1400-12-25 09:45
1026
0
79174
خبری که برای مردم گرگان هنوز باور کردنی نیست؛

مردم گرگان منتظر منبر آیت الله علوی بودند نه تشییع جنازه پیکرش/ چشمان اشکباری که نور دیده‌شان را بدرقه کردند

برای مردم گرگان هنوز باور کردنی نیست که امسال ماه رمضان را بدون مرجع‌شان سر کنند، مردم خود را آماده می‌کردند تا دو هفته دیگر از فیض منبر آقا بهره ببرند، اما امروز خود را باید به مسجد جامع برسانند و با عالم‌شان وداع کنند.

به گزارش گلستان ما؛ در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان مردم گرگان با عالمی وداع می کنند که عمرش را در راه شناخت  امام زمان صرف کرد، کمتر کسی در گرگان است که با درس و منبر و اخلاق آیت الله علوی خاطره نداشته باشد.

بسیاری از جوانانی که امروز لباس روحانیت برتن کرده اند از پای منبر این شخصیت وارسته تربیت شدند و این راه را برگزدیدند، عالمی که  در مواجهه با مردم هیچگاه لبخند از لبش نیفتاد، همواره از رحمت و مهربانی خدا و پیامبرش برایمان گفت و خود اولین سالک این راه بود.

منبرهای ماه رمضانش و شبهای قدرش هیچگاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد، مرجع عالم تشیع چنان روی منبر برای عامه مردم سخن می‌گفت که تمام مردم عادی جذب و محو سخنانش می‌شدند.

او نمونه بارز کسی بود که چگونگی تبیین و بیان مسائل برای مردم را به خوبی  می‌دانست و اثر گذاری کلامش البته در درجه اول به خاطر عمل خالصانه خودش به سخنان بود و همین باعث می‌شد تا در قلب و ذهن مردم اثر بگذارد.

در سخنانش همواره جوانان را نورچشم خطاب میکرد، حال آنکه خودش نورچشمی مردم و جوانان گرگانی بود و و امروز این جوانان عزادار هستند که نور چشم‌شان را بدرقه می‌کنند.

برای مردم گرگان هنوز باور کردنی نیست که امسال ماه رمضان را بدون مرجع‌شان سر کنند. مردم خود را آماده می‌کردند تا دو هفته دیگر از فیض منبرآقا بهره ببرند اما امروز خود را باید به مسجد جامع برسانند و با عالم‌شان وداع کنند.

مرحوم آیت الله سید سجاد علوی پدر  مرحوم آیت الله علوی می دیدند که ایشان آینده علمی و معنوی پرباری دارند و دلیلش را عنایت امیر مومنان علی ابیطالب می دانستند. آیت الله علوی بعد از نذر و توسل مرحوم پدرشان به درگاه امیرالمومنین به پدر مادر هدیه داده شدند و شاید همین دلیل عشق و عنایت ویژه شان به حضرت شده بود.

در سخنانشان چنان از فضائل و آقایی امیرالمومنین می گفتند که جان و دل انسان صیقل داده میشد و با وجود کهلوت سن خود را موظف می‌دانستند در دسته عزاداری روز 21ماه رمضان و با زبان روزه شرکت کنند.

مردم گرگان دلتنگی‌شان را در آستان نیمه شعبان به پیشگاه حضرت ولی عصر عرضه می‌دارند و می‌گویند یا حجت ابن الحسن جوانان ما پیر شدند و پیران ما از دنیا رفتند ظهور کن و به دلهای نگران ارامش بده.


خداحافظی غم‌انگیز مردم گلستان با گنجینه اخلاق و عرفان/  روح بلند «علوی» شد آسمانی

خبر رحلت آیت‌الله علوی گرگانی مرجع بزرگ عالم تشیع برای مردم دارالمومنین گرگان بسیار سنگین بود مردمی که سالها پای درس‌های انسان‌ساز این پدر معنوی که گنجینه‌ای از اخلاق و عرفان بود امروز اشک ماتم ریختند.

آئین تشییع پیکر آیت الله علوی گرگانی مرجع بزرگ جهان تشیع صبح امروز در گرگان جلوه‌هایی از عشق و ارادت این مردم را به رخ کشید، مردم داغدار استان گلستان وقتی خبر رحلت جانگداز این عالم ربانی را شنیدند به پاس قدردانی از پدر معنوی گلستان خودشان را از هر جایی که بودند به مراسم تشییع رساندند، مردم این استان یار باوفای امام راحل و مرید ولایت را به آغوش کشیدند و با چشمانی اشکبار پدر معنوی خویش را بدرقه کردند.

مراسم  تشییع مرجع بزرگ جهان تشیع با حضور مسئولان گلستان،‌ دوستداران و شاگردان آن عالم نخبه پرور از معراج الشهدای حسینیه عاشقان ثارلله سپاه گرگان تا امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار شد، ارادت خالصانه مردم و دوستداران این مجاهد انقلابی وصف نشدنی است.

ساعت 8 صبح امروز پیکر حضرت آیت الله علوی گرگانی در امامزاده عبدالله (ع) گرگان طواف داده شد و سپس برای آغاز مراسم به معراج الشهدا منتقل و از آنجا بر روی دستان پاک مردم و عزادار گرگانی تشییع شد.

نوای یا حسین همراه با بغض فروخفته مردم گرگان بلند شد و مردم داغدیده هنوز باور نمی کردند که مرجع خود را از دست داده اند، این جمعیت پشت تابوت خود را سرگردان و یتیم می‌دانستند، گویی که پدرشان از دنیا رفته باشد چنان بغض در گلویشان نشسته بود که آرام و قرار نداشتند.

مردم ناباورانه بر سر و سینه می‌زدند و ناله سر دادند که «خداحافظ منبر رمضانم»، «کجا رفتی پدر مهربانم»، «امام زمان تسلیت گل زهرا»، «از بین ما رفت فرزند زهرا»، «یادش گرامی در سینه ما»، «روح بلند علوی شد آسمانی»، «ای عاشقان شد موسم آتش به جانی» و با این فریادها با پیکر آیت الله علوی گرگانی وداع تلخ داشتند.

در میان جمعیت بانویی که چشمانش پر از اشک شده در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: حاج آقا علوی بر گردن همه ما حق دارند، سالها پای منبر و روضه ایشان نشستیم، اصلا باورم نمی شود که ایشان را از دست داده ایم، واقعا غم بزرگی بر دلمان نشست.

این بانوی گرگانی ادامه می دهد: هر سال مراسم شب قدر و قرآن به سر گذاشتن را در مسجد جامع گرگان انجام می دادیم و امسال مانند یتمی که پدر و مادرش را از دست داده سرگردان هستیم و نمی دانیم چه باید کنیم.

واقعا خبر دردناکی بود از وقتی که شنیدم ایشان کسالت دارند و در بیمارستان بستری هستند تسبیح به دست گرفتم و دعا برای سلامتی شان کردم اما نمی دانم چرا خدا این عالم بزرگ را از ما گرفت.

سیل جمعیت تا پایان مراسم در مسیر تشییع پیکر این عالم مجاهد همچنان موج می زد، مردم داغ دل خودشان را با این فریادها و نواها تسلی می دادند، «عالم آگاه و دلیر و بصیر»، «بینش خورشیدی او بی نظیر»، «در سخن و منبر خود بی‌بدیل «بقیه الله آجرک الله»...  

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.