1399-04-29 12:41
2767
2
69489
در گفت و گو با گلستان ما مطرح شد؛

والیبال گرگان نیازمند نگاه ویژه شهرداری و شورای شهر/ با 500میلیون تومان جزو سه تیم برتر کشوریم / حمایت از والیبال نشاط اجتماعی در پی دارد

نزدیک به 72ساعت گذشته فدراسیون والیبال که این روزها با توجه به اهمیت این ورزش در سطح کشوری جزو مهم ترین فدراسیون ها است هیئت والیبال گلستان را به عنوان هیئت برتر کشوری انتخاب کرد.

به گزارش گلستان ما، از نظر جامعه شناسان ورزش یکی از شاخصه های کاهش آسیب های اجتماعی است که به خوبی می تواند مشکلات را در سطوح گوناگون کاهش دهد.

والیبال، بسکتبال، کبدی از جمله ورزش هایی هستند که استان گلستان در همه دوره ها جزو سرشناسان در کشور بوده و توانسته با معرفی بازیکنان شاخص کشوری و حضور در دوره های مختلف لیگ های برتر حرفی برای زدن داشته باشند.

والیبال گلستان چند سالی است که توانسته به روزهای اوج خود بازگردد و شور هیجان لازم را در میان علاقه مندان به خود در استان گلستان ایجاد کند.

یکی از شاخصه های تیم داری و حضور موفق در عرصه های مختلف ورزشی، داشتن ثبات در مدیریت و حضور مدیران ورزشی با دانش در عرصه های مدیریتی ورزش است.

فعالیت موفق در عرصه های مختلف ورزشی نزدیک به 4 سال است که در هیئت والیبال گلستان اتفاق افتاده و حضور عیسی سنگدوینی که خود از مربیان و قهرمانان با سابقه این رشته در گلستان و گرگان است باعث شد تا برای اولین بار در تاریخ ورزش گلستان یک افتخار مدیریتی نصیب هیئت های ورزشی فعال در سطح کشور شود.

نزدیک به 72ساعت گذشته فدراسیون والیبال که این روزها با توجه به اهمیت این ورزش در سطح کشوری جزو مهم ترین فدراسیون ها است هیئت والیبال گلستان را به عنوان هیئت برتر کشوری انتخاب کرد تا سطح انتظارات از هیئت والیبال گلستان بالا رود.

انتخاب این هیئت از نگاه فدراسیون والیبال بهانه ای شد تا در پایگاه خبری گلستان ما برای بررسی وضعیت والیبال گلستان و اوضاع و احوال این رشته پرطرفدار میزبان رییس هیئت والیبال گلستان باشیم؛

ضمن تبریک به مناسبت این انتخاب، وضعیت تیم های والیبال گلستان در لیگ ها چطور است؟

9 تیم ما در لیگ های کشوری بازی می کنند که سه تیم در لیگ های برتر، سه تیم در دسته یک، سه تیم نیز در رده های نوجوانان و جوانان داشتیم.

تیم جوانان و نوجوانان ما قهرمان شدند و تیم بزرگسالان ما پس از سه سال به دسته یک صعود کرد و پس از صعود به مرحله نهایی مسابقات به علت کرونا متوقف شد اما موضوعی که برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است حضور فعال همزمان 9 تیم در رده های مختلف است که به نوع خود هم در سطح هیئت های دیگر و هم در سطح کشور میان هیئت های والیبال امری منحصر به فرد است.

چه شاخص هایی باعث شد تا فدراسیون گلستان را بعنوان هیئت والیبال برتر انتخاب کند؟

یکی از اصلی ترین شاخص ها برگزاری کلاس ها و میزبانی از مسابقات است، ما در سال گذشته کلاس های داوری و مربیگری و کلاس های ارتقا درجه را برگزار کردیم ضمن اینکه برای اولین در استان گلستان میزبان دوره مربی گری در سطح بین المللی بودیم.

شاخص دیگر بحث میزبانی است که خوشبختانه در این موضوع هم ما خوب ورود کردیم، میزبان تور جهانی والیبال ساحلی در بندرترکمن، میزبان استعدادهای برتر کشوری و مسابقات جوانان در سال گذشته بودیم.

