1399-08-13 10:46
1317
0
71365
نماینده شرق گلستان:

کار جهادی راهکار برون رفت از مشکلات است

نماینده شرق گلستان گفت: ورود همدلانه مردم و برخی از مسئولین به صحنه های مختلف کشور، نشان داد که با کار جهادی می توان از بسیاری از مشکلات گذشت.

به گزارش گلستان ما، رضا آریانپور نماینده شرق گلستان در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: در حال حاضر کشور با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند ، که همچون زمان دفاع مقدس فقط با همدلی و همیاری مردم و مسوولین می توان آنها را مرتفع کرد.

وی افزود: تجربه نشان داد که اعتماد به غرب و سراب آمریکا نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند؛ بلکه در بسیاری از حوزه ها سبب غفلت از توانمندیهای داخلی و فرصت سوزی می‌شود. 

نماینده مردم شهرستانهای مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه تاکید کرد: در حوادثی مثل سیل، زلزله، کرونا مردم با تمام توان و با احساس مسئولیت دینی و اجتماعی ورود کردند و اگر این بسیج همگانی تحت رهبری مدبرانه رهبری معظم انقلاب نبود؛ دولت و دستگاههای مختلف ذیربط به تنهایی توان کنترل این بحرانها را نداشتند.

آریانپور خاطرنشان کرد: چندین سال است که مقام معظم رهبری بر تکیه بر توان داخلی در قالب اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند و اگر دولتمردان نیز در کنار نهاد ها و ارگان های انقلابی به موضوع اقتصاد مقاومتی بصورت جدی ورود می کردند؛ بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می شد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش صادرات غیر نفتی، گفت: باید کشور از وابستگی به اقتصاد نفتی خارج شده و از خام فروشی خودداری شود.

نماینده شرق گلستان ادامه داد: خام فروشی باعث ضرر جبران ناپذیری بر اقتصاد می شود و باید با تبدیل مواد اولیه به محصولات حد واسط و نهایی، ضمن ایجاد ارزش افزوده و بالا بردن قدرت ارزآوری محصولات صادراتی، برای اقشار بیکار خصوصا جوانان اشتغال ایجاد کرد‌. 

وی گفت: نکته دیگری که باید دولت و ارگانهای نظارتی روی اجرای آن نظارت دقیق داشته باشند تضمین بازگشت ارز محصولات صادراتی به داخل کشور است؛ اگر این اتفاق نیفتد ارز ناشی از صادرات کشور ما در کشورهای دیگر سرمایه گذاری خواهد شد. 

آریان پور تاکید کرد: با کار جهادی در حوزه های نظامی و امنیتی به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته ایم؛ مسلما با تعمیم دادن آن به حوزه های دیگر همچون اقتصاد می‌توان به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

وی در پایان گفت: لازمه پیشرفت کشور، دوری از واردات غیر ضروری، توسعه و تقویت توانمندی‌های داخلی خصوصا در بخش کشاورزی و دامپروری، توسعه صنایع مبتنی بر آمایش سرزمینی، و تکیه بر نیروی جوانان کشور است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.