1399-03-20 13:06
1732
0
68943
یادداشتی به قلم فعال رسانه ای گلستان؛

مدیریت غیر جهادی در جهاد کشاورزی گلستان

با شروع برداشت گندم گلستان، رئیس جهاد کشاورزی از استقبال کم کشاورزان در فروش گندم به سیلوهای دولتی خبر میدهد و این در حالی است که سال گذشته نیز، رئیس جهاد کشاورزی به این کار گندمکاران معترض بود و این نشان از مدیریت غیر جهادی این سازمان می باشد.

به گزارش گلستان ما، احمد ملاشاهی فعال رسانه ای استان گلستان در یادداشتی نوشت: با شروع برداشت گندم گلستان، رئیس جهاد کشاورزی از استقبال کم کشاورزان در فروش  گندم به سیلوهای دولتی خبر میدهد و این در حالی است که  سال گذشته نیز، رئیس جهاد کشاورزی به این کار گندمکاران معترض بود.

اگر گلستان دستگاه نظارتی و  مدیریتی و مدعی العموم قوی می داشت؛ همان سال گذشته علت را جویا و جهاد کشاورزی گلستان را  ملزم به ارائه طرح جدیدی برای کشاورزان و نحوه تحویل محصول می کرد.

تحویل ندادن گندم به سیلوهای دولتی، بخاطر فاصله گرفتن مردم از جهاد کشاورزی گلستان است.

اگر استانی که دومین تولید کننده گندم است؛ مسئولین  کشاورزان  را از کاشت تا برداشت حمایت می کردند؛ حالا کشاورزان هم آنها را حمایت کرده و گندم ها را تحویل می دادند.

با این حال باتوجه به اینکه جهاد کشاورزی با تهدید به اتهام احتکار و پشتیبانی زایدالوصف دادستان در پی واداشتن کشاورزان به فروش گندم به دولت است، چند راهکار پیشنهاد می شود:

رئیس جهاد کشاورزی گلستان تسامح را کنار بگذارد و مطالبه گندمکاران را با صدای رسا و بدون ترس از دولت طلب کند.

جهادکشاورزی پیگیر شود تا سیلوها هنگام تحویل گندم، افت وزنی نزنند. گندم گلستان نمونه است و باید به این دستبرد سنتی پایان داد. 

جهاد کشاورزی سوخت کمباین ها را به حد کافی تامین کند و از این کمباین ها تعهد بگیرد که صرفا مزارعی که گندم به دولت می فروشند، درو کنند یا لااقل در اولویت قرار دهند.

جهاد کشاورزی با رایزنی با مدیرکل راهداری و حمل و نقل در پی حمل رایگان گندم  باشد.

درضمن دادستان هم در بحث گندم بجای پشتیبانی صرف، مدیریت جهادی را از جهاد کشاورزی مطالبه کند و البته اعلام کند پرونده گندم های آلوده و گندم های مفقودی سالهای قبل  کی و چه زمانی اجرا و مختومه می شود که  مدیریت جدید قوه قضائیه این را می طلبد.

همچنین به گندمکاران گوشزد می شود، گندمی که امروز به بخش خصوصی می دهید پاییز همین امسال به شما با قیمت بالاتر تحویل می دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.