تیم های ما در همه رده های سنی در مسابقات کشوری حضور قدرتمندانه ای داشتند، مسابقات لیگ استانی در رده های سنی نوجوانان و جوانان را در 6ماهه اول و دوم سال با حضور 50 تیم داشتیم و در کنار همه این ها نگاه ویژه ای به مسابقات پیشکسوتان در میان مردان و زنان داشتیم.

کارهای فرهنگی از دیگر شاخص ها بود که دیدار با خانواده های شهدا و گردهمایی خانواده والیبال با حضور قهرمانان استانی و ملی پوشان استان در سال گذشته باعث شد که هیئت والیبال گلستان در حوزه های فرهنگی نیز موفق ظاهر شود.

وضعیت استعدادیابی هیئت والیبال در رده های نوجوانان و جوانان چگونه است؟

در زمینه استعدادیابی ما در رده های مختلف حضور جدی داشته ایم، میزبان مسابقات نوجوانان بودیم که قبل از آن ما تیم استان را از میان 300استعداد والیبالی از تمام نقاط استان مطابق با استانداردهای روز والیبال جمع آوردیم.

استعدادیابی های ما باعث شده پشتوانه خوبی در زمینه والیبال برای استان بوجود بیاید چرا که تشکیل تیم الف و ب تیم ملی والیبال ساحلی و حضور حداقل دو ملی پوش در هر رده سنی برای تیم ملی از گلستان نشان دهنده این موضوع است.

با توجه به اینکه گلستان استانی صنعتی نیست وضعیت جذب اسپانسر در رشته والیبال چگونه است؟

در حوزه اسپانسر نمره ضعیفی به خودم می دهم با توجه به اینکه استان صنعتی نیستیم و اسپانسرها سمت ورزش نمی آیند با برگزاری کلاس ها، تیم ها را اعزام می کنیم به همین جهت این موضوع می طلبد تیم ها بیشتر حمایت شوند.

کار برای اعزام و مهیا کردن شرایط برای این تعداد از تیم ها واقعا سخت است به همین جهت با توجه به نبود اسپانسر قوی در رشته والیبال در استان گلستان نگاه ما این است با برنامه بلند مدت وارد کار شویم تا بتوانیم برنامه های خود را در رده های مختلف عملیاتی کنیم.

ما مدیون آقای محمدی و جواهری هستیم که با جیب شخصی والیبال را در تنگناها کمک کردند و در تنگناها استارت تیم داری را زدند تا چراغ والیبال استان در لیگ برتر روشن بماند.

گرگان هم می تواند در زمینه والیبال موفق باشد؟

در روستاهای گرگان افراد با استعدادی در رشته والیبال داریم اما یکی از ملزومات کشف استعدادها داشتن تیم در رده کشور است اگر شما تیمی در لیگ برتر یا پایین تر نداشته باشید بازیکنان ورزش را رها می کنند و سراغ زندگی شخصی خود می روند.

ما باتوجه به شرایط تیم پاس را به گرگان منتقل کردیم که این تیم پس از سه سال بازی در لیگ دسته دو با قهرمانی وارد دسته اول شد و در این لیگ نیز به مرحله نهایی صعود کرد که با توجه به شرایط پیش آمده در کشور این لیگ تعطیل شد.

زمانی که تیم پاس به دسته یک صعود کرد با توجه به قوانین فدراسیون ملزم شدیم در رده جوانان و نوجوانان تیم داری کنیم در رده نوجوانان به مرحله نهایی صعود کردیم در جوانان قهرمان ایران شدیم که همه این اتفاق ها با مربی و بازیکنان بومی افتاد.

اگر هزینه ای که برای بسکتبال گرگان کردند 10درصد آن را به والیبال دهند با 500میلیون تومان در بهترین نقطه از مسابقات های مختلف قرار می گیریم و در این رشته نیز شور و هیجان را به شهر برمی گردانیم و با حمایت های لازم چراغ والیبال گرگان را نیز دوباره روشن می کنیم.

در حال حاضر 70درصد تیم بزرگسالان پاس گرگانی هستند عکس هایی از گذشته والیبال گرگان داریم که دو برابر جمعیت بسکتبال به سالن آمده اند با 500میلیون می توان بهترین تیم را در سطح های برتر مسابقات والیبال داشته باشیم و من به عنان رییس هیئت والیبال تضمین می دهم این کار را انجام می دهم.

