابل تعمیق است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: تاکنون ۳۲۰ هکتار به صورت قطعی سنددار شده و در گرگان و گنبدکاووس شهرهای بیش از 100 هزار نفر به شمار می روند این اراضی برای الحاق به بافت باید مصوبه شورای عالی شهرسازی کشور را داشته باشد ولی دیگر شهرهای استان در استان انجام می شود.

ملک بیان کرد: 55 هکتار از اراضی گنبدکاووس برای ساخت مسکن ساخته شده  و ۲۵ هکتار دارای معارض با اشخاص بوده که رفع تعارض انجام شده است.

وی افزود: در شهرهایی مثل بندرترکمن چندین قطع مسکونی در اختیار داشتیم که برای سازندگان مسکن به مناقصه می گذاریم و پیمانکاران در طرح ملی مسکن شرکت کنند تا بتوانیم از ظرفیت پیمانکار بومی استفاده کنیم و در یک ماه اخیر اراضی که به این طرح اختصاص دادیم منتج به اجرای طرح می شود.

 

این مقام مسئول افزود: در اجرای طرح ملی مسکن خدمات زیربنایی ما آماده است و تخفیفات خوبی برای نطام مهندس به منظور صدور پروانه در نظر گرفته شده است.
ملک ابراز داشت: در حال حاضر سه هزار واحد عملیات اجرایی را آغاز کردیم که متوسط عملیات اجرایی ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی به صورت میانگین دارد و بخشی از آن تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: 16هزار نفر در گلستان متقاضی مسکن ملی بودند که سه هزار نفر از این تعداد وجه اولیه را تاکنون واریز کردند و در طول چهار سال تعهد ما در استان 15 هزار واحد بوده که یکی از مشکلات ما در استان برای تامین وجه اولیه متقاضیان است که تاکنون براساس تعداد متقاضیانی که مبلغ اولیه را واریز کردند طرح را شروع کردیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.