1399-02-20 12:05
910
0
68548
گزارشی ار رزمایش مومنانه در گلستان؛

سفره‌هایی که با کمک های مومنانه پرشد/ از مردم برای کمک به مردم

سفره‌های نیازمندان گلستانی از آغاز طرح کمک های مومنانه رنگ و بوی همدلی و کمک به همنوع گرفته است و هرکس با هر توانی سعی میکند در ااین کار خدا‌پسندانه شرکت کند.

به گزارش  گلستان ما؛  همه ساله  در ماه مبارک رمضان مردم مسلمان کشورمان در قالب افطاری  و تهیه سحر به نیازمندان کمک می کنند.

اما کمک های امسال رنگ بوی دیگری دارد و با ساز و کار و نام کمک های مومنانه  پس از فرمایشات مقام معظم رهبری برای دست‌گیری و کمک به نیازمندان در  ماه مبارک رمضان رنگ و بوی دیگری گرفته است.

آری در این روزهای سخت که معیشت بسیاری از مردم به خاطر شیوع بیماری کرونا تنگ ‌تر از گذشته شده، باردیگر این مردم و خیران هستند که با تعاون و همکاری توانسته اند بارقه امیدی را در دل نیازمندان ایجاد کنند و و سفره‌های آنان که از همیشه کوچکتر و خالی‌تر شده را در ماه مبارک رمضان خالی نگذارند.

در ابتدا سپاهیان استان گلستان با تشکیل قرارگاه با اختصاص مبلغی از حقوق خود به پویش رزمایش کمک مومنانه  پیوستند.

سپس تهیه بسته های معیشتی هم در دستور کار بسیجیان و خیران  قرار گرفت و در همان روزهای اول  بیش از 10 میلیارد ریال کمک جمع آوری و بیش از 200 هزار بسته معیشتی در بیان نیازمندان توزیع شد و کم کم دستگاه های اجرایی هم به این پویش پیوستند

رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه نام هایی بودند که یکی پس از دیگر بر طرح های کمک به هموطنان نیازمند توسط سپاه پاسداران و بسیج ،ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، مراکز نیکوکاری، موکب هاو .. نهاده شد.

این رزمایش پیش از آغاز ماه مبارک  رمضان در برخی از شهرستان‌ها به اجرا درآمد و بیش از 49هزار بسته غذایی به صورت خودجوش توسط گروه های مردمی تهیه و میان نیازمندان شهرهای استان توزیع شده بود اما در چهارم اردیبهشت ماه به صورت متمرکز در شهرستان سیل‌زده آق‌قلا شروع شد.

این مراسم با حضور سردار ملک فرمانده سپاه نینوای استان گلستان و جمع دیگری از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در مرحله نخست این رزمایش سراسری بیش از 10 هزار بسته غذایی بین نیازمندان و محرومان استان توزیع شد.

آری در ماه مهمانی خدا ، سفره های آسمانی برای همه مردم در استان گسترده شده و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف هم پای کار آمده اند و هرکدام از حقوق ماهانه تاتهیه بسته های معیشتی و اهدای نان مهربانی و ..هرکدام گوشه‌ای از کار را گرفته‌اند.

اینجا حتی کارگران هم برای کمک حقوق های یک روز تا یک ماه خود را بخشیدند.

نماینده ولی فقیه در استان هم هم از ابتدا در پیامی از همه خیران و مومنان خواسته بود هر کس با هر قومیت و مذهبی مانند همیشه در کنار هم قرار بگیرند و از نیازمندان دست‌گیری کنند وهزینه‌های افطاری خود را در ماه مبارک رمضان برای کمک به نیازمندان اختصاص دهند.

براساس گفته‌های مسئولان قرار است تا پایان ماه مبارک رمضان در قالب رزمایش همدلی و کمک مومنانه 200 هزار بسته غذایی تهیه و بین محرومان و کسانی که معیشت آنان به واسطه شیوع بیماری کرونا دچار مشکل شده است، توزیع شود.

در فاز نخست این رزمایش  بیش از 24هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: اصحاب وقف در استان تا کنون بیش از 5 هزار بسته معیشتی را برای کمک به نیازمندان تقبل کردند که این بسته‌های غذایی در سراسر استان توزیع  شد.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد افزود:ان شا الله تا پایان ماه مبارک رمضان 15 هزار بسته معیشتی تهیه و در بین اقشار کم درآمد و آسیب دیده توزیع می شود.

آماده سازی ۵ هزار سبد غذایی برای محرومین شهرستان گرگان به کمک 
مرکز نیکوکاری مصلی نماز جمعه گرگان و موکب علی بن موسی الرضا (ع) استان گلستان

گرگان:  توزیع بسته های معیشتی با محوریت مساجد

آماده سازی ۵ هزار سبد غذایی برای محرومین شهرستان گرگان صبح سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ به کمک مرکز نیکوکاری مصلی نماز جمعه گرگان، موکب علی بن موسی الرضا (ع) و به اتاق بازرگان استان گلستان در مصلی نماز جمعه شهرستان گرگان انجام شد.

