1399-02-09 11:48
1897
0
68400
رییس شورای شهر مینودشت:

نادرترین پروژه سال 99 در شهرستان مینودشت ساخته می شود/ ساخت دریاچه و پارک در قالب 6 هکتار در مینودشت

رئیس شورای شهر مینودشت از ۹ پروژه دردست اقدام در شهر مینودشت ، خبر داد.

به گزارش گلستان ما، مصطفی صادقی رییس شورای شهر مینودشت به مناسبت 9اردیبهشت روز شوراها در گفتگو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: ضمن تبریک روز شوراها به همکارانم در سراسر کشور و گرامیداشت این روز، شوراهاي اسلامي به عنوان يکي از دستاوردهاي انقلاب شکوهمند اسلامي در راستاي تحقق حاکميت مردم و شرکت دادن آنها در اداره امور شهر تشکيل شده است. 

وی در ادامه از پارک امام رضا به عنوان بزرگترین پروژه سال 1399شورای شهر و شهرداری مینودشت یاد کرد و افزود: این پارک در دو بخش احداث می شود که بخش اول محدوده پارک به مساحت سه هکتار بوده و بخش دیگر دریاچه مصنوعی خواهد بود که مساحت آن هم سه هکتار است. 

صادقی ادامه داد: من و همکارانم در شورا و مجموعه شهرداری بیش از 2 سال برای پیگیری مجوز ساخت آن تلاش کردیم که هم اکنون کار اداری و مجوز آن به پایان رسیده و دیوار چینی بخشی از پارک آغاز شده است. این پروژه بزرگترین و نادرترین پروژه سال 99 شهرستان مینودشت می باشد که در آن دریاچه و پارک در کنار هم در قالب 6 هکتار ساخته می شود. 

رییس شورای شهر مینودشت اضافه کرد: بالغ بر 10میلیارد تومان بودجه اولیه برای اجرای این پروژه پیش بینی شده است که فعلا 3 میلیارد تومان از بودجه شهرداری و 2 میلیارد هم از بودجه مناطق سیل زده که دولت پرداخت کرده، برای اجرای آن در نظر گرفتیم و امیدواریم تا آخر سال بخشی از پارک و دریاچه ساخته شود. جا دارد از پیگیری مهندس عباس زاده در این پروژه صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.

رییس شورای شهر مینودشت از پل خاکی به سمت دادگستری به عنوان دومین پروژه یاد کرد و در این باره توضیح داد: پل خاکی از پروژه هایی است که امسال کار عمرانی آن آغاز می شود و برای ساخت آن 2میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است و بزودی کار اجرایی آن آغاز می شود و تا پایان سال جاری به بهربرداری می رسد.

وی از پارک مسکن مهر به عنوان سومین پروژه یاد کرد و افزود: این پارک با مساحت حدود یک هزار متر مربع احداث می شود و برآورد هزینه احداث آن 150 میلیون تومان بوده و این پارک هم از پروژه هایی است که سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و همچنین مبلغ 50 میلیون تومان هم وسایل بازی کودکان برای این پارک خریداری شده است.

صادقی در ادامه به جاده سلامت پارک کوهستان مینودشت اشاره کرد و ادامه داد: برای اجرای آن 200 میلیون تومان بودجه پیش بینی شده که تا به اتمام برسد.

وی گفت: پنجمین پروژه پارک نواری رزمندگان است که برای ساخت آن مبلغ 200 میلیون در نظر گرفته شده که تا آخر سال به بهربرداری خواهد رسید.

رییس شورای شهر مینودشت تعمیر و بازسازی ساختمان آتش نشانی را از دیگر پروژهای این شورا عنوان کرد و ادامه داد: جداول، آسفالت، موزایک کاری و احداث کانال آب های سطحی از دیگر خدماتی هست که در سال جاری انجام خواهد شد.

صادقی با اشاره به این که سر ریزشدن آب های سطحی در انتهای قره سفلو، انتهای رزمندگان به سمت پلیس راه و انتهای پسرک که در حاشیه شهر قرار دارند مشکلاتی را بوجود آورده است، افزود: با احداث کانال آب های سطحی با بودجه ای بالغ بر 2 میلیارد تومان مشکلات این مناطق مرتفع می شود.

رییس شورای شهر مینودشت با تاکید بر این که در حال حاضر مشکلات زیاد اقتصادی در کشور وجو د دارد، گفت: پروژ های در دست اقدام سال جاری شهرداری و برنامه ریزی شورا و شهردار در این شرایط فعلی اقتصادی، می توان از آنان به عنوان بزرگترین برنامه ریزی یاد کرد.

وی از تلاش اعضا شورا و شهردار برای آماده سازی چراغ تپه بعنوان مرکز تفریحی و سیاحتی خبرداد و خاطر نشان کرد: مشکل روشنایی مسیر چراغ تپه رفع شده است و اگر سرمایه گذار مناسب اعلام آمادگی کند می توان در این مسیر تله کابین و سایر امکانات تفریحی بکارگیری شود.

صادقی خبری هم از پردیس سینمایی مینودشت داد و افزود: با توجه به مشکلات سال گذشته و وقفه ای که در ساخت این پروژه به وجود آمد، پیمانکاری آن به مزایده گذاشته شده و قسمتی از بودجه عمرانی آن هم پیش بینی شده است و در سال جاری کار عمرانی آن هم آغاز می شود.

رییس شورای شهر مینودشت درباره نگرشش در هنگام بازدید شهری از مینودشت بیان کرد و گفت: قبل اینکه وارد شورا بشوم نظرم این بود که مینودشت بهترین جاذبه ها را برای گردشگری و تفریحی دارد این شهر یکی از بهترین و زیباترین شهرهای ایران برای افرادی است که قصد انجام مسافرت را دارند. با ایجاد فضای تفریحی می توانیم از گردشگران و مسافران دعوت کنیم تا از مراکز تفریحی جاذبه‌های طبیعی دیدن نمایند.

وی ضمن تبریک روز شورا و تقارن دو مناسبت هفته معلم و روزجهانی کار، گفت: کارگران از شریف ترین طبقه اجتماع هستند که باعث رونق تولید در جامعه می شوند و معلمین رسالت انبیاء را دارند زیرا پرورش روح و علم انسان در دست معلمان قرار دارد پیشاپیش روزتان گرامی باد!

صادقی در پایان از همکاری بی وفقه سید نجیب حسینی نمایند اسبق شرق گلستان، میر محمد غراوی معاون عمرانی استانداری، سید محسن حسینی سرپرست امور آب استان، سید رضا طباطبایی فرماندار و حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان مینودشت بابت همکاری برای دریافت گرفتن مجوز پارک 6 هکتاری تشکر و قدر دانی کرد.

مصاحبه: رقیه بشارت نیا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.