1400-12-01 14:54
654
0
78752
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد:

 119 مدرسه گلستان در شعاع 500 متری مناطق آلوده به مواد مخدر/ 11 تن و 600 کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری کشف شد

زائری با بیان این‌ که بیشترین آلودگی در سطح شهر گرگان وجود دارد، افزود: تاکنون در سال جاری 11 تن و 600 کیلوگرم مواد مخدر کشف‌ شده که 7 درصد نسبت‌ به سال گذشته رشد داشته‌ است.

به‌ گزارش گلستان ما، سرهنگ مجید زائری ظهر امروز با حضور در این پایگاه خبری در گفت‌ و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: 112 نقطه آلوده در سطح استان داریم که 42 نقطه‌ آن پرخطر و 73 نقطه آن کم‌ خطر هستند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان با بیان اینکه عمده طرح‌های ما در این مناطق اجرا می شود، خاطرنشان کرد: 119 مدرسه تا شعاع 500 متری آن در مناطق آلوده حضور دارند.

وی با بیان این‌ که بیشترین آلودگی در سطح شهر گرگان وجود دارد، افزود: تاکنون در سال جاری 11 تن و 600 کیلوگرم مواد مخدر کشف‌ شده که 7 درصد نسبت‌ به سال گذشته رشد داشته‌ است.

زائری با اشاره به اینکه عمده مواد مخدر کشف‌شده از نوع تریاک و حشیش می‌باشد، عنوان کرد: در سال‌های جاری دو نوع مواد مخدر شیشه و گل با جامعه هدف بانوان و جوانان در سطح جامعه شیوع مصرف داشته است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان با اشاره به این‌ که بیشتر تخریب‌ها و آسیب‌های اجتماعی از سوی معتادان و بیشتر اعتیادها از نوع مواد مخدر شیشه و حشیش می باشد، تصریح کرد: کشفیات ما در حوزه مواد صنعتی شیشه 384 کیلوگرم که دارای 120 رشد بوده است.

وی ادامه داد: در سطح استان یک کمپ ترک اعتیاد ماده  16 با ظرفیت 100 نفر وجود دارد که مدت اقامت معتادان در آن حدود سه تا شش ماه می‌باشد و 40 کمپ ماده 15 در استان با ظرفیت 13 نفر داریم که اگر به کمپ‌ها رسیدگی نشود بیشتر جنبه مسکن را خواهند داشت.

زائری با بیان اینکه 156 مرکز متادون درمانی با جمعیت 26 هزار نفر در سطح استان وجود دارد، یادآورشد: 451 هزار سی‌سی متادون در سطح استان در طول سال جاری کشف شد که نسبت‌به سال گذشته 1200 درصد رشد داشته‌ ایم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان ابراز کرد: در کمپ های ان ای نیز که برگشت‌ پذیری کمتری به اعتیاد در آن‌ها دیده می‌شود فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهیم اما باید در این کمپ ها به موضوعات اعتقادی هم اهمیت دهیم.

وی با بیان این‌که 82 شهید انتظامی و 37 جانباز برای مبارزه با مواد مخدر در استان گلستان تقدیم نظام و انقلاب شده‌اند، متذکرشد: سازمان‌ های دیگر آن‌ گونه که باید و شاید همراه و همسو نیستند و برای مبارزه با مواد مخدر همه باید پای کار بیایند.

زائری با بیان اینکه میانگین سنی معتادان در کشور حدود 24 سال است گفت: در سال جاری تعداد 2066 خرده‌ فروش و 243 قاچاقچی دستگیر شدند که در حوزه خرده‌فروشی 25 درصد افزایش و در حوزه قاچاقچی 3 درصد افزایش جمعیت دستگیرشده داشته‌ ایم.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.