در شهر گرگان هم رزمایش همدلی و کمک مومنانه با محوریت مساجد در سطح 90 محله این شهر در حال اجرا است

فرماندار گرگان هم از نذر «نان مهربانی» در مرکز استان خبر داد و گفته در ماه مبارک رمضان نذر نان مهربانی برای کمک به اقشار کم بضاعت و ضعیف جامعه اجرا می‌شود و مردم می‌توانند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

2هزار بسته غذایی از سوی ستاد اجرایی امام در 16 اردیبهشت ماه بین نیازمندان و هموطنان آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی استان که همه ساله مراسمات افطاری در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کردند، امسال هزینه‌های آن را به تهیه بسته‌های غذایی ویژه نیازمندان اختصاص دادند.

124 هزار بسته معیشتی هم توسط خیرین و هیئتهای مذهبی و گروه های جهادی در بین نیازمندان و به صورت آبرومندان و در نیمه های شب توزیع شد.

علی اسدی با بیان اینکه برآورد دقیقی از کمک‌های انجام شده از سوی هیئت‌ها به نیازمندان وجود ندارد، افزود: فقط یکی از هیئت‌های استان تاکنون بیش از یک و نیم میلیارد تومان اقلام غذایی تهیه و بین نیازمندان توزیع کرده است. با توجه به گستردگی فعالیت‌ها و حجم کمک‌های جمع‌آوری شده، امکان برآورد دقیق وجود ندارد.

وی به توزیع رایگان نان (نان مهربانی) در محله‌های مختلف شهر گرگان اشاره کرد و گفت: این کار روزانه در ایام ماه مبارک رمضان در 33 نقطه شهر گرگان اجرا می‌شود و هر روز یک هزار کیسه آرد برای پخت نان و توزیع بین خانواده‌های نیازمند تهیه شده است.

14000 بسته معیشتی هم تاکنون توسطه سپاه پاسداران در گرگان توزیع شد و بسته های افطاری ساده تقدیم شهروندان در محلات شده است.

گنبدکاووس: توزیع ۴۵۰۰ بسته معیشتی کمک های مومنانه بنیاد مستضعفان در گلستان

 حسن خسروی مدیر اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان 16 اردیبهشت ماه در حاشیه توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی با همکاری پایگاه های بسیج گنبدکاوس گفت: در مرحله دوم کمک های مومنانه بنیاد مستضعفان ۴۵۰۰ بسته معیشتی در گلستان توزیع خواهد کرد که از این تعداد ۲۰۰۰ بسته در شرق استان میان نیازمندان با همکاری سپاه نینوا توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه کمک های مومنانه تا اعلام وضعیت سفید میان نیازمندان توزیع خواهد شد، افزود: این بسته ها شامل برنج، روغن، حبوبات، خرما و سویا است که در مرحله بعد گوشت سفید و قرمز نیز به این سبد معیشتی اضافه می شود.

سرهنگ رمضانعلی قاسمپور فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج گنبدکاووس هم از توزیع ۶۵۰۰ بسته معیشتی از آغاز اهدا کمک های مومنانه با همکاری سپاه پاسداران، بسیجیان و خیران در سطح این شهرستان خبر داد.

توزیع3250بسته‌معیشتی بسیج‌کارکنان گلستان در طرح کمک‌مومنانه

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه نینوا استان گلستان گفت: با فرمان امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در خصوص کمک مومنانه تاکنون ۳ هزار و ۲۵۰ بسته کمک معیشتی بین خانوارهای کم‌برخوردار توزیع شده که در ادامه بر تعداد آن می‌افزاییم و آن را با قوت دنبال می‌کنیم.

گالیکش: توزیع 5200 بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مؤمنانه

 فرمانده سپاه گالیکش گفت: در مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه نیز 1500 بسته آماده توزیع است.

 احمد کوهستانی اظهار کرد: در قالب رزمایش کمک مؤمنانه در گالیکش، تاکنون درمجموع 5200 بسته معیشتی در بین نیازمندان گالیکش توزیع‌شده است.

وی در آئین دومین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان گالیکش بیان کرد: قبل از اجرای این رزمایش تا روز نیمه شعبان هزار بسته بین نیازمندان شهرستان گالیکش توزیع‌شده بود؛ پس از فرمایش مقام معظم رهبری کار با همکاری مجموعه شهرستان شدت گرفت و اتفاقات بسیار خوبی رقم‌زده شد تا این حرکت یک حرکت ماندگار در ذهن مردم گالیکش باشد.

فرمانده سپاه گالیکش خاطرنشان کرد: در مرحله اول این رزمایش که از نیمه شعبان تا ابتدای ماه مبارک رمضان انجام شد 2 هزار بسته تهیه و بین نیازمندان گالیکش توزیع شد.

مواسات و همدلی این روزها فقط به تهیه بسته‌های غذایی خلاصه نمی‌شود، عده‌ای دیگر بخشش را به گونه دیگری مشق می‌کنند.

