1399-04-27 19:38
1065
0
69459
سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان:

اجرای کانال انحراف سیلاب رودخانه های خنجری و پالم به مسیل قره سو، باعث رهایی شهر آزادشهر از سیلاب می شود

سید محسن حسینی گفت : اجرای کانال انحراف سیلاب رودخانه های خنجری و پالم به مسیل قره سو ، که در شمال شرقی شهر قرار دارد شهر آزادشهر را از سیلاب رهایی خواهد داد و سیل را به رودخانه گرگانرود در پایین دست شهر گنبد منتقل خواهد کرد .

به گزارش گلستان ما، سید محسن حسینی در دو جلسه اضطراری مدیریت بحران در شهرستان آزادشهر که به ریاست استاندار و معاون عمرانی استاندار روز ۲۶ تیر ماه در فرمانداری آزادشهر برگزار شد، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان بارش در بالادست فاضل آباد ۴۰ میلی متر، رامیان ۵۳ میلی متر، نوده خاندوز ۲۵ ، گلیداغ ۴۴، تنگراه ۵۹ وجنگل گلستان ۴۲ میلی متر بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۵ میلیون متر مکعب از حجم مخزن سدهای گلستان برای سیلاب های احتمالی خالی شده است، افزود: درشهرها و روستاهای پایین دست سدهای استان مشکل خاصی با توجه به ظرفیت‌سازی انجام شده وجود ندارد.

حسینی میزان بارش در بالادست شهر آزادشهر که موجب طغیان رودخانه ها و سیلاب گردید ، را طی ۲ ساعت ۶ تا ۸ صبح روز ۲۶ تیرماه بالغ بر ۱۰۳ میلی متر اعلام کرد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: اجرای مدیریت سیلاب شهری در بالادست،  محدوده شهری و پایین دست شهر آزادشهر ضروری است تا بتوان کاهش خسارت ها را در بارش های آینده شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در بالادست شهر ، اقداماتی نظیر ایجاد کانال انحراف سیلاب برای هدایت سیل رودخانه های خنجری و پالم به مسیل قره سو و تحکیم دیواره رودخانه ها ، در محدوده شهر ، آزادسازی حریم رودخانه و تعریض پلها و در پایین دست شهر نیز تعریض رودخانه ها و پلها می تواند از تشدید اثرات سیل پیشگیری کند.

حسینی با اعلام این که دو دستگاه بیل مکانیکی توسط این شرکت امروز جهت لایروبی مجدد و تعریض رودخانه های خنجری و پالم در پایین دست شهر آزادشهر شروع به کار خواهند کرد، عنوان کرد: قرار است دو دستگاه بیل مکانیکی دیگر توسط اداره کل راهداری و مدیریت بحران در اختیار قرار گیرد که عملیات لایروبی رودخانه در روستای قورچای و ترمیم دیواره رودخانه در خاندوز سادات را انجام دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.