1399-04-07 18:19
2175
1
69186
در نشست افشای حقوق بشر امریکایی مطرح شد؛

کسی به فکر مذاکره با کدخداست در نقطه صفر شعور قرار دارد/هرجا تروریسم است جای پای امریکاست/ توصیه هایی برای دستگاه دیپلماسی

میزگرد افشای حقوق بشر امریکایی ظهر امروز به همت پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما برگزارشد.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام احمدی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان در نشست افشای حقوق بشر امریکایی  که به همت پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما، برگزارشد، اظهار کرد: قدرت پوشالی امریکا امریکایی ها  مبتنی بر شرارت است و خوی استکباری در آنها نهادمند است و رویه تکبر و استکبار دارند.

وی افزود:  خدعه ای با عنوان حقوق بشر به دست امریکایی ها است که دوست دارند دنیا را آنطور می خواهند مدیریت کنند.

کسی به فکر مذاکره با کدخداست در نقطه صفر شعور و عقل قرار دارد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: عجیب است از عقول برخی تحصیلکردگان غربزده  و روشنفکر معاب که معنی حداقلی فرعون که پایمال کردن کرامت انسانی و قربانی کردن برای مطامع شیطانی است را در امریکا می بینند  و از آن دفاع می کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه فرعون زمان قدرت حاکمه آمریکا است، تاکید کرد: امروز اگر کسی به فکر مذاکره با کدخداست در نقطه صفر شعور و عقل قرار دارد، چون دولتی که هم مسلکان و مردم خودش رحم نمی کند چطور می‌خواهد مشکل ما را حل کند.

وی ادامه داد: استکبار خوی مفسده گری دارد  و برای دستیابی به منابع اقتصادی خود از جان انسان ها می گذرند، گفت: امریکا حقوقی برای بشر قائل نیست، از گروه های ترویست حمایت مادی و معنوی می کند، مردم مظلوم رنگین پوست  و سیاهپوست در امریکا از کمترین حقوق شهروندی برخوردار نیستند.

احمدی  در ادامه به حقوق بشر از منظر اسلام اشاره کرد وگفت: موضوع اصلی حیات موجودات و مخلوقات خداوند است و در اسلام کسی حق ندارد زندگی کسی را محدود و یا تعطیل کند و موجب نابودی و قتل نفس شود.امریکا حیات طبیعت را به مخاطره انداخته است، کرامت انسانی را ضایع می کندو در آزادی که محور کلامی اعتقادی ما در فرهنگ وحی است لنگ می زند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی از حیث آزادی بینظیر است، افزود: سردمداران حتی اهل قلم و مطالبه گران مطبوعاتی اعلام برائت نمی کنند و ایران را فاقد آزادی بیان معرفی می کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان  گفت: وفای به عهد یک اصل در اسلام است اما رسوایی نقض برجام عالم گیر شده است.امریکا نقض برجام کرد اما حالا برخی سرشان را مانند کبک زیر برف می کنند. تشدید تحریم ها هم روز به روز بیشتر می شود و روحیه ضد بشری آنان را نمایان تر می کند.

هرجا تروریسم است جای پای امریکاست

حسین کریمی اول هم در این نشست اظهار کرد: امریکا ادعای حاکمیت بر بشریت دارد و خودش را یکه تاز میدان های سیاسی می داند و با قدرتی که بعد از جنگ جهانی دوم بدست آورد ، نگاهش در همه عالم، حاکمیت بر سازمان های جهانی و استعماری است.

وی ادامه داد:  روند کشتار مردم در آمریکا با سلاح گرم ۳۰ درصد افزایش یافته،سالانه ۱۶۰۰ کودک در مدارس و مراکز علمی کشته می شوند ، خشونت و شیوه عمل پلیس آمریکا نقض حقوق بشر است ، اگر همین کار در ایران بود تمام بنگاه های رسانه ای علیه ما جو سازی می کردند مانند فتنه ۸۸ و جریان ندا اقا سلطان.

کارشناس مسایل سیاسی و استراتژیک تصریح کرد: در بحث بین المللی حمایت از تروریست یکی از ابعاد حقوق بشر است،امریکا از گروه های ضدبشری حمایت کرده و هزینه می دهد و از طریق سازمان سیا و موصاد  مخوفترین گروهک ها را حمایت می کنند.

حسین کریمی اول با بیان اینکه هرجا تروریسم است جای پای امریکاست، خاطرنشان کرد: هرجا حاکم ظالمی در دنیا بوجود آمد، آنها برای منافع خودشان هزاران و میلیون ها نفر را قربانی می کنند وحتی در شهادت سردار سلیمانی نیز نقش امریکا مشخص است.

وی بیان کرد: از سال 1972 شورای امنیت سازمان ملل 90 قطعنامه صادرکرده که با قانون ظالمانه "حق وتو"یی که در اختیار 5 کشور قرارداده شده،  40 قطعنامه ضد اسرائیلی را بی اثر کرده است.

وی در ادامه گفت: امریکا خود را مطلق جهان می داند و به مولفه های امنیت، آزادی  و رفاه می نازد  که اکنون هیچ یک از آنها را ندارد .

کریمی اول اذعان کرد: تنها راه مبارزه با آن هدایت الهی رهبری چه در زمان امام و چه در زمان فعلی و وحدت و بصیرت افزایی و گوش به فرمان بودن ولایت است که می توان در قالب کشورهای غیر متعهد و پیشرو و ..به مبارزه پرداخت.

پیگیری های حقوق بشری ایران نباید صرفا حقوقی باشد

در ادامه مهدی احمدی دانشجوی رشته حقوق بین المللی دانشگاه وزارت خارجه، اظهار کرد:  آمریکا بزرگترین تروریسم و ناقض حقوق بشر روی زمین است، آنها حقوق بشر را ابزاری برای جنگ می خواهند .

وی ادامه داد: آمریکا و چند کشور دنباله رو مانع تعریف درست از تروریسم هستند. آنها قوانین بین المللی مبارزه با تروریسم و نقض حقوق بشر را در راستای منافع خود تدوین کرده اند و با استفاده از شورای امنیتی که با نظرآنها تشکیل شده، جنایت های خود را آزادی بخش معرفی می کند و امروز حتی از معاهده هایی که خود تدوین کرده بدون هیچ هزینه ای  خارج می شود.

احمدی افزود: غرب تروریسم را بعنوان اقدامات ضد حکومتی تدوین کرده واز حقوق بین الملل بعنوان حقوق جنگی استفاده می کند تا هر شورشی در کشورهای مستعمره شان انجام شود با استفاده از این حق  سرکوب کند و تا با حال نیز ادامه دارد.

احمدی با اشاره به راهکارهای مقابله با ناقضان حقوق بشر در مجامع بین المللی گفت: این پیگیری ها نباید صرفا حقوقی باشد  لذا می توان 4 راهنکار حقوقی را برای آن نام برد.

وی ادامه داد: پیگیری های قضایی و اقدام با پرونده های مستدل و ارائه به دیوان بین الملل، نقش آفرینی حقوقی بین الملل و سندسازی، نقش آفرینی منطقه ای و  افکار عمومی  و راهکارهای علمی و تولید محتواهای مناسب از جمله آن است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.