1399-10-28 11:05
1292
0
72680
گزارشی از آخرین جزییات آتش سوزی در پارک ملی گلستان:

مهار اتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی گلستان/ استاندار درخواست هلیکوپتر کرد

درحال حاضر به جز عرصه های محیط زیست در جنگل گلستان، با مهار اتش، هیچ اتش فعالی در جنگل های استان گلستان وجود ندارد.

به گزارش گلستان ما، طی 10 روز گذشته و با ورود جبهه گرم و وزش باد به استان گلستان، شاهد اتش سوزی در نقاط مختلف استان گلستان بودیم که بیشتر این اتش سوزی ها در شهرستان های گرگان، رامیان و مینودشت بود.

اتش سوزی در روستای شفیع اباد بخش فندرسک رامیان

اتش سوزی در چهار نقطه از جنگل های گالیکش

اما با اعلام اطفا و مهار اتش سوزی در جنگل های استان گلستان، عصر روز گذشته چهار نقطه از جنگل های شهرستان گالیکش دچار حریق شد که با ورود اکیپ های اطفا حریق منابع طبیعی و مردم، اتش این نقاط مهار و کنترل شد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری استان گلستان:

اتش فعالی در گلستان نداریم/ 96 مورد اتش سوزی در 10 روز 

عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری استان گلستان در گفتگو با گلستان ما، اظهار داشت: در حال حاضر تنها اتش سوزی استان گلستان درعرصه های محیط زیست استان است که با توجه به وسعت آن، استاندار گلستان برای اطفای آن درخواست هلیکوپتر کرده است.

وی افزود: متاسفانه روز گذشته با کنترل و اطفای حریق در 6 نقطه از جنگل های گرگان، رامیان و مینودشت، شاهد اتش سوزی در 4 نقطه از جنگل های مینودشت بودیم که خوشبختانه با حضور به موقع اکیپ های اطفای حریق، آتش این چهار نقطه مهار و اطفا شد.

لطفی ادامه داد: در حال حاضر علی رغم اینکه تمام اکیپ ها در سطح استان در حال اماده باش هستند؛ دو اکیپ نیز در جنگل گلستان مستقر  می باشند و با توجه به وسعت اتش سوزی در عرصه های محیط زیست، استاندار گلستان درخواست هلیکوپتر کرده است.

وی گفت: طی 10 روز گذشته 96 مورد اتش سوزی در سطح استان گلستان داشتیم که وسعتی بالغ بر 73 هکتار از جنگل ها و مراتع استان را دربرگرفت و خوشبختانه این اتش سوزی ها سطحی و برگ سوزی بود و در برخی موارد شاهد اتش سوزی برخی تنه های خشکیده بودیم.

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری استان گلستان تاکید کرد: در حال حاضر به جز عرصه های محیط زیست که در جنگل گلستان در حال سوختن است؛ اتش فعالی در سطح استان گلستان نداریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.