1403-01-08 14:31
257
0
89321
گلستان مقصد گردشگری؛

آبشار «رنگو» یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای گلستان کجاست؟

آبشار «رنگو» در 6 كيلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان قرار دارد که اين آبشار بستری نيم دايره‌ای شكل دارد و یک محل ريزش اصلی و چند محل ريزش فرعی دارد که دارای ارتفاعی حدود هفت متر است.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» و به نقل از خبرگزاری فارس؛  آبشار «رنگو» گرگان در موقعیت جغرافیایی در استان گلستان واقع است و محیط پیرامون رودخانه «رنگو» دارای هوای خنک و لطیف همراه با درختان سربه فلک کشیده پوشانده شده است.

آبشار رنگو از ارتفاع زیادی برخوردار نیست ولی به دلیل بستر نیم دایره‌ای که دارای یک محل ریزش اصلی و چندین محل ریزش فرعی با حجم آب به نسبت قابل توجه است یک منظره‌ای جالب و دیدنی را برای گردشگران این منطقه ایجاد کرده است.

آبشار «رنگو» فاقد امکانات تفرجگاهی برای علاقمندان به طبیعت است ولی لازم است بدونید که این آبشار یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین آبشار استان گلستان است.

منطقه جنگلی «رنگو» از سمت شرق به مناطق ناهارخوران شهرستان گرگان و از سمت غرب به منطقه شصتکلا این شهرستان راه دارد.

جنگل «رنگو» دارای گرمابه قدیمی به نام امامزاده ابراهیم (ع) است که از لحاظ طبیعی دارای طبیعت زیبا است و اطراف این  آبشار، دره‌های مسیر رودخانه‌های منطقه است و همچنین حدود پنج ساعت پیاده‌روی در امتداد دره و رودخانه آبشار «رنگو» خودنمایی می‌کند.

برای رسیدن به آبشار «رنگو» می‌توان از مسیر پارک جنگلی و روستای توشن شهرستان گرگان که در پمج کیلومتری جنوب این شهرستان قرار دارد، استفاده کرد.

ابتدای ورودی جاده جنگلی «رنگو»، ویرانه‌های یک گرمابه قدیمی است که سالیان سال به صورت متروکه باقی مانده است و کمی جلوتر از آن یک گورستان قدیمی روستا است که توجه هر مسافری را به آن جلب می‌کند.

این مسیر را که ادامه می‌دهیم دره‌ای به ارتفاع بیش از پنجاه متر نمایان می‌شود که دو سوی آن درخت‌های بلند شاخه در شاخه هم انداخته‌اند که شیب این دره در برخی نقاط به 80 درجه نیز می‌رسد.

این مسیر برای مسافران حدود پنج ساعت پیاده‌روی دارد که در امتداد این دره و مسیر رودخانه، آبشار رنگو است که از فراز صخره‌های عظیمی نمایان می‌شود که این آبشار با هیبت سرازیر شده و صدای مهیبش از فاصله‌ای دور شنیده می‌شود.

پیش از رسیدن به آبشار «رنگو»، کمپ «رنگو» نیز در بین راه قرار دارد که این کمپ برای اقامت طبیعت‌گردان و کوهنوردان، تعبیه شده است.

مسیر دسترسی به آبشار «رنگو» از دل جنگل‌های پردرخت و تاریک منطقه، مسیری واقعا سخت و گمراه کننده بوده و لازم است حتما از یک راهنمای محلی کمک بگیرید.

در مسیر آبشار امامزاده‌ای به نام امامزاده ابراهیم (ع) نیز توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند که بنای آن به تازگی مرمت و بازسازی شده است.

در مسیر رودخانه جاری در میان جنگل، علاوه بر آبشار اصلی «رنگو»، آبشارهای کوچک و بزرگ زیبایی ایجاد شده که هر کدام از این آبشارها جلوه خاص و ویژه خودشان را دارند و چشم هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.