1398-12-29 18:47
922
0
67853
بخشدار مرکزی ازادشهر خبر داد؛

اجرای ۲۱۰ عملیات ضدعفونی و گندزدایی روستاهای آزادشهر

بخشدار بخش مرکزی شهرستان آزادشهر از اجرای ۲۱۰ عملیات ضدعفونی و گندزدایی روستاهای بخش مرکزی آزادشهر خبر خبرداد.

به گزارش گلستان ما، محمودرضا پژوهش در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه جمعیت ساکن در مناطق روستایی این بخش بیش ۲۹۶۰۰ نفر است؛ گفت: بخش مرکزی آزادشهر دارای ۲۸ دهیاری می باشد که از زمان شیوع ویروس کرونا تا ظهر روز چهارشنبه ۲۸ اسفند، هفت الی هشت مرحله ضدعفونی و محلول پاشی و مجموعا ۲۱۰ عملیات در روستاهای این بخش با همکاری هیات های اندیشه ورز روستایی، شبکه بهداشت، اداره آب و فاضلاب و پایگاه های بسیج و خیرین انجام شده است.

وی افزود: در همه دهیاری های این بخش کمیته سلامت با حضور دهیار، امام جماعت روستا، شورا، شبکه بهداشت و درمان و  معتمدین و خیرین روستا تشکیل شده تا نحوه انجام اقدامات لازم در جهت پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا برنامه ریزی گردد.

بخشدار ازادشهر گفت: با استفاده از نصب بنر، گفتگو با افراد صاحب نظر، معتمدین محلی و امامان جماعت، بلندگوهای مساجد و فضای مجازی، توصیه های بهداشتی و موارد مرتبط با پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا به اطلاع اهالی روستا رسانده شد.

وی در رابطه با اقدامات پیشگیرانه انجام شده در این بخش اظهار داشت: ممنوعیت برگزاری مراسمات عروسی، عزا و نماز جماعت و ممنوعیت حضور گردشگران در تفرجگاه ها از جمله اقداماتی بود که در روستاهای این بخش انجام شد.

پژوهش در پایان اظهار داشت: دوخت و توزیع ماسک، توزیع محلول های ضدعفونی کننده بین نیازمندان روستا، تشکیل گروه های سلامت برای بررسی و پایش افراد مشکوک و در معرض خطر ویروس کرونا، نصب دریچه برای تحویل مواد غذایی و اجناس خریداری شده در سوپر مارکت ها، سرعت بخشیدن به جمع آوری زباله ها و جلوگیری از دپوی طولانی مدت آن ها، از دیگر اقدامات انجام شده جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این بخش بود.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.