1399-03-07 21:37
1874
0
68797
مرحله سوم رزمایش مومنانه در گلستان؛

نگارستان ایران یکپارچه کمک به همنوع شد/ رزمایشی به وسعت احسان به نیازمندان + فیلم و عکس

مرحله سوم رزمایش مومنانه همزمان با سراسر کشور در گلستان با توزیع بیش از 140 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان آغاز شد.

به گزارش گلستان ما؛ عصر امروز سیل مهربانی ها برای بار سوم درگلستان آغاز شد. سیلی که این‌بار خسارتی جز مهربانی و عشق به همنوع نداشت.

اینجا در گلستان از ابتدای شیوع کرونا همه دست به دست هم دادند، موادغذایی، مواد ضدعفونی کننده برای نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا در نظر گرفتند وکمک‌های مومنانه سپاه نینوا گلستان همچنان با قوت ادامه دارد.

سبزپوشان دراین روزهای سخت کرونایی علاوه‌بر تأمین امنیت مردم،  لبخند و امید به زندگی را به مردم نیازمند مناطق محروم استان هدیه می‌دهند.

از همان ابتد با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی از سپاه و بسیجییان شروع شد و رسید به تک تک خیرین.

گفتگو در حال و هوای احسان در حسینیه ثاراالله و در جوار شهدای گمنام صفایی داشت که درچشمان پر از اشک  نوجوانان و جوانان بسیجی پدیدار شد.

جوانانی از اقوام مختلف محلی، ترکمن، سیستانی و بلوچ که نشان داد، مساوات و کمک قومیت ها را کنار می زند و فقط همدلی ها است که باید در این روزهایی کرونایی نمایان باشد.

فاطمه و صبا شاهکومحلی نوجوانی هستند که امروز در آغاز مرحله سوم رزمایش مومنانه در گرگان حضور داشتند.

این دو نوجوان هم در گفتگو با خبرنگار ما انگیزه خود از این حضور را عمل به فرمان امام خامنه ای عنوان کردند.

آنها می گفتند که برای کمک به همکلاسی های خود  که نیازمند هستند به اینجا آمده اند و در بسته بندی کمک های معیشتی مشارکت دارند.

اما بانوان بسیجی هم از غافله کمکهای مونانه جا نماندند و هزاران نفر تا به امروز هم در دوخت ماسک و دستکش و گان مشارکت کردند و هم تهیه و توزیع بسته های معیشتی و ضدعفونی کننده.فاطمه نقوی بانوی گرگانی به خبرنگار ما گف: ما از ابتدای ماه رمضام  پس از فرمان رهبر انقلاب به جمع خیرین پیوستیم وتا امروز نیز ادامه دادیم و تا توان داریم انجام خواهیم داد.

این بانو ادامه می دهد: اینجا الان مانند پشت جبهه است و ما به تاسی ازبانوان رزمنده و ایثارگر هشت سال دفاع مقدس برای کمک به آسیب دیدگان پیش قدم شدیم.

آغاز سومین مرحله رزمایش کمک های مومنانه با توزیع بیش از ۱۴۰ هزار بسته معیشتی

فرمانده سپاه نینوا گفت : از عصر امروز سومین مرحله رزمایش کمک های مومنانه با توزیع بیش از ۱۴۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان‌گلستان آغاز شده است.

سردارعلی ملک شاهکویی عصر امروز در آیین سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه در حسینیه عاشقان ثارالله گرگان اظهار کرد: سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه که با دستور حضرت آقا برگزار شد ، امروز در استان گلستان مثل سایر استانها برگزار شد و در این مرحله  امروز ۱۴۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه نینوا استان بین نیازمندان توزیع می شود.

سردار ملک افزود : طرح غربالگری که توسط استان انجام شد در جای خودش بی نظیر بود ، تمام پایگاههای بسیج با همکاری دهیاران ، شوراها ، مساجد و مراکز بهداشتی در این طرح غربالگری یشدند و خانواده های که توسط بیماری کرونا اسیب دیده بودند شناسایی شدند.