هنوز شرایط لیگ برتری شدن را نداریم چرا که در هزینه ها و اسپانسر با مشکل روبه رو هستیم به همین جهت نیازمند نگاه ویژه شورای شهر و شهرداری گرگان هستیم.

ما نوجوانان و جوانانی داریم که می توانند برای این شهر آینده سازی کنند هر روستایی که نگاه کنید والیبال دارد اما آیا نگاه برای همه رشته یا حداقل برای والیبال این گونه است؟

تیم من می خواهد دسته یک برود در سخت ترین شرایط به مسابقات اعزام می شود که با شرایط سخت نیز تیم ما به مرحله نهایی صعود می کند اما هیچ مسوول گرگانی نیامد به ما کمک کند همه این بچه ها از ظرفیت های گرگان هستند.

ماجرای والیبال گنبد و مهیا شدن شهرداری گنبد برای لیگ آینده به کجا ختم شد؟

شورا که اسپانسر می شود کمی ماجرا را برای پیشکسوتان والیبال این خطه سخت می کند برای مثال ما که در راس والیبال گنبد حاج خلیل آزمون را که صاحب نظر این حوزه است داریم رسم بر این است زمان بستن تیم اداره کل، رییس هیئت ها، و چند پیشکسوت را برای اظهار نظر دعوت کنند چرا که بستن تیم علاوه بر سایر موارد کمی فنی است.

سوال من اینجاست شورای شهر از مسائل فنی والیبال چه می داند که خود به تنهایی و بدون مشورت مربی را انتخاب می کند؟ 

اگر هم اندیشی باشد و اثر بخشی شود قطعا در آینده نتیجه بهتری می گیریم اما شورای شهر گنبد بدون مشورت با پیشکسوتان و هیئت سرمربی را انتخاب می کنند و تیم را آماده می کنند، ما مشکلی با این موضوع نداریم و حمایت می کنیم اما مشورت کردن چیز بدی نیست چراکه اگر این کار صورت بگیرد قطعا نتایج بهتری را خواهیم گرفت.

بزرگان گله مند بودند که چرا شورای شهر بدون مشورت این کار را انجام داد و تیم را آماده مسابقات می کند اما ما بازهم به این تیم کمک می کنیم و با موضوع مدارا خواهیم کرد.

نگاه اداره کل ورزش در گذشته و پس از این اتخاب به هیئت والیبال چگونه است؟

پس از کسب این موفقیت حتی یک پیام ساده هم از اداره کل دریافت نکردیم در صورتی که مدیران کشوری و حتی بازیکنان و نمایندگان مجلس از این اتفاق خوشحال شدند و رتبه برتر هیئت والیبال را تبریک گفتند.

برخی آقایانی که در اداره کل هستند نمی دانم و به چه علت بدون اطلاع از موضوعات نسبت به ما انتقادهایی که وارد نیست را انجام می دهند در صورتی که این موضوع در گذشته رخ نمی داد برای مثال بعد از اینکه رتبه برتر را کسب کردیم به جای تبریک می گویند چرا فلان پیشکسوت در فلان نقطه ازشما گله مند است در صورتی که این گله مندی ها پشت پرده هایی دارد.

نیازمند این هستیم تا حمایت های ویژه و همه جانبه ای از اداره کل ورزش و جوانان داشته باشیم تا بتوانیم به موضوعات ورزشی والیبال جدی تر و با افتخارات بیشتری ورود پیدا کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

vnqystyrep

گلستان ما - والیبال گرگان نیازمند نگاه ویژه شهرداری و شورای شهر/ با 500میلیون تومان جزو سه تیم برتر کشوریم / حمایت از والیبال نشاط اجتماعی در پی دارد [url=http://www.gwf0w00bx30l78tx70k4r2kb8f8j4z03s.org/]uvnqystyrep[/url] vnqystyrep http://www.gwf0w00bx30l78tx70k4r2kb8f8j4z03s.org/ <a href="http://www.gwf0w00bx30l78tx70k4r2kb8f8j4z03s.org/">avnqystyrep</a>

0
0
پاسخ
1399-08-29 18:05

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.