1399-12-10 09:56
838
0
73459
معاون بازرسی صمت گلستان:

حقوق مصرف کننده بیت المال است / هر خبرنگاری به ما گزارش بدهد سراغ متخلف می رویم

علی اصغر اصغری گفت :خبرنگار نماینده ماست و هر گزارشی که از تخلفات به ما بدهند سراغ متخلف می رویم و با او برخورد می کنیم .

به گزارش گلستان ما ؛ علی اصغر اصغری معاون بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران به مناسبت 9 اسفند روز حمایت از مصرف کنندگان اظهار داشت : انجمن حمایت از مضرف کنندگان در 13شهرستان و مرکز استان ایجاد شده است و امروز همه از جمله رسانه ها باید سعی شان بر این باشد که جایگاه این انجمن را تقویت کنند .

اصغری افزود : عده ای فکر می کنند حقوق مصرف کننده صرفا در حوزه اقتصادی و بازار می باشد اما مردم در تمامی حوزه ها از جمله فرهنگ و اجتماع و ... نیز حقوقی دارند و لذا دنبال خواسته های خود باشند .

وی تصریح کرد : با توجه به اینکه قشر مصرف کننده برای تامین اقلام اساسی خود دچار مذیقه است ، نهادهایی مثل انجمن می توانند صدای مصرف کننده باشند و سازمان صمت نیز مرجع نظارت این انجمن می باشد .

عضو نظارتی انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان گلستان خاطرنشان کرد :خبرنگار نماینده ماست و هر گزارشی که از تخلفات به ما بدهند سراغ متخلف می رویم و با او برخورد می کنیم .

اصغری اضافه کرد : حقوق مصرف کننده همان حقوق بیت المال است لذا جزو مصادیق حقوق عامه است و دادستان ها باید در این زمینه کمک کنند .

وی بیان داشت : متاسفانه هنوز در کشور ما نگاه ویژه ای به تشکل های صنفی و انجمن ها وجود ندارد و حتی برخی مسئولین نیز به این انجمن ها نگاه جدی ندارند.

انجمن حمایت گرگان 2 هزار عضو دارد

همچنین رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان گلستان نیز در این نشست اظهار داشت : دفتر انجمن حمایت از مصرف کنندگان در چهارراه آموزشگاه جنگل گرگان طبقه چهارم سازمان صمت مستقر می باشد و آمادگی پاسخگویی به مراجعین را دارد .

اسدیان فر افزود: عضو گیری انجمن نیز از طریق سایت بوده و برای اعضا کارت صادر می شود و در حال حاضر 2 هزار نفر عضو انجمن حمایت از مصرف کنندگان گرگان هستند .

وی تصریح کرد : هدف از تشکیل انجمن حمایت از مصرف کنندگان ساماندهی سیاستهای حمایت از مصرف کننده است و این انجمن هر چهار سال یک بار با رای اعضا و به تعداد 5 عضو هیات مدیره انتخاب می شوند .

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان گلستان خاطرنشان کرد : در طی یک سال گذشته به 17 مورد شکایت مصرف کننده رسیدگی شد و با خاطیان نیز برخورد صورت گرفت که جا دارد از مدیر کل تعزیرات استان و مدیر صمت استان تشکر شود .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.