1401-12-26 00:33
536
0
84112
با شهید اهل‌سنت بیشتر آشنا شوید؛

شهید «خجسته» از فراغت تحصیل تا کار در بیمارستان و کمک به بیماران

شهید جبار خجسته که یکی از شهدای بزرگ ترکمن می‌باشد در تاریخ دهم خرداد ۱۳۴۳ در روستای آق قایه شهرستان گنبد دیده به جهان گشود.

به گزارش گلستان ما، شهید جبار خجسته که یکی از شهدای بزرگ ترکمن می‌باشد در تاریخ  دهم خرداد ۱۳۴۳ در روستای آق قایه شهرستان گنبد دیده به جهان گشود.

شهید جبار خجسته داشلی‌برون دهم مرداد ۱۳۴۳ در روستای آق قایه از توابع شهرستان گنبدکاوس به دنیا آمد. پدرش مجید، کشاورز بود و مادرش نازبی بی نام داشت. تا اول متوسطه درس خواند. او نیز کشاورز بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت.

 

زندگینامه شهید معظم جبارخجسته

 

پدرش آقا مجید خجسته مردی مومن و زحمتکش بود که از طریق دامداری چرخه اقتصاد زندگی را و مادرش سرکارخانم ناز بی بی خجسته بانویی خانه دار و مهربان بود. شهید بزرگوار دارای ۵ برادر و ۲ خواهر بودند و خود اولین فرزند خانواده بود.

شهید دوران کودکی خود را در آغوش گرم پدر و مادر سپری نمود تا اینکه به سن رفتن به مدرسه رسید و توانست دوران ابتدایی خویش را در دبستان روستای محل تولدش با موفقیت به اتمام برساند.

او برای ورود به مقطع بالاتر به شهرستان گنبد آمدند و دوره راهنمایی را به اتمام رساند و دوره دبیرستان را تا اول نظری گذرانده بود؛ و بعداز فراغت از تحصیل کاردر بیمارستان و کمک به بیماران را شروع کرد و به پدر خویش کمک می‌کرد تا اینکه در سن ۱۸ سالگی به خدمت مقدس سربازی که همزمان با جنگ تحمیلی عراق بر ایران بود به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت.

سرانجام در تاریخ نوزدهم خرداد ۱۳۶۷ در منطقه شهابیه در حین انجام عملیات علیه دشمن به شهادت رسید و خون پاک خود راتقدیم خاک میهن اسلامی نمود.

 روحش شاد و یادش گرامی باد

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.