وی تصریح کرد : این بسته ها متنوع هست و شامل برنج ، رب ، گوشت ، مرغ ، سویا ، شکر ، قند ، روغن بوده و قیمت آن نیز از ۱۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان متغیر است و‌کمک خوبی برای قشر آسیب پذیر می باشد .

فرمانده سپاه نینوا گلستان همچنین از راه اندازی مراکز نیکوکاری با همکاری کمیته امداد خبر داد و گفت : با کمک کمیته امداد ۳۸ مرکز نیکوکاری در محلات ، مساجد   راه اندازی شد و در روز عید فطر  بحث دریافت فطریه و‌ کمک‌های مردمی و تحویل آن به نیازمندان انجام شد .

سردار ملک اضافه کرد : بعد از اینکه در روز  ۱۵ اسفند استان درگیر کرونا شد و قرارگاه ملی مبارزه با کرونا در استان شکل گرفت، قرارگاه پدافند زیستی نیز از همان روز اول به حالت آماده باش در آمد.

وی بیان داشت : قریب ۶۰۰ کارگاه تولیدی با ظرفیت بالای پنجاه نفر در تولید ماسک ، لباس و ‌گان یا بحث توزیع از محل تولید تا مصرف که داروخانه شبانه روزی بودند همکاری داشتند و یا در بحث غربالگری ظرف ده روز ۹۸ درصد استان با کمک مراکز بهداشت غربالگری شدند که کار بزرگی بود .

سردار ملک شاهکویی به حضور موثر نیروهای نظامی اشاره کرد و افزود:  واقعا قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی سپاه در بیمارستان صیاد و پنج آذر حضوری فعال داشت و با ۱۲۸ کادر درمانی به کمک استان ما آمدند و قریب به ۲۰۰ تخت بیمارستانی در استان مستقر کردند و بیمارستان سیار با پنجاه تخت آماده بود و کمک به استان شد.

فرمانده سپاه استان گلستان بیان کرد : حضرت آقا دستور دادند هرچه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت، همان مورد تایید ماست خوشبختانه همه مردم ایستادند و مردم ما نشان دادند زمان تهدید با درایت و گوش به فرمان این تهدید را تبدیل به یک فرصت می کنند و تهدید کرونا هم تبدیل به فرصت شد و همدلی و پشتکار همه دولتمردان و نیروهای مسلح در کنار یکدیگر باعث شد تا امروز وضعیت کنترل بیماری بهتر شود.

سردار ملک تاکید کرد : هر روز در استان ما بحث کمک‌مومنانه است ، واقعا یکی از خاطراتی بود که در ذهن ها می ماند، واقعا دست و پای مردم را می بوسیم و خادم مردم هستیم و نوکری اینها را می کنیم .

وی یادآور شد: ما دستورالعمل ها و‌پروتکل ها را در جلسات و بازدید ها واقعا رعایت می‌کردیم و از همان روزهای اول که به مراکز درمانی می رفتیم، رعایت می کردیم.

8 هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مؤمنانه بین نیازمندان گالیکش توزیع شد 

سرهنگ پاسدار احمد کوهستانی در آئین سومین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان گالیکش در مسجد ابوالفضل العباس علیهم‌السلام این شهر گفت: رزمایش کمک مؤمنانه سه مرحله در گالیکش به‌صورت متمرکز انجام شد و چندین مرحله رزمایش غیرمتمرکز نیز در سطح روستاها و بخش‌های این شهرستان انجام‌شده است.

galikeshz100 1

وی افزود: در مرحله اول و دوم این رزمایش ۵۲۰۰ بسته جمع‌آوری و توسط کارگروه‌هایی که شکل‌گرفته بود در شهرستان توزیع شد.

