1399-03-21 12:22
1057
0
68957
در شهرستان کلاله انجام شده است؛

تبدیل هزار و ۶۲۱ هکتار از اراضی شیب دار به باغات مثمر

فرماندار کلاله گفت: تاکنون از ۱۳ هزار هکتار اراضی شیب دار موجود؛ هزار و ۶۲۱ هکتار در شهرستان به باغات مثمر تبدیل شده است.

به گزارش گلستان ما، علی اصغر بیانی صبح امروز در جلسه برنامه ریزی توسعه باغات در اراضی شیبدار گفت: طرح تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمر از سال 1382 در شهرستان آغاز شد که تاکنون از ۱۳ هزار هکتار اراضی شیب دار موجود، هزار و ۶۲۱ هکتار در شهرستان به باغات مثمر تبدیل شده است.

 رئیس شورای کشاورزی کلاله با بیان اینکه  شهرستان کلاله در اجرای این طرح از سایر مناطق استان پیشی گرفته است؛ افزود: از مجموع باغات ایجاد شده؛ ۶۱۰ هکتار زیتون، ۲۳۱ هکتار گردو، ۳۸۰ هکتار سیاه ریشه ها، ۲۰۰ هکتار انار، ۱۰۰ هکتار گلابی و ۱۰۰ هکتار زیر کشت سایر گونه ها بوده است.

 بیانی به مصوبه هیئت وزیران و تعهد ۱۱۰ هزار هکتاری تبدیل اراضی شیبدار استان به باغات مثمر پرداخت و تصریح کرد: تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمر ،  تعهدی برای شهرستان است؛ که می طلبد تمامی دستگاه های ذیربط همکاری لازم را با جهاد کشاورزی و کشاورزان داشته باشند. 

علی علیزاده  مدیر جهاد کشاورزی کلاله هم گفت: زارعینی که با غرس نهال مثمر مثل زیتون، فندق، گردو، و توت؛ اراضی شیبدار خود را به باغ مثمر تبدیل کنند؛ از بسته های حمایتی جهاد کشاورزی بهرمند می شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.