1402-01-05 14:02
859
0
84200
نوروزگردی در نگارستان ایران؛

آبشارهای شگفت‌انگیز گلستان پذیرای مسافران نوروزی است

زیبایی‌های طبیعت گلستان در فصل بهار چشم‌نوازتر از همیشه شده است، آبشارهای شگفت‌انگیز نگارستان پذیرای مسافران نوروزی برای ثبت روزهای خاطره‌انگیز است.

به گزارش گلستان ما، طبیعت بهاری گلستان جلوه‌های بصری خود را در نخستین فصل سال به نمایش گذاشته است، جذابيت‌های مختلف طبيعی از جمله آبشارها و چشمه‌سارهای فراوان باعث شده که این استان به سرزمین آبشارها شناخته شود.

شيب تند رشته کوه‌های البرز در گلستان که خود سرچشمه رودهای فراواني است؛ آبشارهای کوچک و بزرگ بسياری به وجود می‌آورد که ‌از نواحی مختلف سرازير و جلوه هاي زييايي را ايجاد می کند.

آبشارهای شيرآباد، لوه، کبودوال، گلستان، باران کوه و زيارت از جمله آبشارهای زیبا و معروف اند که در جاي جاي اين استان پراکنده هستند.

«باران کوه» در ارتفاعات جنگل شصت کلا واقع است. مسیر آبشار باران کوه تا اولین رودخانه را می‌شود با ماشین رفت. هر چند جاده خاکی و ناهموار است؛ اما بهتر است این مسیر را با ماشین طی کنیم؛ چرا که بعد از رودخانه چیزی در حدود دو و نیم الی سه ساعت پیاده روی دارد. همین پیاده روی طولانی و دور بودن مسیر باعث می شود خیلی ها نتوانند از این آبشار دیدن کنند.

اما مسیر تقریبا بکر و دست نخورده باران کوه آنقدر جذابیت دارد که متوجه خستگی پاها و تاول های احتمالی آن ها نشوی.

1

این آبشار به عقیده خیلی ها یکی از زیباترین آبشارهای استان است. درحدود 18 ‎کيلومتري جنوب غربي شهرستان گرگان و در حاشيه رودخانه شصت کلاه واقع شده است. اين منطقه با وجود ريزش مداوم قطرات آب و صخره‌هاي سبز يکي از مناظر جالب استان گلستان است. ريزش مداوم آب به صورت قطرات ريز و درشت شبيه باران از بالاي صخره‌ هاي پوشيده از خزه وجه تسميه باران کوه است.

پیاده روی در در جنگلی که هنوز دست بشر به آن نرسیده و تقریبا دست نخورده مانده برای همه رضایت بخش است، طبیعت گلستان همیشه برایتان است و هر لحظه که احساس خستگی کنید می توانید خودتان را به این سبزی و جنگل بسپارید تا برایتان تجدید قوا شود.

 تنه های درختی که قطرش به یک متر می رسد، تار عنکبوت روی گونه های درختی، گونه گیاهی زرد رنگ فیل گوش که شبیه فیل است و... همه را مشتاق می کند. هوای مطبوع جنگل با تشعشع خورشید که از لابه لای درخت ها روی زمین سر خورده است هم از دیگر زیبایی های مسیر است.

با این که جمعه است اما غیر از گروه ما شخص دیگری در جنگل نیست. دیگر تقریبا به باران کوه رسیده ایم. از نمای کنار هم باران کوه جلب توجه می کند، اما به گروه پیشنهاد می دهم که از رودخانه رد شوند و این آبشار را از روبه رو ببینند.

هر کسی که از رودخانه رد می شود و منظره باران کوه را از روبه رو می بیند، لبخندی بر لبش نقش می بندد. "زیر باران کوه باید رفت" این صدای ملیحه است، گویا همه با جمله اش موافقند، چرا که برایش دست می زنند. ملیحه که لیسانس ادبیات دارد می گوید: " از این به بعد به جای زیر باران رفت، باید بگوییم زیر باران کوه باید رفت."

به نظر خیلی ها صخره‌هاي سبز در اين منطقه شبيه چترهاي زيبايي است که از يک طرف به کوه چسبيده و از سوي ديگر آويزان هستند. می گویند آبي که منشا اين همه زيبايي در باران کوه است از دل غار ها و چشمه‌ ها تامين مي‌ شود، غارهاي باران کوه کوچک، باريک، دراز بوده و تعداد آن زياد است و آبي که از آن ها روي زمين مي‌ ريزد تميز و زلال بوده و حتي مي‌ تواند قابل شرب باشد.

چنین مکان هایی هر فصل سال زیبایی خودش را دارد. زمستان به دلیل این که آب جاری از باران کوه یخ می بندد و تشکیل قندیل را می دهد زیبایی مضاعفی دارد.

آبشار لوه

این آبشار نزدیک شهرستان گالیکش است و برای رسیدن به آن باید از گرگان به سمت مشهد برانید خود مسیر گالیکش به لوه نیز بسیار زیباست زیرا در نزدکی جنگل گلستان است.

آبشار لوه در 20 کیلومتری گالیکش و در 5 کیلومتری جاده اصلی گلستان - مشهد و در کنار روستایی به همین نام و در جنگلی انبوه با درختان پهن برگ واقع شده است .

همجواری آبشار با پارک جنگلی گلستان ارزش ویژه ای به آن بخشیده است .گالیکش آبشارهای متعددی دارد که در این میان آبشار لوه با 75 متر ارتفاع از آبشارهای دیدنی و کم نظیر استان گلستان و در روستای لوه است.

خود روستای لوه حدود 600 نفر جمعیت دارد که ساکنان آن عمدتا از طریق کارگری امرار معاش می‌کنند.

آبشار لوه در امتداد يک شيب پلکاني به صورت طبيعي از صخره ها فرو مي ريزد و داراي پنج طبقه ست که در داخل دره اي به عمق 35 متر و پوشيده از درختان جنگلي از قبيل ممرز، افرا توسکا واقع شده و در فصول بهار و تابستان، محيط زيبايي براي استراحت مشتاقان طبيعت فراهم مي کند.

آبشار لوه و آبشار کوه سنگی که در فاصله دو کیلومتری جنوب روستای لوه و در 24 کیلومتری شرق گالیکش واقع شده اند که در صورت توجه وسرمایه گذاری می توانند از مناطق خوب گردشگری استان گلستان باشند .

دوربین عکاسی و فیلم برداری، تجهیزات ایمنی، لباس مناسب و غذابی کافی برا مراجعه به لوه به همراه داشته باشید. در ضمن از ریختن زباله های خود در این جنگل بکر خودداری کنید و در صورت مشاهده زباله برای کمک به محیط زیست پلاستیک برای جمع آوری زباله ها به همراه داشته باشید.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.