در ماه‌های اخیر بیماری کرونا بسیاری از کسب و کارها را تعطیل کرد و خیلی‌ها حتی توان پرداخت اجاره ماهانه خود را هم نداشتند؛ برخی از صاحبان مغازه‌ها و خانه‌ها اجاره یک تا دو، سه ماه خود را بخشیده‌اند.

شهرداری گرگان هم اجاره اسفند و فروردین ماه مستأجران و ورزش و جوانان نیز اجاره 200 سالن و مکان ورزشی را بخشیده‌اند.

اینروزها خانواده های شهدا هم که همواره درکارهای خیر پیشقدم هستند یکی پس از دیگری به پویش کمک مومنانه می پیوندند و امروز مادر شهید حسن کردکتولی هم با بخشیدن یک ماه مستمری خود به کمک نیازمندان آمده است.

تهیه و توزیع ۲۰۸ بسته غذایی در کردکوی
تعداد بازدید تعداد 106 تاریخ ارسال تاریخ ارسال: ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ، چهارشنبه، ۱۷ اردیبهشت، سال ۱۳۹۹ نظرات بدون نظر

۲۰۸ بسته معیشتی توسط سپاه، بسیج مستضعفان، هلال احمر و جهاد کشاورزی شهرستان آماده سازی و توسط بسیجان گروه جهادی، بنیاد شهید و بسیج پیشکسوتان و گروه جهادی طلاب شهرستان بین نیازمندان توزیع شد.

 تهیه و توزیع 700 بسته معیشتی در بین نیازمندان کلاله

بیات کوهسار فرمانده سپاه و دبیر ستاد کمک مؤمنانه در شهرستان کلاله  هم در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد بسته های توزیعی بین آسیب دیدگان از ویروس منحوس کرونا و نیازمندان، به بیش از 5000 بسته رسیده است.

بیات کوهسار گفت: ستاد شهرستانی کمک مؤمنانه کلاله، علاوه بر این یکصد میلیون تومان وجه نقد و حدود ده هزار پرس غذای گرم نیز در بین نیازمندان توزیع کرده است.

دبیر ستاد کمک مؤمنانه تصریح کرد: کمک ها به جامعه هدف همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کشیری امام جمعه و عضو ستاد کمک مؤمنانه شهرستان هم با قدردانی از مردم در مشارکت کمک به نیازمندان گفت: تا کنون در شهرستان کلاله بیش از 700 میلیون تومان کمک جمع آوری شده که در قالب سبد معیشتی و همچنین کمک نقدی به دست نیازمندان رسیده و تداوم هم خواهد داشت.

ضرورت پرهیز از موازی کاری برای پوشش بهتر کمک ها

اگرچه این طرح خدا پسندانه  به صورت مطلوب در حال اجراست و ازخیرین و فعالان جهادی خوب ارزیابی می شود اما در مواردی موازی کاری بین دستگاه ها، یکسان نبودن بسته ها و نبود اطلاعات کافی از نیازمندان واقعی باعث شده توزیع بسته های معیشتی با مشکلاتی همراه شود و در برخی محلات افراد نیازمند از این بسته ها بی نصیب باشند و افرادی نیز چند بار پوشش داده شوند.

 سید موسی حسینی؛ جانشین سپاه نینوا هم پیش از این در جلسه ستاد استانی طرح کمک مومنانه در اواخر فروردین ماه  اظهار کرد: بسیج سازندگی سپاه نینوا را به عنوان دبیر این رزمایش مشخص کرده ایم.شناسایی افراد نیازمند را به عنوان یکی از اصلی ترین محور های اقدام میدانیم و معتقدیم بسیج به عنوان یک شبکه وسیع مردمی در تمامی مساجد متولی شناسایی تمام خانوار های کم برخوردار خواهد بود.

جانشین سپاه نینوا با اشاره به این که حتی اگر برخی محلات مسجد نداشتند حوزه مقاومت بسیج در آن محله نقش آفرینی خواهد کرد، اذعان داشت: ما تجربه گرانبهایی در زلزله کرمانشاه و سیل گلستان داریم و تمام سعی خود را خواهیم کرد تفرق و موازی کاری با دیگر دستگاه های پیش نیاید.

حسینی اضافه کرد: آنچه که ممکن است به این طرح آسیب بزند موازی کاری و هماهنگ نبودن دستگاه مختلف با یکدیگر است که میتواند باعث شود به یک خانوار کم برخوردار بسته های معیشتی زیادی رسیده و یک خانوار هیچ بسته ای دریافت نکند.

کلیه جهادگران بسیجی  2 هزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح استاندر پویش کمک های مومنانه به ارائه خدمات به مردم می پردازند.

به نظر می رسد؛ متولی شدن یک نهاد و تجمیع شدن کمک‌ها و توزیع هماهنگ می تواند در هرچه بهتر بهره مندی نیازمندان از کمک های معیشتی موثر باشد.

انتها پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.