به گفته کوهستانی؛ پس از پایان مرحله دوم رزمایش (از ولادت امام حسن مجتبی علیهم‌السلام در نیمه ماه مبارک رمضان) تاکنون تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیاری در مجموعه شهرستان برای جذب کمک‌های خیرین شهرستانی و استانی انجام‌شده است.

 

 

فرمانده سپاه گالیکش گفت: در مرحله سوم این رزمایش متمرکز امروز 7 خردادماه ۸۵۰ بسته معیشتی بعلاوه ۷۰ کارت هدیه ۱۰۰ هزارتومانی بین دانش آموزان بی‌بضاعت توزیع می‌شود که با ۱۹۸۵ بسته توزیع‌شده از نیمه رمضان (پایان مرحله دوم رزمایش) تاکنون درمجموع ۲۸۱۵ بسته در مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه گالیکش توزیع‌شده است.

کوهستانی ارزش ریالی ۲۸۱۵ بسته توزیع‌شده در مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه گالیکش را قریب به ۴۲۰ میلیون تومان اعلام کرد.

galikeshz100 1

وی تصریح کرد درمجموع طی سه مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در گالیکش ۸ هزار بسته به‌صورت ستادی توسط پایگاه‌های بسیج، دهیاران و بخشداران در شهرستان توزیع‌شده است؛ این تعداد جدای از بسته‌های توزیع‌شده توسط خیرین و ادارات و ... بوده که به‌صورت مجزا اقدام به توزیع کرده‌اند.

فرمانده سپاه گالیکش اظهار داشت: از این تعداد ۲۲۵۰ بسته از طریق سپاه گالیکش و استان، ۴۵۱۵ بسته از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج و دهیاران در روستاها توزیع‌شده و ۱۲۵۰ بسته هم توسط خیرین ستاد شهرستانی کمک مؤمنانه توزیع‌شده است.

galikeshz100 1

وی برج، ماکارونی، رب، گوشت قرمز، مرغ، سویا، روغن، پنیر حبوبات، بسته‌های فرهنگی و ... ازجمله اقلام موجود در این بسته‌ها اعلام کرد.

کوهستانی در پایان گفت: این آخرین مرحله برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه در گالیکش است؛ اما در مجموعه شهرستان در تلاش هستیم به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) یک مرحله دیگر ای رزمایش را به همت خیرین منطقه برگزار کنیم.

تهیه و توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان کلاله

سرهنگ محمود بیات دبیر ستاد کمک های مؤمنانه کلاله در حاشیه توزیع کمک های مومنانه در بین نیازمندان شهرستان در گفتگو با خبرنگاران، گفت: در آستانه عید سعید فطر، یک هزارو ۱۰۰ بسته معیشتی به دست نیازمندان شهرهای فراغی، کلاله و روستاهای منطقه می رسد.

فرمانده سپاه کلاله اظهار داشت: ستاد کمک های مؤمنانه شهرستان کلاله؛ تاکنون ۱۰ هزارو ۴۵۰ سبد معیشتی، ۱۴ هزارو ۵۰۰ وعده غذای گرم و بیش از یکصد میلیون تومان وجه نقد بین نیازمندان از قبل شناسایی شده توزیع کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین کشیری امام جمعه کلاله نیز گفت: در آموزه های دینی ما بر انفاق تأکید شده است و این موضوع در عمل از سوی اهل البیت (ع) مشاهده می شود.

.ی تصریح کرد: اگر مسلمانان زکات و قربانی ها، صدقات و انفاق خود را متمرکز کنند تا در اختیار نیازمندان قرار گیرد؛ به یقین گره از زندگی گرفتاران جوامع اسلامی باز خواهد شد.

گفتنی است؛ به گفته مسئولین ستاد کمک های مؤمنانه شهرستان، نیکوکاری خیرین و کمک های مؤمنانه تا شکست ویروس منحوس کرونا در کلاله ادامه دارد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.