1399-01-31 11:16
935
0
68254
امام جمعه گنبد:

حریم روزه داری دسخوش توطئه دشمنان نشود/ کرونا چهره غرب را آشکار کرد

امام جمعه گنبدکاووس گفت: با توجه به شیوع کرونا شاهد تبلیغات علیه روزه داری در فضای مجازی هستیم که به نظر می رسد توطئه دشمنان برای آسیب به حریم روزه داری باشد.

حجت الاسلام محمود ترابی با عنوان این مطلب در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا بر توجه اسلام و فریضه روزه داری به سلامت و بهداشت تاکید کرد و افزود: بخش بهداشت و درمان می تواند با ارائه اطلاعات درست و با دفع این توطئه ها در فضای مجازی به حفظ حریم روزه داری و ماه مبارک رمضان کمک کند.

وی در ادامه بیماری کرونا را همچون یک فیلتر شکنی عنوان کرد که باعث شد بخش هایی از چهره غرب که در فضای عادی قابل مشاهده نبود، دیده شود.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: چهره غرب وحشی پشت یک نقاب زیبا پنهان شده بود و با بی اخلاقی هایی که در جریان شیوع بیماری در کشور های غربی دیده شد این نقاب کنار رفت و چهره واقعی آنها آشکار شد.

 وی تصریح کرد: اجباری که در کشورهای غربی برای رعایت فاصله های اجتماعی جایگزین روش های معمول شد، این چهره را نمایان کرد و این خود یک آمریکا شناسی و غرب شناسی بزرگی برای مردم بود.

امام جمعه گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنانش به پیشگامی مردم ایران در رعایت توصیه های بهداشتی و در خانه ماندن اشاره کرد و گفت:  مردم با تبعیت از مقام معظم رهبری و توصیه های ایشان حتی در ایام و مناسب های ویژه نیز که سالهای گذشته در اماکن مذهبی حضور داشتند؛ در خانه ماندند تا در کنترل بیماری سهیم باشند.

 وی اظهار کرد: این همراهی مردم و روحانیت و تعطیلی مساجد و نمازجمعه و حرم ها باعث شد شبکه های ماهواره ای که به دنبال ایجاد دوگانگی در بین این اقشار بودند دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشند و دستشان برای توطئه خالی شود و از سویی تعطیلی روز سیزده فروردین؛ روز طبیعت نیز چهره عقلانی مردم ما را نشان داد.

حجت الاسلام محمود ترابی  همچمنین به حضور مردمی و همدلی بین دستگاهها جهت اجرای هدفمند کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: این همراهی ان شاالله در شهرستان ادامه دارد و  با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه رمضان و محدودیت برگزاری افطاری طبق سنوات گذشته به علت شیوع بیماری کرونا، افرادی که نذوراتی دارند و همچنین  هزینه افطاری ها را می توانند در قالب کمک نقدی  در طرح کمک مومنانه سهیم شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.