1398-12-25 09:46
1325
0
67809
فرماندار گالیکش در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا؛

مردم از مراجعات غیرضروری به ادارات خودداری نمایند/ آمار فوتی ها در گالیکش نگران کننده است

فرماندار گالیکش ضمن نگرانی از آمار فوتی ها در این شهرستان از مردم خواست تا در موارد ضروری به ادارات مراجعه کنند.

به گزارش گلستان ما، علی‌اصغر میرزایی  در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای شهرستان که عصر روز کذشته در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان گالیکش برگزار شد؛ با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص احتمال حمله بیولوژیکی بودن رویداد ویروس کرونا، تصریح کرد: همه ارکان نظام باید وارد صحنه شده و با همکاری و همدلی و با یک عزم ملی برای پیشگیری و جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا بسیج شوند.

میرزایی ضمن تأکید بر اجرای دقیق دستورالعمل‌های پزشکی و بهداشتی در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا یادآور شد: در این وضعیت همه ما باید با مدیریت اعتقادی، کار جهادی و همچنین توسل به حضرت حق‌تعالی و ائمه اطهار و شفاعت‌خواهی از معصومین، از ورود شهرستان به وضعیت بحرانی جلوگیری نمائیم.

وی با ابراز نگرانی از آمار فوتی‌های شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان گالیکش بعنوان ورودی استان بشمار می‌رود از حساسیت بالایی برخوردار است فلذا باید تمهیدات ویژه‌ای برای کنترل ورود و خروج افراد صورت گیرد.

فرماندار و ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای شهرستان گالیکش افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان با تقویت و تجهیز ایستگاه سلامت خود و با کمک نیروی انتظامی و بسیج در محل ایست‌ و بازرسی تنگراه در ورودی شهرستان، در راستای پیشگیری از ورود افراد مبتلا به کرونا، همه وسایل نقلیه و افراد ورودی به شهرستان را به جد و دقیق کنترل و غربالگری نموده و موارد را به ستاد شهرستانی گزارش نمایند. 

وی بیان کرد: دهیاران با تشکیل جلسات کارگروه سلامت در روستاها با کمک بهورزان و نیروهای بسیج پایگاه‌های مقاومت روستاها همه افراد خانواده‌های سطح روستا را با تب‌سنج و دیگر تجهیزات خود تست و به طور مستمر و پیوسته پایش نمایند.  

میرزایی گفت: تمام اماکن تفریحی و تفرجگاه‌های سطح شهرستان با هدف جلوگیری از انتقال ویروس کرونا تعطیل می‌باشد و در این راستا بخشداران، شهرداران و دهیاران موظفند برای قطع چرخه انتقال این بیماری، از ورود افراد به تفرجگاه‌های سطح شهرها و روستاها به جد جلوگیری نمایند.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در شهرستان، افزود: از آنجایی که دهیار با حکم فرماندار، بعنوان رئیس مدیریت بحران روستا منصوب می‌شود؛ جلسات مدیریت‌ بحران روستاها به ریاست دهیاران باید در همه روستاهای سطح شهرستان تشکیل و تمامی مسائل و وضعیت‌های حوزه روستایی بررسی شده و گزارشات آن نیز به مدیریت بحران شهرستان ارائه گردد.

فرماندار گالیکش ضمن قدردانی از اقدامات صورت‌گرفته درخصوص ضدعفونی معابر سطح شهرستان، بر تداوم عملیات گندزدایی و محلول‌پاشی معابر و اماکن عمومی سطح شهرها و روستاها تأکید کرد و افزود: در این راستا شهرداران و دهیاران می‌توانند از خیرین نیز کمک بگیرند.

وی از توزیع بسته‌های بهداشتی و سلامت اهدایی خیرین شامل مایع دستشویی، وایتکس، محلول‌های ضدعفونی، صابون و غیره بین نیازمندان خبر داد و گفت: 3هزار ماسک توسط خیرین تهیه و به ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای شهرستان تحویل داده شده است که با کمک نیروهای بسیج، شهرداران و دهیاران در سطح شهرستان توزیع خواهد شد. 

میرزایی در پایان گفت: کمیته اصناف ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای شهرستان ترتیبی اتخاذ نماید که بمنظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمام صنوف غیرضروری سطح شهرستان با اعلان توجیهات و ملاحظات لازم تعطیل گردند.
انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.