1399-02-23 09:35
1755
0
68601

دستگیری 3 حفار غیرمجاز در حین ارتکاب جرم در کلاله+ تصاویر

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در حین ارتکاب جرم بر روی تپه واقع در روستای پاشای شهرستان کلاله خبر داد.

به گزارش گلستان ما، سرهنگ حسین گلوی گفت: «بنا بر اخبار واصله از سوی دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر حفاری غیرمجاز توسط افرادی سودجو بر روی تپه غیرثبتی واقع در روستای پاشای شهرستان کلاله فوراً اکیپی از مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان با همراهی پلیس آگاهی کلاله و مأموران پاسگاه پیشکمر به محل اعزام شدند.»

 گلوی خاطرنشان کرد: «این مأموران پس از عملیاتی غافلگیرانه موفق شدندسه نفر را در حین ارتکاب جرم دستگیر کنند. این افراد همراه با ادوات حفاری غیرمجاز برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

محمدعلی سرگزی رئیس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کلاله هم در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده این گروه حفار غیر مجاز 5 نفر بوده اند؛ که دو نفر از محل جرم متواری شدند.

سرگزی هماهنگی متولیان مبارزه با قاچاق میراث فرهنگی را در شهرستان خوب توصیف کرد و گفت: با برخورد جدی و قاطع با حفاران غیر مجاز و قاچاقچیان آثار فرهنگی؛ باید در حفظ میراث تاریخ سرزمینمان ایران تلاش کنیم.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.